Πώς αλλάζεις ταχύτητες στο facelift Tesla Model 3, που δεν έχει μοχλό;
3.429 Επισκέψεις στο άρθρο (12/9/2023)
Χωρίς καθόλου μοχλούς το ανανεωμένο Tesla Model 3, πλέον για να αλλάξεις ταχύτητα πρέπει να πατήσεις στην οθόνη αφής του infotainment. Όμως τι κάνεις σε περίπτωση που κολλήσει η οθόνη; Μένεις εκεί και σε παίρνει ο γερανός ή υπάρχει κάποιο plan b;
Το best seller μοντέλο της Tesla, το Model 3, δέχθηκε πρόσφατα την πρώτη του ανανέωση μετά από 6 χρόνια κυκλοφορίας. Και μπορεί να υπάρχουν μεταξύ άλλων αλλαγές στην εμφάνιση, τα τεχνικά χαρακτηριστικά και το… ηχοσύστημα, ωστόσο, η πιο… ιδιαίτερη αλλαγή στην καμπίνα του, έχει να κάνει με την εξαφάνιση των μοχλών πίσω από το τιμόνι του.
Πιο συγκεκριμένα, στο ανανεωμένο Model 3 δεν υπάρχουν λεβιέδες ούτε πίσω από το τιμόνι (πχ λεβιέ για τα φώτα, τα φλας κλπ.), ούτε στην κεντρική κονσόλα (πχ. λεβιές ταχυτήτων). Πλέον οι λειτουργίες που υπήρχαν σε αυτούς τους λεβιέδες στο pre-facelift μοντέλο, μοιράστηκαν είτε στο τιμόνι είτε στην οθόνη του infotainment! Και όσο για τα φώτα φλας, αυτά οκ, μπήκαν στο τιμόνι, που με λίγη προσπάθεια εξοικειώνεται κάποιος εύκολα. Όμως τι ακριβώς συμβαίνει με τις ταχύτητες;
Σε κινεζικό προσπέκτους φαίνεται η κρυφή λειτουργία των κουμπιών πάνω από τον κεντρικό καθρέπτη σε περίπτωση ανάγκης.
Στο προ ανανέωσης Model 3, η αλλαγή των ταχυτήτων (και όταν λέμε ταχύτητες εννοούμε τις «εμπρός», «νεκρά» και «όπισθεν») γινόταν με τον μοχλό στα δεξιά του τιμονιού, ακολουθώντας δηλαδή τον τρόπο της Mercedes ή των παλαιότερων αμερικάνικων μοντέλων. Τράβηγμα προς τα κάτω για να πάει μπροστά το αυτοκίνητο, προς τα πάνω για την όπισθεν, ενώ όταν πάρκαρε απλά ο οδηγός πίεζε το μπουτόν στην κορυφή του μοχλού.
Πλέον αυτό έχει αλλάξει, με τον οδηγό να πρέπει να επιλέξει μέσω της οθόνης τις παραπάνω λειτουργίες, δηλαδή μέσω αφής. Και θα ρωτήσει κάποιος, «και αν κολλήσει η οθόνη πως κουνιέται το αμάξι;».
Και αν κολλήσει η οθόνη;
Σήμερα λίγο πολύ όλοι μας ασχολούμαστε, θέλοντας και μη, με την τεχνολογία. Οθόνες παντού, από την τηλεόραση που πλέον έγινε smart, μέχρι το laptop ή το κινητό μας. Και όλοι μας ξέρουμε πως ότι έχει να κάνει με τεχνολογία, μπορεί και να… κολλήσει. Σήμερα οι συσκευές δεν κολλάνε τόσο συχνά όσο παλιότερα, όμως πάντα υπάρχουν πιθανότητες να συμβεί. Στην περίπτωση όμως του Tesla Model 3, υπάρχει τρόπος να κουνηθεί το αυτοκίνητο αν κολλήσει η οθόνη;
Σε μια τέτοια σπάνια λοιπόν περίπτωση θα χρειαστούν «πραγματικοί» διακόπτες. Στην περίπτωση των Model S και Model X, αυτοί οι διακόπτες βρίσκονται δίπλα από τα φώτα για τα αλάρμ, όμως στο Model 3, σε αυτό το σημείο κάτω από την μεγάλη οθόνη, βρίσκονται δύο ασύρματοι φορτιστές.
Αντιθέτως, οι διακόπτες αυτοί τοποθετήθηκαν δίπλα στον κεντρικό καθρέπτη, ανάμεσα από τα σκιάδια των μπροστά επιβατών. Τουλάχιστον αυτή την πληροφορία υπάρχει σε κινεζικό προσπέκτους της φίρμας. Μαζί με αυτή την ιδιαίτερη πληροφορία, στο προσπέκτους υπάρχουν και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του ανανεωμένου μοντέλου. Το πισωκίνητο Model 3 θα αποδίδει 260 ίππους με 340 Nm ροπής, ενώ για την τετρακίνητη έκδοση υπολογίστε 443 ίππους και 559 Nm ροπής, ενώ το βάρος του θα είναι 1.760 κιλά.