Νέες εξελίξεις στη Γερμανία σχετικά με το θέμα του dieselgate. Δείτε τις και πείτε μας τη γνώμη σας.
Breaking News: Οι Γερμανοί τα έβαλαν με τα μικρά diesel
5.942 Επισκέψεις στο άρθρο (11/10/2016)
Έκτακτη επικαιρότητα: Οι Γερμανοί τα έβαλαν με τα μικρά diesel. Δείτε όλες τις τελευταίες εξελίξεις αλλά και την έκταση που έχει πάρει το θέμα στην Γερμανία, σχετικά με τα μικρά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
1.Είναι πιο ακριβά, έως και 3.000 ευρώ σε σχέση με τα βενζινοκίνητα, γιατί οι πετρελαιοκινητήρες λόγω των εγγενών χαρακτηριστικών του πετρελαίου ως καύσιμο έχουν βαρύτερα μέταλλα και συνολικά συνοδεύονται από ακριβά εξαρτήματα.
2.Ρυπαίνουν. Εκπέμπουν NOx (μονοξείδιο του αζώτου) το οποίο είναι καρκινογόνο, CO2 (διοξείδιο του άνθρακα) και PM (αιωρούμενα σωματίδια). Για αυτό άλλωστε μέχρι το 2011 απαγορευόταν η κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Για τον περιορισμό των βλαβερών αυτών ουσιών, η Ευρωπαϊκή Ένωση θέτει συγκεκριμένα όρια στους κατασκευαστές, τα λεγόμενα Euro. Το Ιανουάριο του 2005 υπήρχαν τα όρια Euro4, το Σεπτέμβριο του 2009 τα Euro5, ενώ από το Σεπτέμβριο του 2014 έχουμε τα πρότυπα Euro6, με τα οποία τα επίπεδα NOx περιορίζονται σε αποδεκτά επίπεδα.
Πριν ένα χρόνο όμως αποκαλύφθηκε το dieselgate, το οποίο ξεκίνησε με την VW στην Αμερική, αλλά όπως φάνηκε στη συνέχεια, αφορά λίγο πολύ όλους τους κατασκευαστές. Αυτό που έδειξε το dieselgate είναι πως τα μικρά diesel δεν μπορούν να «πιάσουν» στο δρόμο τα όρια Euro5 και Euro6 της Ε.Ε.. Στην πράξη ρυπαίνουν πολύ πάνω από το όριο.
Η λύση για το παραπάνω πρόβλημα, βέβαια, υπάρχει και ακούει στην τεχνολογία AdBlue. Το AdBlue είναι ένα διάλυμα από ουρία και απιονισμένο νερό, το οποίο ψεκάζεται στα καυσαέρια της εξάτμισης προκαλώντας διάσπαση του καρκινογόνου NOx σε αβλαβείς υδρατμούς και άζωτο. Η λύση όμως αυτή, του AdBlue, είναι ακριβή και τοποθετείται στα μεγάλα αυτοκίνητα
Ποια είναι λοιπόν τα breaking news, η έκτακτη επικαιρότητα;
Το πρώτο είναι πως βγήκε ο πρόεδρος της Volkswagen, Herbert Diess, και είπε ξεκάθαρα:
Για να πιαστούν τα αυστηρά πρότυπα Euro της E.E., τα diesel αυτοκίνητα θα πρέπει να ακριβύνουν κατά 2.000 ευρώ/αυτοκίνητο.
Πόσο διατεθειμένος, όμως, είναι ο αγοραστής ενός μικρού diesel να δώσει 2.000 ευρώ παραπάνω; Γιατί όταν π.χ. μιλάμε για μια ακριβή Mercedes, το αν θα κάνει 60 ή 62 χιλιάδες ευρώ, μικρή διαφορά έχει. Έτσι ο πρόεδρος της Mercedes, Dieter Zetsche, δεν δείχνει καθόλου προβληματισμένος από τις εξελίξεις…
Στα μικρά αυτοκίνητα όμως, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Τα πετρελαιοκίνητα κοστίζουν ήδη 3.000 ευρώ περισσότερα από τα βενζινοκίνητα, και ύστερα από αυτά που δήλωσε ο Diess, θα ακριβύνουν άλλα 2 χιλιάρικα. Η διαφορά θα πάει στα 5.000 ευρώ που σημαίνει πως για να κάνεις απόσβεση θα πρέπει να κάνεις 100.000 χλμ./έτος για να συμφέρουν.
