ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Η πόλη του πάει πολύ, όμως το Skoda Citigo είναι ικανό και εκτός αυτής.
9 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Η πόλη του πάει πολύ, όμως το Skoda Citigo είναι ικανό και εκτός αυτής.

Οδηγούμε το Skoda Citigo

22.614 Επισκέψεις στο άρθρο (2/3/2012)

Το νέο Skoda Citigo έχει όλα τα προσόντα που αναζητάς από ένα αυτοκίνητο πόλης. Είναι ευέλικτο, οικονομικό σε κατανάλωση, ευρύχωρο ακόμη και για τέσσερις, ενώ στο δρόμο ολοκληρωμένο και ασφαλές.

Το μικρότερο μοντέλο της Skoda και έβδομο στην γκάμα της ίσως να είναι και το πιο σημαντικό. Και όχι επειδή υιοθετεί νέο λογότυπο ή παίζει σημαντικό ρόλο στη νέα στρατηγική της, δηλαδή μέχρι το 2018 να πουλάει 1,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα, αλλά επειδή για πρώτη φορά η τσέχικη εταιρεία «κατεβαίνει» στην μίνι κατηγορία. Μια κατηγορία που, κακά τα ψέματα λόγω και των συνθηκών της εποχής, συνεχώς αυξάνει τα μερίδιά της (όχι μόνο σε Ελλάδα, αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη) και φιλοξενεί ολοένα και περισσότερα μοντέλα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Στην προκειμένη περίπτωση, το Citigo, είναι «αδελφό» μοντέλο με τα Volkswagen Up! και Seat Mii, όμως καταφέρνει εν μέρει να διαφοροποιείται. Τουλάχιστον όσον αφορά στην εξωτερική του εμφάνιση και κυρίως στο μπροστινό μέρος. Εκεί διακρίνονται το νέο λογότυπο της Skoda που πλέον κάθεται μόνο του στο καπό και όχι στη μάσκα, τα φανάρια και η λεπτή γρίλια. Στο πλάι τα αμάξωμα έχει καθαρές γραμμές και επίπεδες κυρίως επιφάνειες, ενώ πιο πίσω ξεχωρίζουν τα όμορφα φωτιστικά σώματα. Μάλιστα για πρώτη φορά το όνομα της εταιρείας αναγράφεται με γράμματα. Σε γενικές γραμμές μπορούμε να ισχυριστούμε πως το Skoda Citigo είναι ένα ευχάριστο και νεανικό στη σχεδίαση όχημα πόλης.

Στο εσωτερικό από την άλλη η σχεδίαση είναι πιο λιτή, όχι όμως και απλοϊκή. Γίνεται πιο ευχάριστη βέβαια εφόσον επιλεχθεί η διχρωμία στο ταμπλό. Πάντως, τα πλαστικά φαίνονται ποιοτικά και έχουν καλή συναρμογή. Αυτό, ωστόσο, που περισσότερο σε κερδίζει είναι η ευρυχωρία. Γιατί μπορεί το Citigo να έχει μόλις 3,56 μέτρα μήκος και πλάτος 1,64μ., όμως στην καμπίνα κάθονται με πολύ άνεση -για τα δεδομένα της κατηγορίας- τέσσερις ενήλικες. Σε αυτό συμβάλλει και το «μακρύ» μεταξόνιο των 2,42 μέτρων. Μάλιστα, στην περίπτωση του 5θυρου είναι εύκολη και η πρόσβασή τους πίσω. Επίσης, ο χώρος αποσκευών (251 έως 951 λίτρα) είναι κορυφαίος για την κατηγορία, πλεονέκτημα σε ένα αυτοκίνητο πόλης που για κάποιους ίσως να μην είναι το δεύτερο ή τρίτο, αλλά το πρώτο όχημα της οικογένειας.
Τέλος, καλή είναι η εργονομία στο σύνολο με αρκετές θήκες και γάντζους για να στερεώσεις μικροπράγματα. Βέβαια, σε κάποια σημεία η προσπάθεια για μείωση του κόστους κατασκευής είναι φανερή, βλέπε παράθυρα πίσω που δεν κατεβαίνουν και διακόπτες για τα μπροστά ηλεκτρικά έναν σε κάθε πόρτα. Με τον καιρό ωστόσο, το πιθανότερο να συνηθίσεις σε αυτές τις ελλείψεις…

