Ποιο είναι το χειρότερο και το καλύτερο SUV του ομίλου Stellantis;
Το Test Center του AutoΤρίτη κατατάσσει τα 7 μικρά SUV του ομίλου Stellantis από το καλύτερο ως το χειρότερο στους τομείς της ασφάλειας, της κατανάλωσης και των χώρων, βάσει των μετρήσεών μας.
Ανοίγουμε και πάλι τα κιτάπια μας και συγκρίνουμε τα 7 μικρά SUV του ομίλου Stellantis. Έχει πάντα ενδιαφέρον να συγκρίνεις μοντέλα που ανήκουν στον ίδιο όμιλο. Για όσους δεν γνωρίζουν, η Stellantis δημιουργήθηκε από την ένωση του PSA Group (Peugeot-Citroen-Opel-DS) με την FCA (Fiat-Alfa Romeo-Jeep) και κάτω από τη σκεπή της, αυτή τη στιγμή θα συναντήσουμε τα Citroen C3 Aircross, DS 3 Crossback, Fiat 500X, Jeep Renegade, Opel Crossland, Opel Mokka και Peugeot 2008. Πάμε λοιπόν να δούμε τι ξεχωρίσαμε από τις μετρήσεις μας.
Το μοναδικό mild hybrid, το Renegade, είναι το καλύτερο σε κατανάλωση
Ξεκινώντας με τον σημαντικότερο για πολλούς τομέα, αυτόν της κατανάλωσης, το πιο οικονομικό overall αποδεικνύεται το Jeep Renegade, χάρη στις ιδιαίτερα χαμηλές τιμές που πετυχαίνει εντός πόλης, όντας κατά 2,0 λτ./100 χλμ. πιο οικονομικό από το δεύτερο Crossland. Ο λόγος είναι το ήπια υβριδικό σύστημα που φέρει σε συνδυασμό με τον 1.500άρη βενζινοκινητήρα των 130 ίππων, το οποίο βοηθάει πολύ στις χαμηλές ταχύτητες. Από την άλλη πάντως, στο ταξίδι το Citroen C3 Aircross με τον 1.200άρη PureTech είναι το πιο οικονομικό, εκμεταλλευόμενο το μακριάς κλιμάκωσης κιβώτιό του.
Εντυπωσιακό σε χώρους το 2008
Περνώντας στα ενδότερα των μικρών SUV και τους προσφερόμενους χώρους, από τα συνολικά 7 SUVάκια στο πίσω κάθισμα, μόνο τα 2008 και Renegade είναι αυτά με πλάτος καθίσματος άνω του 1,35 μ. και συνεπώς μπορούν να φιλοξενήσουν 3 ενήλικους. Το 2008 εντυπωσιάζει γενικότερα στον τομέα των χώρων, καθώς έχει κορυφαίο για τα δεδομένα της κατηγορίας χώρο για τα πόδια (μαζί με το Mokka) και τον περισσότερο αέρα για το κεφάλι μεταξύ των 7. Το μοντέλο της Peugeot έχει και το μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ με 434 λίτρα. Βέβαια το C3 Aircross στις κορυφαίες εξοπλιστικές εκδόσεις έχει συρόμενο πίσω κάθισμα, το οποίο διαμορφώνει χώρο αποσκευών έως και 520 λίτρα, περιορίζοντας βέβαια έτσι τον χώρο για τα πόδια.
Το C3 Aircross φρενάρει 5 μέτρα πιο μακριά από το 2008, πιο ασφαλές το Mokka
Συνεχίζοντας στον ευαίσθητο και κρίσιμο τομέα της ασφάλειας, αυτό που προκαλεί τη μεγαλύτερη εντύπωση είναι τα 41,3 μ. που χρειάζεται το C3 Aircross για να σταματήσει από τα 100 μέτρα, 4,9 ολόκληρα μέτρα περισσότερα (παραπάνω από ένα αυτοκίνητο δηλαδή) συγκριτικά με το καλύτερο στον τομέα Peugeot 2008. Πάντως έχει ένα μικρό ελαφρυντικό πως φορούσε mud and snow ελαστικά, ωστόσο και πάλι τα 41,3 μέτρα δεν δικαιολογούνται. Γενικότερα τώρα ανάμεσα σε όλα τα μοντέλα το πιο ασφαλές αποδεικνύεται το Mokka, το οποίο προσπερνάει καλύτερα και από τα 7, έχει την καλύτερη επίδοση στο ελκ μαζί με το 2008 και έχει τη δεύτερη επίδοση στα φρένα.
Το DS3 Crossback είναι τελευταίο σχεδόν παντού
Ένα ακόμα στοιχείο που εκπλήσσει κοιτάζοντας τους πίνακες είναι η τελευταία θέση του DS 3 Crossback στους περισσότερους τομείς, μιας και θεωρείται το πιο premium μοντέλο του ομίλου. Συγκεκριμένα είναι τελευταίο στην κατανάλωση, όντας το χειρότερο στην πόλη και στο ταξίδι και τελευταίο επίσης σε χώρους, καθώς έχει το πιο στενό πίσω κάθισμα και το μικρότερο πορτ-μπαγκάζ. Από την άλλη πάντως ισοβαθμεί στην τρίτη θέση με το Crossland στον τομέα της ασφάλειας.
Ποια συνδυάζουν καλύτερα Κατανάλωση, Χώρους και Ασφάλεια
Για την τελική κατάταξη έχουμε συνυπολογίσει την κατάταξη τους σε κατανάλωση, χώρους και ασφάλεια. Θεωρούμε τον καθένα από τους παραπάνω τομείς εξίσου σημαντικό (33%), για να υπολογίσουμε την τελική κατάταξη.
