Λένε πως για να ταξιδέψεις με ηλεκτρικό και να μην θες φόρτιση κάθε 1 ώρα, πρέπει να πηγαίνεις με 90-100 χλμ./ώρα. Τι γίνεται όμως αν ταξιδεύεις με 130 σταθερά; Πόσα χλμ. βγάζουν τα ηλεκτρικά με την ανώτερη νόμιμη ταχύτητα στη χώρα μας;
Βγαίνεις Εθνική και πας μέχρι να μείνεις!
Διαβάζοντας τα προσπέκτους των ηλεκτρικών ένα από τα πρώτα νούμερα που θα ψάξουμε είναι η αυτονομία τους. Γιατί καλά τα άλογα και οι επιδόσεις, όμως αν η μπαταρία θέλει φόρτιση κάθε 100-150 χλμ. τότε μικρή σημασία έχουν τα υπόλοιπα.
Όμως όπως γινόταν τόσα χρόνια με την εργοστασιακή κατανάλωση των θερμικών (βενζίνης-diesel), που άλλα ανακοίνωναν οι κατασκευαστές και άλλα έκαιγαν τα αυτοκίνητα στην πραγματικότητα, έτσι και με τα ηλεκτρικά μπορεί στην πράξη να υπάρχει τεράστια απόκλιση σε σχέση με την εργοστασιακή αυτονομία. Ειδικότερα όταν μιλάμε για ταξίδι σε αυτοκινητόδρομο, όπου τα ηλεκτρικά… «καταπίνουν» την μπαταρία πολύ πιο γρήγορα απ`ότι στην πόλη.
Για αυτό το λόγο η γερμανική Autobild έκανε τεστ αυτονομίας σε περισσότερα από 50 ηλεκτρικά μοντέλα της ευρωπαϊκής αγοράς, με τα αποτελέσματα να έχουν μεγάλο ενδιαφέρον. Πιο συγκεκριμένα, ταξίδεψαν σε αυτοκινητόδρομο με σταθερή ταχύτητα 130 χλμ. την ώρα και φουλ φορτισμένες μπαταρίες για να δουν πόσα χλμ. αυτονομία έχει στην πράξη το κάθε μοντέλο.
Πίνακας με την πραγματική αυτονομία των ηλεκτρικών
Μοντέλο
Χωρητηκότητα μπαταριας (kWh)
Πραγματική αυτονομία στο ταξίδι (130 χλμ./ώρα)
Εξωτερική θερμοκρασία (οC)
Mercedes EQS 450+
107,8
482
15
Mercedes EQS 580 4Matic
107,8
44
14
BMW iX xDrive50
105,2
434
16
BMW iX M60
105,2
430
227
Genesis Electrified G80
87,2
427
21
Mercedes EQE 350+
90,56
423
22
BMW i7 xDrive60
101,7
388
5
Skoda Enyaq Coupé RS iV
77
380
30
Nissan Ariya 2WD 178 kW
87
378
17
Polestar 2 Single Motor Long Range
75
374
27
Audi RS e-tron GT
83,7
367
24
Ford Mustang Mach-E AWD
88
367
26
Tesla Model 3
60
363
22
Tesla Model Y Long Range Dual Motor
77
361
12
Porsche Taycan 4S
83,7
352
25
Nio ET7 100 kWh
100
345
-1
VW ID.5 Pro Performance Upgrade
77
340
27
Tesla Model 3 Performance
80
337
4
Ford Mustang Mach-E GT
91
337
20
Porsche Taycan Turbo S Sport Turismo
83,7
336
12
Hyundai Kona Elektro 150 kW/64 kWh
64
336
15
VW ID.4 GTX
77
332
18
Genesis GV60 Dual Motor AWD Sport Plus
77,4
330
22
Mercedes-AMG EQE 53 4Matic+
90,6
328
17
Audi Q4 e-tron 40
77
326
32
Kia Niro EV
64,8
326
27
Kia EV6 AWD
77,4
305
13
VW ID. Buzz
77
301
17
BMW i4 M50
80,7
299
4
Renault Zoe R135 Z.E. 50
52
292
16
Genesis Electrified GV70
77,4
286
14
Mercedes EQV
90
273
18
MG ZS EV
69,9
272
-3
Renault Megane E-Tech EV60 220hp
60
268
15
Aiways U5
63
266
-3
Opel Zafira-e Life
75
250
18
Subaru Solterra 4WD
71,5
244
5
Volvo XC40 Recharge Pure Electric Single Motor
67
227
4
Cupra Born 170 kW
58
226
2,5
Mercedes EQA 250
66,5
222
4
Toyota bZ4X 4WD
71,5
217
4
VW ID.3 Pro 150 kW
58
216
1
SsangYong Korando e-Motion
61,5
203
10
MG5
50,3
187
-3
Opel Combo-e Life
50
171
5
Peugeot e-Rifter
50
164
6
Honda e
35,5
153
13
Mazda MX-30
35,5
140
6
Βλέποντας τον πίνακα μπορούμε να καταλάβουμε κάποια πράγματα για τα ηλεκτρικά. Εκτός από το βάρος και την αεροδυναμική, ένας ακόμα παράγοντας που επηρεάζει την αυτονομία ενός ηλεκτροκίνητου μοντέλου είναι η θερμοκρασία του περιβάλλοντος. Πιο συγκεκριμένα, στις ακραίες εξωτερικές θερμοκρασίες (κυρίως χαμηλές) η αυτονομία των μπαταριών μειώνεται σημαντικά. Ανάλογα τον κατασκευαστή η διαφορά μπορεί να είναι από 5 έως και 15%.
Τέλος, προφανώς και το σύστημα κάθε εταιρείας μπορεί να διαφέρει σημαντικά. Ωστόσο στον αυτοκινητόδρομο οι διαφορές μικραίνουν, καθώς η ανάκτηση ενέργειας είναι σχεδόν ανύπαρκτη όταν κινείται το όχημα σταθερά σε αυτές τις ταχύτητες.