Σε όλα τα παραπάνω προσθέστε, πως οι Γερμανοί δεν… «αγαπάνε» ιδιαίτερα τα diesel, αφού σχεδόν το 70% των οχημάτων που κυκλοφορούν στη Γερμανία είναι βενζινοκίνητα.
Οι Γάλλοι, από την άλλη, είναι δυνατοί παίκτες στα μικρά diesel και για αυτό οι Γερμανοί επιτίθενται. Οι Γάλλοι μάλιστα είναι αυτοί που προχωράνε, αντίθετα με τους Γερμανούς, αφού κάνουν χρήση συστημάτων AdBlue και στα μικρότερα μοντέλα τους. Για παράδειγμα, ο 1,6 BlueHDI κινητήρας της Peugeot-Citroen έχει AdBlue.
Το δεύτερο έκτατο γεγονός είναι, ότι μόλις χθες παραλίγο να περάσει στη Γερμανία ο Νόμος για την «μπλε ετικέτα». Αυτή είναι μία ετικέτα η οποία μπαίνει στο παρμπρίζ των πετρελαιοκίνητων μοντέλων τα οποία δεν ρυπαίνουν. Και μόνο σε αυτά επιτρέπεται η είσοδος στο κέντρο της πόλης. Αν δεν έχεις μπλε ετικέτα, δεν μπαίνεις στην πόλη ήταν το νόημα του Νόμου που παραλίγο να ψηφίσουν οι Γερμανοί.
Οι Γερμανοί, λοιπόν, ετοιμάζονται να ξεφορτώσουν όλα τα παλιά, ρυπογόνα diesel τους, όσο υπάρχουν ακόμη αγορές όπως η ελληνική, έτοιμες να τα αγοράσουν (διαβάστε εδώ τη σχετική είδηση). Εμείς εξάλλου, το καρκίνο τον μασάμε, ή μήπως όχι; Σε πρόσφατη έρευνα η Αθήνα βγήκε η τρίτη χειρότερη πόλη από πλευράς ατμοσφαιρικής ρύπανσης σε σύνολο 25 ευρωπαϊκών χωρών ή διαφορετικά ένας 30χρονος Αθηναίος θα μπορούσε να ζήσει σχεδόν 13 μήνες περισσότερο αν καθάριζε η ατμόσφαιρα…
Μετά από όλα τα παραπάνω, εσείς τι λέτε;
Γιατί οι Γερμανοί τα έβαλαν με τα μικρά diesel; Δείτε όλες τις τελευταίες εξελίξεις αλλά και την έκταση που έχει πάρει το θέμα στην Γερμανία, σχετικά με τα μικρά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. |
-Η E.E. σκοτώνει τα diesel.
Τον Απρίλιο του 2017 η Ε.Ε. όχι μόνο θα ανακοινώσει αυστηρότερα όρια ρύπων, αλλά και ένα ρεαλιστικότερο τρόπο μέτρησης της κατανάλωσης, που βάζει στους κατασκευαστές τη θηλιά όσον αφορά την εξέλιξη μικρών diesel κινητήρων.
- Εδώ τα καλά σαπάκια Γερμανίας. Έλα πάρε-πάρε!
Δείτε πως αυτοκίνητα, που ούτε για φτύσιμο δεν τα έχουν στη Γερμανία, εμείς τα εισάγουμε και τα χρυσοπληρώνουμε. Δείτε γιατί γίναμε το σαβουράδικο τους.
