Αποφάσισες πως δεν θες το best-seller Toyota Yaris Cross και θα πας για ευρωπαϊκό B-SUV. Αποφάσισες πως τα τρικύλινδρα turbo της Peugeot και της Ford σου ταιριάζουν μια χαρά. Πώς αποφασίζεις όμως ανάμεσα σε Puma και 2008;
Διαλέγεις μάρκα, σχεδίαση, οδική συμπεριφορά ή κατανάλωση;
Για τη Ford, το Puma είναι το μοντέλο που αντιπροσωπεύει τη μάρκα καλύτερα από κάθε άλλο στη γκάμα της. Τόσο από πλευράς σχεδίασης, αφού δε μοιάζει με τίποτε άλλο στη μάρκα όσο και από πλευράς οδηγικής εμπειρίας, για όσους θυμούνται τη χαρά που πρόσφερε απλόχερα το Fiesta (ST), «Θεός σχωρέστο».
Για την Peugeot, το 2008 ανοίγει τη γκάμα της μάρκας προς τα πάνω και συνδυάζει την εταιρική σχεδίαση έξω, με την μοναδική καμπίνα μέσα, όντας το feature μοντέλο της μάρκας που βαδίζει σε premium μονοπάτια, όντας παράλληλα ένα από τα best seller της Ευρώπης.
Ως μικρά SUV (B-SUV), τα δύο μοντέλα μοιράζονται πολλά κοινά χαρακτηριστικά, όπως το μέγεθος, τα είδη κινητήρα και την τιμή, όμως από εκεί και πέρα δεν θα μπορούσαν να είναι πιο διαφορετικά.
Στα κοινά, μιλάμε για μοντέλα γύρω στα 25.000 ευρώ, με μικρούς κινητήρες turbo, καταναλώσεις κάτω από 6 λτ./100 χλμ., και παρόμοιες ιπποδυνάμεις. Όμως το ζουμί είναι στις διαφορές.
Η Ford συνεχίζει με τον διάσημο 1000άρη Ecoboost με τα 125 άλογα από τη βασική έκδοση, με ήπια υβριδική τεχνολογία, ενώ η Peugeot έχει το δικό της αντίστοιχο μοτέρ στα 1.200 κυβικά, με 100 και 130 άλογα ανάλογα με την έκδοση, χωρίς υβριδικά στοιχεία προς το παρόν. Σημειώστε πως το 2008 έχει ήδη παρουσιαστεί ως facelift με νέο ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης 48V Hybrid, το οποίο αποτελείται από έναν νέας γενιάς βενζινοκινητήρα PureTech 1,2 λίτρων και 136 ίππων, σε συνδυασμό με ένα νέο 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που περιλαμβάνει ηλεκτροκινητήρα 28 ίππων.
Στις τιμές των μοντέλων τώρα, η Peugeot είναι πιο «τσιμπημένη», αφού στα ίδια λεφτά με το Puma στο κάτω άκρο του τιμοκαταλόγου έχει μόνο την έκδοση με τα 100 άλογα, πράγμα που ίσως κάνει το Ford καλύτερη αγορά στη βασική έκδοση.
To 2008 αλήθεια είναι πως ξεχωρίζει σχεδιαστικά, μέσα και έξω, αν και το Puma σίγουρα έχει μεγάλο κοινό, με την διασκεδαστική και χαρούμενη σχεδίασή του α λα «baby Porsche». Τα δύο αυτοκίνητα έχουν σαφώς διαφορετικές προτεραιότητες, με το Ford να θέλει να είναι το πιο σπορτίφ, με έμφαση στην οδήγηση, ενώ το Peugeot εστιάζει στο στυλ και την άνεση. Έπειτα, ένα δυνατό χαρτί του B-SUV της Ford είναι το πορτ-μπαγκάζ, μιας και το Puma με το MegaBox κοντράρει σε χώρο αποσκευών μοντέλα της πιο πάνω κατηγορίας.
Το Puma έχει κάνει καλύτερες πωλήσεις το 2023, έχοντας ως βασικό συστατικό και ότι για μεγάλο διάστημα ήταν ετοιμοπαράδοτο, αν και η διαφορά δεν είναι μεγάλη σε σχέση με το 2008. Για τον ιδιώτη οδηγό το Ford ίσως να είναι πιο ελκυστικό σε σχέση με το Peugeot, που σαρώνει στις εταιρικές και το leasing, ίσως λόγω εικόνας, που έχουν καταφέρει οι Γάλλοι να ανεβάσουν στην αγορά, με το αζημίωτο φυσικά.
Για σένα όμως ποια διαφορά θα μετρήσει στην απόφαση; Είναι τα περισσότερα άλογα του Puma στη βασική; Η χαμηλότερη τιμή; Ή τα περισσότερα κυβικά του 2008 και ίσως ο πιο κυριλέ αέρας της μάρκας; Και, τελικά, οδήγηση ή σχεδίαση; Puma ή 2008;