Το Peugeot 308 είναι ένα αυτοκίνητο με βαριά κληρονομιά. Πώς θα μπορούσε διαφορετικά όταν μετρά πάνω από 7 εκατομμύρια πωλήσεις και έχει ως παράσημο μέχρι και την ανάδειξή του σε Car Of The Year» το 2014; Πλέον, στην τρίτη του γενιά, έρχεται με φόρα και πολλά κρυμμένα μυστικά. Δείτε παρακάτω ποια είναι αυτά.
Είναι ίδιο με τα Citroen C4 & Opel Astra με πιο μοντέρνα ρούχα και πιο πλούσιο εξοπλισμό από την βασική
Θα έχει την δική του «GTi» έκδοση με 225 άλογα που θα «καίει» 1,5 λτ./100 χλμ.
Η Peugeot μιλάει για πιο premium εσωτερικό με full high-tech ύφος και δύο 10άρες οθόνες
Το πρώτο μοντέλο με το νέο σικάτο λογότυπο της εταιρείας
Tι λες; Είναι οι παραδοσιακοί πρωταγωνιστές των οικογενειακών, δηλαδή τα Golf και Corolla οι βασικοί του αντίπαλοι, ή ανεβαίνει επίπεδο και κοντράρει Σειρά 1, A3 και Α-Class;
Η έλευση του νέου Peugeot 308 σηματοδοτεί μία καινούργια εποχή για την γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία και συνδυάζεται με τα 211 χρόνια ιστορίας της. Ακολουθώντας την πετυχημένη συνταγή των best seller 208, 2008 και 3008, το τρίτης γενιάς οικογενειακό της μάρκας φτάνει στις εκθέσεις κουβαλώντας μία σειρά από ξεχωριστές ιδιαιτερότητες. Μιλάμε, εξάλλου, για το πρώτο μοντέλο με το νέο λογότυπο της Peugeot, το οποίο ταυτόχρονα αναβάθμισε το τεχνολογικό του υπόβαθρο και απέκτησε πιο οικολογικό προφίλ με το «ντεμπούτο» δύο Plug-in hybrid εκδόσεων. Τέλος, αξίζει να τονιστεί πως το νέο Peugeot 308 θα κυκλοφορήσει τόσο σε 5θυρο χάτσμπακ αμάξωμα, όσο και σε station wagon, σχήμα που στην Ευρώπη σημειώνει μεγάλο αριθμό πωλήσεων.
Τι διαφορετικό, όμως, φέρνει το τρίτης γενιάς Peugeot 308 που θέλει να βρεθεί στην κορυφή της hot C κατηγορίας;
1. Πρεμιέρα για το νέο λογότυπο, κεντρίζει ο μοντέρνος και δυναμικός σχεδιασμός
Μόνο και μόνο το γεγονός πως είναι το πρώτο μοντέλο που φέρνει το νέο έμβλημα της Peugeot αρκεί για να καταλάβει κανείς πως το ολοκαίνουργιο 308 ήρθε για να κάνει... κρότο. Για εκείνους που δεν γνωρίζουν, το νέο εντυπωσιακό λογότυπο με το ρετρό στυλ αποτελείται από ένα απέριττο σχέδιο που απεικονίζει πιο καθαρά τόσο το εμβληματικό λιοντάρι όσο και την επωνυμία της μάρκας.
Στο σύνολό του, δε, το γαλλικό μικρομεσαίο έχει σαφώς πιο μοντέρνο και ελκυστικό design συγκριτικά με τα «αδέλφια» του Citroen C4 και Opel Astra, υιοθετώντας την νέα σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας. Με πηγή έμπνευσης το 208 και το μεγαλύτερο 508 απέκτησε τα μακριά LED φώτα ημέρας που μοιάζουν με χαυλιόδοντες, μία ανασχεδιασμένη κυψελωτή γρίλια με πιο δυναμικό προφυλακτήρα και τις τρεις νυχιές που στο πίσω μέρος τονίζονται ακόμα περισσότερο από μία μαύρη γυαλιστερή φάσα που απλώνεται από τη μία άκρη στην άλλη. Πρέπει να πούμε, βέβαια, ότι σε σχέση με ό,τι έχουμε δει σε άλλα μοντέλα της Peugeot η διάταξη στους κλασικούς «τρεις όνυχες» είναι αισθητά οριζοντιωμένη, ενώ το απαραίτητο σπορτίφ ύφος προσδίδουν το πίσω spoiler που «ξεπετάγεται» από την οροφή και οι διακοσμητικές χρωμιωμένες απολήξεις της εξάτμισης στην top έκδοση εξοπλισμού GT Pack.