- Η τιμή του πετρελαίου κίνησης στην Ελλάδα θα ακριβύνει
- Κάποιοι κατασκευαστές δεν θα έχουν diesel στη γκάμα τους μετά το 2021
- Ποιες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες δεν θέλουν τα diesel;
"Σε όλα τα παραπάνω προσθέστε, πως οι Γερμανοί δεν… «αγαπάνε» ιδιαίτερα τα diesel, αφού σχεδόν το 70% των οχημάτων που κυκλοφορούν στη Γερμανία είναι βενζινοκίνητα." Ένα ακόμη άρθρο που προσπαθεί να προκαλέσει εντυπώσεις κατά των αυτοκινήτων diesel με ανακριβή στοιχεία. Με λίγη έρευνα διαπίστωσα ότι οι πωλήσεις diesel αυτοκινήτων στην Γερμανία τα τελευταία 15 έτη, έχουν μέσο όρο 43% του συνόλου των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν. Τα τελευταία 5 χρόνια δε, οι πωλήσεις έχουν σταθεροποιηθεί στο 47%-48% και με τις πωλήσεις του τρέχοντος έτους να αυξάνονται, παρά το σκάνδαλο WV (σύμφωνα πάντα με άρθρο της DW). Πηγή http://www.acea.be/statistics/tag/category/share-of-diesel-in-new-passenger-cars
Απάντηση: Στη Γερμανια κυκλοφορουν 42 εκατομμυρια αυτοκινητα. Απο αυτα ta 14 εκατομμυρια ειναι diesel, δηλαδη το 30% ειναι diesel
"Σε όλα τα παραπάνω προσθέστε, πως οι Γερμανοί δεν… «αγαπάνε» ιδιαίτερα τα diesel, αφού σχεδόν το 70% των οχημάτων που κυκλοφορούν στη Γερμανία είναι βενζινοκίνητα." ναι... εδω γελαμε
Πάρα πολύ μεροληπτικό άρθρο. Τα πλεονεκτήματα του diesel είναι λίγο-πολύ γνωστά σε όλους (ροπή, κόστος καυσίμου, συντήρησης, αντοχή κτλ) όπως επίσης και τα μειονεκτήματά του (αυξημένο κόστος κτήσης, χαμηλότερη ισχύς κτλ), ωστόσο εγώ θα περιοριστώ εκεί που εστιάζει το άρθρο, ήτοι την περιβαλλοντική επιβάρυνση. Και η αλήθεια είναι ότι με εξαίρεση τα NoX, τα Euro 5 και euro 6 diesel (που κυκλοφορούν στην Ελλάδα) παράγουν λιγότερoυς όλους τους υπόλοιπους ρύπους από τα αντίστοιχα βενζίνης. Ειδικότερα, πολύ λιγότερο CO2, λιγότερο CO (μονοξείδιο του άνθρακα, που είναι δηλητριώδες αέριο) όπου το Euro6 όριο είναι 0.5 g/km ενώ στη βενζίνη είναι διπλάσιο 1.0 g/km, λιγότερα σωματίδια χάρη στα φίλτρα κατακράτησης σωματιδίων και για αυτό το λόγο το euro6 όριο για σωματίδια είναι ίδιο για τη βενζίνη στα 0.005 g/km. Ακόμη και στα ΝΟΧ όμως το όριο είναι πολύ κοντά τα δύο καύσιμα, στα 0.08 g/km το diesel και στα 0.06 g/km η βενζίνη. Όσον αφορά τη VW όποιος κοροιδεύει τους πελάτες βεβαίως να πληρώσει, και σίγουρα θα πληρώσει χρυσό το μάρμαρο εκτός Γερμανίας από τα πρόστιμα. Ωστόσο, ακόμη και εκεί οι ψευδείς μετρήσεις αφορούν μόνο τα Euro5 ιχ (2010-2014) και όχι τα Euro6 (2014 μέχρι σήμερα). Το φωτοχημικό νέφος, τα σωματίδια, το όζον κτλ δεν εμφανίσθηκαν στην Αθήνα το 2011 που επετράπη η κυκλοφορία των diesel. Αν θέλετε πραγματικά να θίξετε το πρόβλημα με τα diesel, θα εκτιμούσα ιδιαιτέρως ένα ρεπορτάζ για τα 15 ετίας+ επαγγελματικά ταξί και φορτηγά (είτε κακοσυντηρημένα είτε έχοντας ολοκληρώσει τον κύκλο ζωής τους) στην Αθήνα που είναι κινητοί καρκίνοι, που με κάθε γκαζιά του οδηγού βγαίνει και ένα μάυρο νέφος από την εξάτμιση, καθώς επίσης και πώς πέρνανε ΚΤΕΟ αυτά τα σαπάκια.
