- Τι ελέγχουμε πριν ξεκινήσουμε
- Κίνδυνος υπερθέρμανσης και πως το καταλαβαίνουμε
- Τι αλλάζει στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου μας στη μεγάλη ζέστη
Οδηγίες για την οδήγηση σε καύσωνα
Ο καύσωνας έχει γίνει και πάλι μέρος της καθημερινότητας, με τις θερμοκρασίες στην Ελλάδα να βρίσκονται και πάλι στο φάσμα των 40 βαθμών Κελσίου. Στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μέσω ενός σύντομου βίντεο παρουσίασε κάποιες απλές και χρηστικές οδηγίες προκειμένου η κίνηση των οχημάτων να γίνεται με ασφάλεια.
Μειώνουμε ταχύτητα και ελέγχουμε τα λάστιχα
Σύμφωνα λοιπόν με όσα αναφέρονται, κατά τη διάρκεια του καύσωνα, πρέπει να κινούμαστε με μικρότερες ταχύτητες, αφήνοντας μεγαλύτερες αποστάσεις από το προπορευόμενο όχημα, αλλά και να ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών. ¶λλωστε, από την εμπειρία του Autotriti Τest Center (που τεστάρει όλα τα ελαστικά της αγοράς σε συνθήκες στεγνού και βρεγμένου οδοστρώματος), ένα αυτοκίνητο χρειάζεται κατά μέσο όρο δύο μέτρα παραπάνω για να ακινητοποιηθεί, όταν οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος κυμαίνονται στους 40+ βαθμούς.
Απαραίτητη η χρήση κλιματισμού
Από κει και πέρα, το Υπουργείο επισημαίνει πως η επιτάχυνση και η επιβράδυνση των οχημάτων πρέπει να γίνεται ήπια, ενώ απαραίτητη είναι η χρήση κλιματισμού. Παρά την μεγάλη ζέστη δεν οδηγούμε ποτέ, χωρίς πλήρη ένδυση και παπούτσια, αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτα. Παράλληλα, αν μπει έντομο στο αυτοκίνητο, πρώτα σταματάμε με ασφάλεια και μετά το αντιμετωπίζουμε.
Κίνδυνος υπερθέρμανσης και πως το καταλαβαίνεις
Ο έλεγχος των συστημάτων φρένων και ψύξης κινητήρα είναι επίσης βασικά. Μιλώντας για το δεύτερο, μια ταλαιπωρημένη αντλία νερού, ένας κολλημένος θερμοστάτης, παλιό ψυκτικό υγρό ή φραγμένο ψυγεία/κύκλωμα, μπορούν να φέρουν την καταστροφή. Αυτό όμως ισχύει ουσιαστικά όλο το χρόνο, απλά σε συνθήκες καύσωνα γίνεται πιο εμφανές, καθώς όπως είπαμε η άψογη λειτουργία του συστήματος ψύξης είναι ακόμα πιο σημαντική.
Πως θα καταλάβεις ότι κάτι δεν πάει καλά;
- Πεσμένη στάθμη ψυκτικού υγρού
- Μειωμένη απόδοση κινητήρα ξαφνικά
- Περίεργη μυρωδιά στην καμπίνα
- Ατμοί από το χώρο του κινητήρα
- Ο δείκτης θερμοκρασίας να είναι πάνω από τη μέση