Όταν η σχεδίαση των αυτοκινήτων ακολουθεί τις ριζοσπαστικές καινοτομίες της τεχνολογίας τους, όλοι περιμένουν να δούμε νέα σχέδια, νέες ιδέες και σίγουρα κάτι που να αρέσει. Και να αρέσει πολύ. Πως γίνεται η Hyundai να τα κάνει όλα σωστά;
Κάνει η Hyundai κάτι πολύ σωστά, ή απλά ξεχάστηκαν οι άλλοι;
Θα έλεγε κανείς πως η ηλεκτροκίνηση σαρώνει όχι μόνο στο πως αντιλαμβανόμαστε το αυτοκίνητο και τη χρήση του, όχι στη τεχνολογία και πως αυτή το κινεί, αλλά και στη σχεδίαση. Περιμένουμε πλέον από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να σπρώχνουν τον ορίζοντα της σχεδίασης με κάθε νέο μοντέλο. Να είναι φρέσκα, έξυπνα, ζωντανά, όμορφα.
Για την Hyundai ήδη στο δεύτερο ηλεκτρικό της μοντέλο, η γκάμα της σίγουρα ξεσήκωσε την αγορά. Το Ioniq 5 δεν ανήκει σε καμία κατηγορία, θυμίζει Lancia Delta (την σωστή, την οθρόδοξη), είναι μεγάλο σαν SUV αλλά έχει σχήμα μικρομεσαίου, και στις στυλιστικές λεπτομέρειες απλά δεν πιάνεται. Για το Ioniq 6, και παρά τις κακές γλώσσες που το θέλουν να μοιάζει με άλλα αυτοκίνητα, η Hyundai έκανε καταπληκτική δουλειά όταν οι άλλοι απλά λανσάρουν και τα ηλεκτρικά τους σα να είναι ψυγεία.
Και είναι αρκετές οι μάρκες που είδαν το φουτουριστικό σχέδιο ως βασικό, απλό, χρηστικό, και έτσι καταλήξανε με γκάμες που τα μοντέλα τους δεν ξεχωρίζουν ούτε καν το ένα από το άλλο. Ονόματα δε λέμε, πρόσωπα δεν θίγουμε. Η ουσία όμως είναι πως όταν το κύμα της σχεδιαστικής αλλαγής έρχεται, δεν σταματάει στα ηλεκτρικά.
Δες τη νέα Hyundai Sonata. Δεν είναι καν νέο μοντέλο, αλλά facelift. Τόσο εκτενές στο εμπρός μέρος που δεν θυμίζει σε τίποτα την προηγούμενη έκδοση, που αλήθεια είναι θύμιζε μπαρμπούνι. Τέλος με τα ψάρια. Ποια μάρκα δεν θα ζήλευε τη νέα Sonata; Φουτουριστική, αλλά με μία γλυκιά γεύση ρετρό, κάτι από το πρώτο Mazda RX-7, με μιά κλασσική γραμμή μπερλίνας στο προφίλ, και ένα εσωτερικό που σκοτώνει.
Αυτός ο συνδυασμός του ρετρό από τα 70s και τα 80s, λίγο τετράγωνος και με ίσιες γραμμές, χωρίς οργανικές περίπλοκες καμπύλες, είναι το δυνατό χαρτί της Hyundai και φαίνεται και στα Ioniq, κυρίως στο 5 αλλά και στο 6, τώρα και στη Sonata, και φυσικά στο υδρογονοκίνητο πρωτότυπο της μάρκας, το NVision74, που ενσωματώνει και το έτος-αναφορά στην έμπνευση της σχεδιαστικής γλώσσας.
Οι άλλοι όμως τι κάνουν; Οι Γάλλοι είναι αυτοί που βρίσκονται τώρα σε πολύ μεγάλη σχεδιαστική ανάταση. Ακόμη και η Opel, μέλος γαλλικού ομίλου πλέον, έχει αποκτήσει σχεδίαση με άποψη και έντονο χαρακτήρα, αντίθετα με τα χαμηλού προφίλ μοντέλα της των περασμένων δεκαετιών. Οι Ιαπωνικές μάρκες επίσης τολμούν και φαίνεται έντονα, αφήνοντας μάλλον τους Γερμανούς πίσω, που ίσως περιμένουν να καταλαγιάσει η αγορά μετά την αναμπουμπούλα της ηλεκτροκίνησης, και να δουν τους αγοραστές να επιστρέφουν σε πιο ήπια και συκγρατημένα σχέδια. Θα γίνει όμως αυτό ξανά;
Εσύ με τόσα αμάξια που βλέπεις να έχουν πραγματικά όμορφη σχεδίαση, θα ξαναγυρίσεις σε κάτι πιο βασικό ή λιτό; Και τελικά ποια μάρκα στα μάτια σου είναι αυτή που έχει σήμερα την καλύτερη σχεδίαση και πως βλέπεις τη Hyundai με τη νέα της σχεδιαστική γλώσσα;