autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι απλά η επόμενη φάση της αυτοκίνησης, αλλά η απαραίτητη φάση της. Ο λόγος είναι φυσικά το περιβάλλον και η απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα. Μπορεί όμως η Ελλάδα να είναι στο «τρένο» με τους μπροστάρηδες, ή θα μείνουμε ουραγοί;
Μπορεί η πρώτη θέση στο τρένο αυτό να μην είναι στόχος, ο στόχος όμως είναι να μην βρεθούμε στην τελευταία. Γιατί τότε θα γίνουμε νεκροταφείο αυτοκινήτων όλης της Ευρώπης, αγοράζοντας αυτά που ξεφορτώνονται οι άλλοι για να περάσουν στην επόμενη φάση. Εμείς δηλαδή τι είμαστε για να τα πάρουμε;
Έτσι τα μέτρα της κυβέρνησης να πριμοδοτήσουν την αγορά των ηλεκτρικών δεν είναι πολυτέλεια, αλλά ανάγκη. Ειδικά με δεδομένη την υψηλή τιμή αγοράς των ηλεκτρικών, μια γενναιόδωρη επιδότηση είναι απαραίτητη. Όμως αυτά τα μέτρα δεν θα δώσουν λύση, αν δεν βρεθεί λύση για τα άλλα μέτρα.
Αυτά που χωρίζουν την πρίζα που έχει ρεύμα που πληρώνεις από την τσέπη σου, με το σημείο που έχεις παρκάρει το αυτοκίνητό σου. Βλέπεις στην Ελλάδα η αγορά αυτοκινήτων βαραίνει στα αστικά κέντρα, όπως είναι λογικό αφού εκεί ζει ο περισσότερος κόσμος. Όμως η Ελλάδα έχει την ατυχία οι πόλεις της να είναι χτισμένες σε ύψος και όχι σε «άπλα». Το αποτέλεσμα είναι οι περισσότεροι Έλληνες να μένουμε σε διαμέρισμα, και με την πολύ κακή χωροταξική μελέτη που υπάρχει στη χώρα μας τα τελευταία 50 χρόνια, τα περισσότερα διαμερίσματα δεν έχουν πάρκινγκ.
Δε χρειάζεται να εξηγήσουμε τι σημαίνει αυτό. Το σαφάρι για μια θέση πάρκινγκ μέχρι και δέκα λεπτά μακριά από το σπίτι σου, είναι καθημερινή συνήθεια. Πόση μπαλαντέζα να αγοράσεις; Και πόση ο γείτονας, και πόση ο παραδίπλα; Είναι εμφανές πως η μπαλαντέζα δεν είναι λύση. Και όσο δεν υπάρχει λύση για αυτά τα μέτρα, δεν υπάρχουν άλλα μέτρα που θα κάνουν την ηλεκτροκίνηση βιώσιμη στην Ελλάδα.
Ζω για την στιγμή που κάθε βράδυ θα ξαμολιούνται οι γνωστές φυμέ ευπαθείς ομάδες με κόφτες ανά χείρας, και θα μαζεύουν καλώδια φόρτισης από τις γειτονιές...
Αθηνα, Θεσσαλονικη.. Μεχρι να επεκταθουν οι πολεις σε διαμετρο και οχι σε υψος δεν θα υπαρχει λυση στο χωροταξικο θεμα. Καθε τετραγωνο θα πρεπει να εχει τουλαχιστον 3 θεσεις παρκινγκ για ηλεκτρικα για να ξεκινησει να ειναι πρακτικη η αστικη χρηση ενος ηλεκτρικου (που ειναι ο πρωταρχικος λογος που διατιθενται!). Τα αστικα κεντρα ποσο μαλον στην Θεσσαλονικη χρειαζονται κατεδαφιση και χτισιμο ξανα για να γινουν πρακτικα για τα οχηματα, κατι που δεν προκεται να γινει οποτε η αναβαθμιση των ΜΜΜ και η χρηση νεων τεχνολογιων ειναι απαραιτητη. Θελω να αγορασω ηλεκτρικο εδω και 4 χρονια αλλα περυσι εν τελη αγορασα υβριδικο για ολους τους παραπανω λογους.
Εγώ έχω φροντίσει να διαθέτω ιδιωτικό χώρο στάθμευσης στο σπίτι μου και δεν έχω κανένα πρόβλημα να φορτίζω το ηλεκτρικό αυτοκίνητο αν ποτέ αποκτήσω. Ο λόγος που δεν βλέπω να αποκτώ είναι ότι δεν διαθέτω τα απαιτούμενα χρήματα, για το σκοπό αυτό, αλλά ούτε στο μέλλον προβλέπω να τα αποκτήσω. Προς το παρόν τα διαθέσιμα χρήματα για αγορά αυτοκινήτου δεν ξεπερνούν τα 2000 ευρώ και όπως καταλαβαίνετε με αυτά τα χρήματα δεν αγοράζω ούτε ηλεκτρικό ποδήλατο. Αν ζω μετά από 10 ή 15 χρόνια, όπου τα ηλεκτρικά θα υπάρχουν και σε μεταχειρισμένα τότε το συζητάμε.
Δεν βλέπω λύση για τα ηλεκτρικά εκτός ιδιωτικών ή φυλασσόμενων γκαράζ και πυλωτών. Ίσως στο μέλλον η φόρτιση να μπορεί να γίνεται επαγωγικά, επάνω από συγκεκριμένες θέσεις στάθμευσης που θα ενεργοποιούνται με κωδικό.