Η επιλογή νέας πλατφόρμας (EMP2) στην κατασκευή του Peugeot 308 επηρέασε και τις τελικές του διαστάσεις. Όπως συμβαίνει με σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα που κάνουν τη μετάβαση στην επόμενη γενιά, το 308 είναι μεγαλύτερο από το μοντέλο που αντικαθιστά. Ειδικότερα, είναι μακρύτερο κατά 11 εκατοστά, πλατύτερο κατά 4,8 εκατοστά, ενώ επίσης έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 5,5 εκατοστά. Από την άλλη πλευρά, έχασε 2 εκατοστά σε ύψος, αποκτώντας όμως πιο αεροδυναμικό στυλ, διότι ο συντελεστής οπισθέλκουσας περιορίστηκε στο Cd 0,28.
Αναβαθμισμένο είναι το i-Cockpit του 308 με την παρουσία ενός πλήρως ψηφιακού πίνακα οργάνων και μίας 10άρας οθόνης αφής για το σύστημα infotainment.
Αναμενόμενα, οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες έχουν αυξηθεί, παρότι θα περίμενε κανείς πως λόγω του αυξημένου μήκους του καπό και της «σπρωγμένης» προς τα πίσω καμπίνας θα συνέβαινε το αντίθετο. Από την άλλη πλευρά, μειωμένος είναι ο χώρος αποσκευών, με την χωρητικότητα να «πέφτει» στα 412 από τα 420 λίτρα (φτάνει τα 1.323 με διπλωμένα καθίσματα), νούμερο το οποίο και πάλι κατατάσσεται στα κορυφαία της κατηγορίας.
3. Βελτιωμένο εσωτερικό, πλήρης τεχνολογική αναβάθμιση με δύο 10άρες οθόνες
Ευχάριστη και σύγχρονη αύρα αποπνέει η καμπίνα του νέου Peugeot 308 με τις γωνίες και τους μεγάλους όγκους που μοιάζουν με… πετρώματα να προσφέρουν μία μοναδική αισθητική. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με την Peugeot, υπάρχει ένας πιο premium προσανατολισμός στην ποιότητα των φινιρισμένων υλικών χάρη στα μαλακά πλαστικά και επενδύσεις από Alcantara και δέρμα, με βάση και την εκάστοτε εξοπλιστική έκδοση.
Όσον αφορά το τεχνολογικό υπόβαθρο του εσωτερικού είναι σαφής η αναβάθμιση του κλασικού i-Cockpit με την προσθήκη νέου συστήματος infotainment Peugeot i-Connect. Πρώτα από όλα, βλέπουμε δύο οθόνες 10 ιντσών, μια για τον πίνακα οργάνων και μια για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Για τον πίνακα οργάνων ξέρουμε πως θα είναι standard πλήρως ψηφιακός, ενώ στο πακέτο GT παρουσιάζεται σε τρισδιάστατη απεικόνιση. Το παρών δίνουν φυσικά οι αεροπορικού τύπου διακόπτες κάτω από την οθόνη για άμεση πρόσβαση σε σημαντικές υπηρεσίες, όπως το σύστημα κλιματισμού ή το ραδιόφωνο που έχουν πλέον ψηφιακή μορφή. Μεγαλύτερος, τέλος, είναι ο τεχνολογικός εξοπλισμός που περιλαμβάνει από ασύρματο pad φόρτισης έως και λειτουργία (Clean Cabin) που φιλτράρει ρυπογόνα αέρια και σωματίδια εμποδίζοντάς τα να εισέλθουν στο εσωτερικό.