Σπάνια αναγκάζομαι να επανέλθω σε σχόλιό μου αλλά δυστυχώς, αναγκάζομαι. Λίγη ιστορία πρώτα. Τα diesel αυτοκίνητα άρχισαν να είναι δημοφιλή μετά την έλευση της τεχνολογίας Common Rail το 1997, με την οποία λύθηκαν αρκετά από τα προβλήματα που υπήρχαν μέχρι τότε. Για αυτό άλλωστε μετά το 2000 οι πωλήσεις των diesel αυτοκινήτων είχαν αυξητική τάση. Είναι λογικό, ότι σε απόλυτα νούμερα τα βενζινοκίνητα να είναι πολύ περισσότερα μιας και πριν το 2000 οι πωλήσεις των diesel IX ήταν ιδιαιτέρως χαμηλές. Επίσης, η τάση προτίμησης, δεν κρίνεται από ιστορικά στοιχεία, αλλά από τα επικαιροποιημένα. Ουσιαστικά στη Γερμανία τα τελευταία πέντε χρόνια οι πωλήσεις των βενζινοκίνητων είναι ίσες με των diesel. Εγώ συμπεραίνω ότι η στόχευση εναντίον των diesel είναι μεθοδευμένη. Ένα αντίστοιχο άρθρο που θα αφορούσε τους κινητήρες εσωτερικής καύσης σε σχέση με τους ηλεκτροκινητήρες, θα το καταλάβαινα. Αυτό όμως το άρθρο (όπως και άρθρα που έχουν προηγηθεί πρόσφατα) με βάζουν σε σκέψεις. Ίσως θα έπρεπε να επικεκτρωθείτε καλύτερα στην τρέχουσα επικαιρότητα, όπως για παράδειγμα ότι η Γερμανία θα απαγορεύσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης μέχρι το αργότερο του 2030 (σημερινή είδηση). http://www.independent.co.uk/news/world/europe/germany-petrol-car-ban-no-combustion-diesel-vehicles-2030-a7354281.html
Λετε οτι η διαφορα τιμης ειναι στα 3000€ μεταξυ diesel κ βενζινης. Δειτε ποσο εχει ενα οπελ κορσα 1.0 τουρμπο βενζινης κ ποσο εχει το 1.3 diesel. Οσο για τις πωλησεις diesel στην γερμανια αστο καλυτερα πες για τον καιρο, ολο το καλοκαιρι στην χαλκιδικη δεν ειδα ουτε ενα αμαξι με γερμανικες πινακιδες κ βενζινη
Δεν μπορω να εμπιστευτω τους Γερμανους. 1ον γιατι το μσγειρεμα των ρυπων ειναι σκανδαλάρα, 2ον γιατι δεν θεωρω σοβαρο καποιον που κοροιδευει στα μουτρα τους καταναλωτες, λεγοντας τους οτι ειναι φυσιολογικη η καταναλωση λιπαντικου 1 lt/1000 km σε καινουριο αυτοκινητο (ασχετα που το αναφερουν πολλα manuals). Απλα δεν πιστευω τιποτε απο αυτους. Παντως αυτο που εχουν στο νου τους, θα το πετυχουν. Ειναι οι ρυθμιστες των πραγματων. Το αξιοσημειωτο ειναι οτι τρωμε κουτοχορτο. Οσο οι Γερμανοι φτυνουν, τοσο κολλαμε.
Οσο πιο πολυ κατηγορειτε το πετρελαιο τοσο πιο πολυ πεφτετε στην εκτιμηση των αναγνωστων ειτε στο περιοδικο ειτε στους επισκεπτες του σαϊτ..ελεος πια.Αλλα λεγατε πριν λίγο καιρο άλλα τωρα..που ειναι η σοβαροτητα; Και δεν ειστε οι μονοι αλλα υπαρχουν και αλλοι που κανουν το ιδιο.Αληθεια για πειτε μας ποιους δεν συμφερει τι πετρελαιο;