¶λλωστε, το Citigo είναι ένα αυτοκίνητο κυρίως για μέσα στην πόλη. Που σημαίνει, ότι πριν την άνεση, την πολυτέλεια ή τις επιδόσεις αναζητάς την οικονομία και την ευελιξία. Το τελευταίο είναι δεδομένο χάρη στις κόμπακτ διαστάσεις του και το μικρό κύκλο στροφής, για το πρώτο φροντίζει ο 1.000άρης 3κύλινδρος των 60 ή 75 ίππων ανάλογα με την έκδοση. Καταναλώνει 4,5 και 4,7 λτ./100 χλμ. αντίστοιχα, και κινεί με άνεση το μίνι της Skoda.
Για την ακρίβεια, στους λόφους της Λισσαβόνας δεν νιώσαμε να ζορίζεται κάπου (ούτε και ο «βασικός» των 60 ίππων χάρη στη μελετημένη κλιμάκωση του κιβωτίου), ενώ στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύαμε σταθερά στα 120 χλμ./ώρα. Ελάχιστες φορές χρειάστηκε να κατεβάσουμε σε 4η. Βέβαια, μην ψάχνετε για επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 14,4 και 13,2 δλ.). Θα δυσκολευτείς να προσπεράσεις σε μικρή ανηφοριά, στο φανάρι θα σε αφήσουν πίσω. Λογικό. Ο κινητήρας είναι φτιαγμένος για να είναι οικονομικός. Και εκεί τα καταφέρνει. Μάλιστα, αν και 3κύλινδρος είναι ήσυχος και χωρίς κραδασμούς. Εξίσου σημαντικό πλεονέκτημα.

Έτσι, το μόνο που μένει για να ολοκληρωθεί επιτυχώς το puzzle είναι το μοντέλο να είναι ασφαλές και ολοκληρωμένο στο δρόμο. Τουλάχιστον για το πεδίο που καλείται να περάσει τη περισσότερη ζωή του. Στην πόλη της Λισσαβόνας, λοιπόν, πέρα από ευέλικτο, το Citigo ήταν άνετο αφού η ανάρτηση απόσβεσε τις περισσότερες ανωμαλίες, η ποιότητα κύλισης καλή ακόμα και στα πλακόστρωτα σοκάκια, το πλαίσιο στιβαρό, ενώ όταν κινηθήκαμε μακριά από το κέντρο και στο βουνό, οι κλίσεις του αμαξώματος ήταν ελεγχόμενες, το τιμόνι επαρκές σε πληροφόρηση, τα περιθώρια πρόσφυσης μεγαλύτερα από όσο αναμέναμε (σε αυτό βοήθησε και ο καλός ασφαλτοτάπητας), ενώ το ESP επενέβη ελάχιστα και διακριτικά. Το Citigo είναι φτιαγμένο για την πόλη, όμως και εκτός αυτής τα καταφέρνει περίφημα.

Και το σημαντικότερο; Είναι και ασφαλές. Μαζί με το ABS, τους πλευρικούς (θώρακος – κεφαλής) αερόσακους και τη βάση καθισμάτων Isofix, το Skoda Citigo θα διατίθεται προαιρετικά με ESP σε συνδυασμό με το καινοτόμο σύστημα City Safe Drive. Αυτό λειτουργεί σε ταχύτητες μέχρι 30 χλμ./ώρα και μπορεί μέχρι και να φρενάρει τελείως το όχημα, αν ο οδηγός δεν πατήσει έγκαιρα φρένο και κριθεί ότι επίκειται σύγκρουση. Το σύστημα City Safe Drive φροντίζει μέχρι και να φρενάρει τελείως το όχημα σε ταχύτητες μέχρι 30 χλμ./ώρα.

Στη χώρα μας το Skoda Citigo θα έρθει αρχές καλοκαιριού ως 3θυρο και στη συνέχεια ως 5θυρο σε τιμές ωστόσο που ακόμη δεν έχουν οριστεί από την ελληνική αντιπροσωπεία. &&&&
Autotriti.gr
EURONCAR ASFALH FORTIGA