Η ελληνική αγορά ανακάμπτει με σταθερά βήματα δίνοντας ένα θετικό μήνυμα που οδηγεί στο δρόμο προς την επιστροφή στην περίφημη «κανονικότητα». Περίπου 6.900 καινούργια αυτοκίνητα πωλήθηκαν τον Αύγουστο με τη λιανική να κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.
Παρά τις δυσκολίες που δημιουργήθηκαν τους τελευταίους μήνες και αφήνουμε σιγά-σιγά πίσω μας, οι Έλληνες πολίτες φαίνεται πως θέλουν να επιστρέψουν στις παλιές τους συνήθειες και σε πιο θετικές σκέψεις και πράξεις. Μία εξ αυτών είναι και η αγορά καινούργιου αυτοκινήτου, μίας κίνησης που είναι δεδομένο πως προσφέρει ευχαρίστηση και ικανοποίηση, παράλληλα με την βελτίωση των επιπέδων οδικής ασφάλειας για εμάς και τους γύρω μας. Ο Αύγουστος, παρά το ότι είθισται να είναι κάπως νωχελικός μήνας για την αγορά αυτοκινήτου, κυρίως όσον αφορά στη λιανική, αφού οι εταιρικές πωλήσεις την υποστηρίζουν περισσότερο λόγω των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται το καλοκαίρι, αυτή τη φορά έβαλε κάτι παραπάνω από το λιθαράκι του, αφού καταγράφηκαν περί τις 6.900 πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα πρωτογενή στατιστικά στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών, οι συνολικές ταξινομήσεις επιβατικών μοντέλων για τον τελευταίο μήνα του καλοκαιριού του 2020 έκλεισαν στις 6.889 μονάδες. Από αυτές, οι 4.029 πωλήσεις αφορούσαν ιδιώτες, ενώ οι υπόλοιπες 2.860 σε εταιρικούς πελάτες.
Όσον αφορά στα στατιστικά στοιχεία για την εκάστοτε μάρκα, η Τοyota για μια ακόμη φορά έχει τα πρωτεία με διαφορά, αφού τον περασμένο μήνα πούλησε 912 αυτοκίνητα. Αμέσως μετά, τερμάτισε την αυγουστιάτικη κούρσα η Renault με 653 ταξινομήσεις, που είδε το Clio να κατακτά την πρώτη θέση στην τελική κατάταξη των μοντέλων με 513 πωλήσεις. Το «πόντιουμ» συμπληρώνεται με την Peugeot μετά την απορρόφηση 560 αυτοκινήτων της από την ελληνική αγορά. Έπειτα, η πεντάδα κλείνει με τις VW και Hyundai και τη μεταξύ τους διαφορά να κρίνεται στις λεπτομέρειες, αφού ολοκλήρωσαν τον καλοκαιρινό μήνα με 501 και 496 πωλήσεις, αντίστοιχα.
Στα premium, τώρα, η Mercedes αναδείχτηκε πρωταθλήτρια Αυγούστου με 291 πωλήσεις, ενώ δόθηκε μάχη για τη δεύτερη θέση μεταξύ των Audi και BMW, με την πρώτη φίρμα να κόβει το νήμα με μόλις 5 αυτοκίνητα περισσότερα.
Περνάμε στην κόντρα μεταξύ βενζίνης και diesel, εκεί όπου η πρώτη έχει σημαντικό προβάδισμα με 3.930 πωλήσεις έναντι 1.870 του diesel. Οι πιο «πράσινες» λύσεις των υβριδικών, plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων προτιμήθηκαν από 950 Έλληνες ενώ οι πωλήσεις οχημάτων με εναλλακτικές πηγές LPG/CNG σημείωσαν 156 ταξινομήσεις. Τέλος, μόνο τον μήνα Αύγουστο μπήκαν στους ελληνικούς δρόμους 51 καινούργια ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πρωτοφανής αριθμός αν σκεφτεί κανείς πως μέσα στο 2019 ταξινομήθηκαν 190 αυτοκίνητα.
Τέλος, υπενθυμίζουμε πως, τα παραπάνω στατιστικά στοιχεία είναι πρωτογενή, πράγμα που σημαίνει πως ενδεχομένως να υπάρχουν μικρές αποκλίσεις από τα τελικά αποτελέσματα.
Δείτε το Top 10 των εταιρειών, όσον αφορά στις πωλήσεις αυτοκινήτων του φετινού Αυγούστου: