Στροφιλίκι ή ευθεία; Στήσιμο ή άλογα;
7.786 Επισκέψεις στο άρθρο (30/7/2015)
Είναι γεγονός πως οι στροφές θέλουν χέρια. Και σωστό set up του αυτοκινήτου για να «πατάει» άψογα στο δρόμο.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Στην πιάτσα της αυτοκίνησης υπάρχουν οι ευθειάκηδες και οι στροφάκηδες. Δηλαδή από την μία υπάρχουν αυτοί που γουστάρουν την ωμή επιτάχυνση στην ευθεία και από την άλλη οι οδηγοί εκείνοι που θέλουν να νιώθουν σε όλο τους το κορμί τα πλευρικά g.
Ας τους δούμε λοιπόν ανά κατηγορία:
Ευθεία: Την δουλειά την κάνει το αυτοκίνητο
Όσοι αρέσκονται να τρέχουν στις ευθείες γνωρίζουν πολύ καλά ότι κομβικό ρόλο παίζει η δύναμη του αυτοκινήτου και δευτερευούσης σημασίας είναι η οδηγική ικανότητα του χειριστή. Σε αυτή τη περίπτωση επίσης αποτυπώνεται πλήρως και με τον καλύτερο τρόπο η δουλειά που έχει κάνει ο μηχανικός – βελτιωτής. Πως δηλαδή βγαίνει η δύναμη, σε τι εύρος στροφών και πάει λέγοντας. Πέρα από τη δύναμη όμως ο οδηγός θα πρέπει το λιγότερο να έχει επέμβει και στο σύστημα πέδησης, ώστε με κάποιο τρόπο να χαλιναγωγούνται τα άλογα.
Στροφές: Συνδυασμός δυο πραγμάτων, το λιγότερο!
Όμως τα πράγματα στις στροφές είναι ελαφρώς πιο σύνθετα από ότι στις ευθείες. Το να κινείται ένα αυτοκίνητο γρήγορα σε δρόμο με στροφές, πέρα από τη δύναμη του κινητήρα απαιτούνται δυο ακόμα πράγματα: Σωστό στήσιμο και δεξιοτεχνία από τη μεριά του οδηγού. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που λένε πως «οι στροφές ξεχωρίζουν τα παιδιά από τους άντρες»!
Το να μπαίνει ένα αυτοκίνητο «τάπα» στις στροφές θέλει ένα διαφορετικό στήσιμο ανάρτησης (αμορτισέρ, ελατήρια, αντιστρεπτικές), για το οποίο ο οδηγός πρέπει να έχει τον πρώτο λόγο, λέγοντας επακριβώς στο μηχανικό του τι και πως προτιμάει και σίγουρα έπειτα από αρκετές δοκιμές.
Για το τέλος αφήσαμε μια κατηγορία. Αυτή που περιλαμβάνει τους τύπους που τα θέλουν όλα: Και γκάζια για ευθεία και σοβαρό στήσιμο για στροφιλίκι. Όμως μιλάμε για συνδυασμό που στο χώρο του tuning απαιτεί αρκετά χρήματα μιας και πρόκειται για δυο διαφορετικούς τομείς βελτίωσης οι οποίοι κοστίζουν.
Εσείς όμως τι προτιμάτε; Ευθεία ή στροφή; Ή και τα δυο;
o πραγματικος οδηγος στη στροφη φαινεται....
ΣΤΡΟΦΕΣ....ΕΣΑΚΙΑ........ΦΟΥΡΚΕΤΕΣ......... θελουν χερια,τακτικη,προσεκτικες κινησεις,....οι ευθειες,τα φαναρια,τα 0-100, ειναι για τους υπολοιπους.Καμμια 10 χρονια πριν σε μια ευθεια γεμιζει τον καθρεπτη ενα Α3...ξερεις σαν να θελει να περασει απο επανω....Σε συνεχομενες στροφες χανεται σιγα-σιγα...στην ευθεια νατος παλι.Αυτο επαναληφθηκε 2 φορες τουλαχιστον.Με περασε σε ανηφορικο κομματι...ευθεια βεβαια....Εγω οδηγουσα κλιο 1,2 16v,εργοστασιακες ρυθμισεις...ο αλλος Α3 1,8 ΤQ.Αν δεν εχεις μαθει να οδηγεις γρηγορα με τα 100 αλογα,δεν θα μαθεις ουτε με τα 200,300,κτλ...
Στροφες!Για μενα βεβαια δε χρειαζεται να χεις κορυφαια αμορτισερ ή ελατηρια για να στριψεις..Αρκει να τα αλλαζεις στην ωρα τους και να χεις μια καλη τετραδα ελαστικα..Πανω απ ολα ομως, πρεπει να ξερεις τα μυστικα του στριψιματος και να χεις χερια!Καλες και οι ευθειες αλλα οι στροφες ειναι κατι συναρπαστικο!
αν φυσικα ειναι Ιταλικο μαλιστα................
Με 260 γιαπωνέζικα άλογα και οι δύο δρόμοι έχουν τη χάρη τους :)
Μου αρέσουν οι στροφές. Δεν κάθομαι όμως να κάνω τον γρήγορο βάζοντας σε κίνδυνο τους απέναντι. Με ενδιαφέρει το καλό στήσιμο για την ασφάλεια του αυτοκινήτου. Τα καλύτερα ελαστικά - φρένα - αμορτισέρ μειώνουν ακόμη περισσότερο την απόσταση φρεναρίσματος. Τα αμορτισέρ μειώνουν περισσότερο τις κλίσεις του αμαξώματος με θετικές συνέπειες στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε μία απότομη αλλαγή της κατεύθυνσης. Αυτά βασικά κάνουν καλό στην ασφάλεια του οδηγού και των άλλων.
Είμαι οπαδός της ευθείας και του drift στις στροφές. Προτιμώ το θέαμα από τους χρόνους. Δεν με ενδιαφέρει να επιτύχω τους απόλυτους χρόνους, αλλά δώσω και να απολαύσω θέαμα.
Έχοντας ένα MX-5 δεν χρειάζεται να σχολιάσω... :)
ΕΝΑ ΠΙΟ ΙΣΧΥΡΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΘΑ ΣΕ ΠΕΡΑΣΕΙ ΕΙΤΕ ΣΕ ΣΤΡΟΦΕΣ ΕΙΤΕ ΣΕ ΕΥΘΕΙΕΣ. ΤΟ Α3 1.8 TURBO QUATTRO ME 225 ΙΠΠΟΥΣ ΠΡΙΝ 10 ΧΡΟΝΙΑ ΘΑ ΣΕ ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΜΕΣΩΣ OΠΟΥΔΗΠΟΤΕ, ΑΝ ΤΟ ΘΕΛΗΣΕΙ Ο ΟΔΗΓΟΣ ΤΟΥ, ΑΝ Ο ΑΛΛΟΣ ΟΔΗΓΕΙ ΕΝΑ CLIO 1.2 16V ME 100 AΛΟΓΑ. ΛΟΓΩ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΗΣΙΜΑΤΟΣ ΤΟ AUDI ΜΠΑΙΝΕΙ ΤΑΧΥΤΕΡΑ ΣΤΗ ΣΤΡΟΦΗ.