Πρεμιέρα στο γαλλικό μικρομεσαίο κάνουν 2 Plug-in hybrid εκδόσεις με ιπποδύναμη 180 και 225 ίππων και αυτονομία που φτάνει τα 60 χιλιόμετρα.
4. Πρώτη φορά με Plug-in υβριδική τεχνολογία
Η Peugeot είναι μία εταιρεία που φημίζεται (και) για την ευρεία γκάμα κινητήρων που χαρακτηρίζουν τα μοντέλα της. Γνωστό σε όλους είναι, εξάλλου, το μότο «δύναμη της επιλογής», η φιλοσοφία σύμφωνα με την οποία η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία δίνει στον πελάτη της τη δυνατότητα να επιλέξει τον κινητήρα που τον εκφράζει. Στην περίπτωση του νέου Peugeot 308 έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που πέρα από τα συμβατικά μοτέρ βενζίνης και diesel προσφέρεται για πρώτη φορά σε Plug-in υβριδικές εκδόσεις με μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Και στις δύο προσθιοκίνητες PHEV επιλογές υπάρχει ένας 1.600άρης βενζινοκινητήρας, ένα αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο, μία μπαταρία 12,4 kWh και ένα ηλεκτρικό μοτέρ που παράγει 81 kW. Η συνδυαστική ισχύς κυμαίνεται από τα 180 άλογα έως τα 225 άλογα, με την αυτονομία να φτάνει τα 60 χιλιόμετρα.
Σχετικά με τις επιλογές εσωτερικής καύσης, στην βενζίνη ο τούρμπο κινητήρας 1,2 λίτρων θα προσφέρει 110 ή 130 ίππους και θα συνδυάζεται με ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή προαιρετικά με ένα 8τάχυτο αυτόματο για την πιο ισχυρή έκδοση. Στο diesel, ο τετρακύλινδρος 1,5 λίτρων έχει ισχύ 130 ίππους και 300 Nm ροπής και μπορεί να συνδυαστεί με τα προαναφερόμενα κιβώτια.
5. Πλούσια βασική και 5 εξοπλιστικές εκδόσεις
Ακολουθώντας την πετυχημένη συνταγή των υπόλοιπων μοντέλων της η Peugeot εξοπλίζει το νέο 308 με πληθώρα εξοπλιστικών επιλογών που προσφέρουν μοναδική αίσθηση εξατομίκευσης. Μάλιστα, στα πιο ακριβά πακέτα βλέπει κανείς και έναν πιο premium προσανατολισμό. Πιο αναλυτικά, υπάρχουν πέντε διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού (Active Pack, Allure, Allure Pack, GT and GT Pack), με τον βασικό εξοπλισμό να μην είναι η κλασική «Active», αλλά η πιο πλούσια «Active Pack» με το εμπλουτισμένο φινίρισμα. Έτσι, στο entry-level πακέτο περιλαμβάνονται LED προβολείς και φώτα ημέρας, 16άρες ζάντες αλουμινίου, η i-Cockpit λογική σχεδίασης με την φουτουριστική αίσθηση, αυτόματος διζωνικός εξοπλισμός, cruise control/speed limiter, αυτόματο φρενάρισμα Active Safety Brake κ.ά..
Τώρα, στις πιο ακριβές εκδόσεις βρίσκει κανείς την βελτιωμένη έκδοση i-Connect Advanced με τις επαυξημένες δυνατότητες και λειτουργίες που έχει λειτουργία φωνητικής αναγνώρισης και «τρέχει» τους χάρτες της TomTom. Τέλος, στις εκδόσεις GT τα Full LED φωτιστικά σώματα θα είναι ακόμη πιο λεπτά και με τεχνολογία Peugeot Matrix LED , με την κορυφαία «GT Pack» να ξεχωρίζει με το ηχοσύστημα της Focal, τα θερμαινόμενα και με λειτουργία μασάζ μπροστινά καθίσματα, τις 4 κάμερες που απεικονίζουν το αμάξι σε 360ο μοίρες και την τεχνολογία ημι-αυτόνομης οδήγησης.