Μπορείτε να δείτε αναλυτικά στις επόμενες επιλογές και τι λαμβάνουμε υπόψη για να κάνουμε την κατάταξη και στους 3 επιμέρους τομείς της κατανάλωσης, των χώρων και της ασφάλειας.
Για την μέτρηση της κατανάλωσης εντός πόλης εφαρμόζουμε έναν τυπικό κύκλο, που προσομοιώνει την κίνηση σε αστικές συνθήκες. Έτσι κινούμαστε με ταχύτητα έως 50 χλμ./ώρα και σε ορισμένες συνθήκες ως 80, σαν να κινούμαστε σε κάποια κεντρική λεωφόρο, πραγματοποιώντας παράλληλα στάσεις σαν να περιμένουμε σε φανάρι. Έπειτα από το όργανο που συνδέουμε στη θύρα OBD του οχήματος (παίρνει δεδομένα από τον εγκέφαλο κατευθείαν) λαμβάνουμε το νούμερο της κατανάλωσης.
Για την κατανάλωση σε ταξίδι, με το όργανο πάντα συνδεδεμένο στη θύρα OBD του οχήματος , μετράμε σε ανοιχτό δρόμο για 5 χιλιόμετρα με σταθερή ταχύτητα 100 χλμ./ώρα. Αυτό γίνεται 3 φορές και κρατάμε το μέσο όρο των επιμέρους μετρήσεων.
Πόσοι επιβατες και πόσο άνετα χωράνε στο πίσω κάθισμα; Πόσος χωροςυπαρχει για τα γόνατα τους και το κεφαλι τους; Πόση είναι η πραγματική (μετρημένη από μας) χωρητικότητα του πορτ-μπαγκαζ τους;
Πόσοι επιβάτες και πόσο άνετα χωράνε στο πίσω κάθισμα
Για το εσωτερικό πλάτος, οι μετρήσεις στηρίζονται σε μια ειδική πτυσσόμενη ράβδο που μετράει την απόσταση μεταξύ των θυρών στο ύψος του στήθους. Για 3 ενήλικες χρειάζεστε 1,35 μέτρα, ενώ για 2 μεγάλους και ένα παιδί 1,25 μέτρα.
Οι μετρήσεις των εσωτερικών χώρων γίνονται με τη βοήθεια του… «Λυκούργου», μιας συσκευής που προσομοιώνει άνθρωπο με ύψος 1,75 μ. και βάρος 75 κιλά. Με το κάθισμα του οδηγού στην πιο χαμηλή θέση (αν υπάρχει ρύθμιση του ύψους), την πλάτη κάθετη και με τη θέση αυτή σταθερή, μετράμε την απόσταση του Λυκούργου από την πλάτη του μπροστά καθίσματος.
Πάλι πρωταγωνιστής είναι ο «Λυκούργος» (προσομοιώνει άνθρωπο με ύψος 1,75 μ. και βάρος 75 κιλά), ωστόσο σε αυτή την περίπτωση το νούμερο που μετράμε είναι η απόσταση του άνω άκρου του κεφαλιού του «Λυκούργου» από την οροφή.
Γίνεται με τον «Ταμερλάνο». Εχουμε ένα κύβο γεμάτο με αφρώδες υλικό, από το οποίο γεμίζουμε το πορτ-μπαγκάζ, μέχρι το ύψος της εταζέρας. Μετράμε στην συνέχεια πόσα εκατοστά κατέβηκε το αφρώδες υλικό στον κύβο μας και πολλαπλασιάζοντας το με τις διαστάσεις του κύβου, ξέρουμε πόσα λίτρα ακριβώς χωράει κάθε πορτ-μπαγκάζ.
Η αξιολόγηση της οδικής συμπεριφοράς του μοντέλου είναι πολυσύνθετη και γίνεται έπειτα από πολλά χιλιόμετρα δοκιμών. Λαμβάνεται υπόψη η επίδοση στο τεστ αποφυγής κινδύνου (elk test), ενώ σημαντικές είναι οι πληροφορίες που λαμβάνει ο δοκιμαστής-οδηγός από το τιμόνι, την ανάρτηση, καιώς και οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου υπό πίεση ή στις κανονικές συνθήκες οδήγησης.
Η διαδικασία των μετρήσεων των φρένων γίνεται με τυποποιημένο τρόπο (πίεση ελαστικών που αναγράφει ο κατασκευαστής, στεγνό οδόστρωμα κ.λπ.), οι οποίες ισχύουν σε όλα τα αυτοκίνητα. Κατά τη διαδικασία ο οδηγός αναπτύσσει ταχύτητα 110 πραγματικών χλμ./ώρα, οπότε και φρενάρουμε απότομα. Μέσω ειδικού οργάνου μέτρησης μετράμε τη απόσταση από τη στιγμή που η ταχύτητα γίνει 100 χλμ. /ώρα μέχρι το όχημα να ακινητοποιηθεί.
Σε αυτή διαδικασία κάνουμε προσομοίωση μιας προσπέρασης σε επαρχιακό δρόμο. Εδώ ο οδηγός πατάει τέρμα το γκάζι από τα 60 χλμ./ώρα με 4η/5η σχέση ή με kickdown μέχρι τα 100 χλμ./ώρα και καταγράφουμε το χρόνο που χρειάζεται.