Η μεγάλη αντεπίθεση: Λίγο προτού η ηλεκτροκίνηση γίνει must, τα υπερυψωμένα της Audi θα εξασφαλίσουν το μέλλον της μάρκας. Αποκαλύπτουμε λοιπόν ποια είναι τα σημαντικότερα SUV που θα παρουσιαστούν.
Αν κάτι δεν τραβά, δεν τραβά. Όσο και να το προσπαθείς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα για αυτό είναι και η Audi. Πριν μερικά χρόνια η εταιρεία με έδρα το Ingolstadt βρισκόταν στην κορυφή των πωλήσεων ανάμεσα στις premium μάρκες. Τώρα, όμως, το σκηνικό είναι διαφορετικό. Το 2018 η Audi πούλησε λιγότερα αυτοκίνητα σε σχέση με τις ανταγωνίστριες BMW και Mercedes, συγκεκριμένα 1,81 εκατομμύρια μονάδες, κάτι που μεταφράζεται σε μείωση της τάξεως του 3,5 % σε σχέση με το 2017. Το dieselgate που δεν έχει ξεπεραστεί, αυτοκίνητα με άκεφη σχεδίαση (προ τουλάχιστον της βούλας του Μαρκ Λίχτε, Υπεύθυνου σχεδίασης της μάρκας), καθυστερήσεις στους χρόνους παράδοσης των e-tron και έλλειψη τεχνολογικού πλεονεκτήματος (Vorsprung durch Technik), είναι μερικές από τις αιτίες για αυτό.
Πάντως, να πούμε, ότι όταν με το καλό η ηλεκτροκίνηση κυριαρχήσει, η Audi θα έχει το προβάδισμα, λόγω του ότι από τώρα είναι καλά εξοπλισμένη. Είναι άλλωστε η μοναδική μάρκα μέσα στον όμιλο της VW που μπορεί να χρησιμοποιήσει όλες τις πλατφόρμες και τεχνολογίες. Από την MEB πλατφόρμα για τα μικρά μέχρι την ειδική πλατφόρμα της Porsche Taycan για το e-tron GT, ή την PPE για τα μεγάλα ηλεκτρικά οχήματα. Η Audi έχει πρόσβαση στα πάντα.
Το πρόβλημα όμως είναι ότι αυτά τα ωραία θα καθυστερήσουν. Και μέχρι τότε, η Audi πρέπει να βρει μια διαφορετική εναλλακτική.
Τα καλά νέα λοιπόν: Υπάρχει ακόμα πολύ δυναμική στην τρέχουσα σειρά μοντέλων, όπως δείχνει το επιτυχημένο facelift του A4. Και ακόμα, υπάρχει μια πλούσια παλέτα με SUV τα οποία πάνε καλά στις πωλήσεις. Το Q5 είναι η ναυαρχίδα καθώς πέρσι πουλήθηκαν 298.793 μοντέλα, όμως καλά τα πάνε και τα Q3 (167.800 αυτοκίνητα), Q7 (110.099 αυτοκίνητα) και Q2 (108.454 αυτοκίνητα). Κάποια μάλιστα τα πάνε καλύτερα εμπορικά και από τις προηγούμενες χρονιές.
Φαίνεται δηλαδή πως τα SUV έχουν δυναμική και για αυτόν τον λόγο το Συμβούλιο αποφάσισε πως η νέα στρατηγική πρέπει να τα περιλαμβάνει.
Η αρχή λοιπόν θα γίνει με την ανανέωση του Audi Q5. Το μοντέλο θα παρουσιαστεί το προσεχές φθινόπωρο και για πρώτη φορά στην ιστορία του θα έχει plug-in υβριδική έκδοση. Αυτή θα φέρει την κωδική ονομασία «55 TFSI e quattro» και θα φιλοξενεί ένα 2λιτρο βενζινοκινητήρα 252 ίππων, ο οποίος θα συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 143 ίππων και 350 Nm. Η συνδυαστική ισχύς θα είναι στα 367 άλογα, όμως περισσότερο ενδιαφέρον έχει η ροπή που θα θυμίζει diesel κινητήρα καθώς θα ανέρχεται στα 500 Nm. Μάλιστα, αυτή θα είναι διαθέσιμη σχεδόν από το ρελαντί, με ότι αυτό συνεπάγεται για το οδηγικά χαρακτηριστικά του μοντέλου.
Επίσης, το Q5 55 TFSI e quattro θα φέρει μπαταρίες χωρητικότητας 14,1 kW, οι οποίες θα είναι τοποθετημένες κάτω από τα καθίσματα και το χώρο αποσκευών (δεν θα κλέβουν πολύ χώρο) και θα είναι ικανές να κινήσουν αμιγώς ηλεκτρικά το μοντέλο για 40 περίπου χιλιόμετρα.
Εκτός όμως από αυτήν την έκδοση, σημαντική θα είναι και η οπτική αναβάθμιση του Q5. Εδώ λοιπόν οι πληροφορίες μας λένε ότι το μοντέλο θα ακολουθήσει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της φίρμας υιοθετώντας αρκετά στοιχεία τόσο από το προσφάτως ανανεωμένο A4, όσο και από το Q8. Στις ηλεκτρονικά επεξεργασμένες φωτογραφίες που εξασφαλίσαμε μάλιστα, μπορείτε να δείτε ακριβώς πώς θα είναι το μοντέλο που θα παρουσιαστεί στους επόμενους μήνες. Θα παρατηρήσετε πως υιοθετεί αρκετά στοιχεία από το Q8 (βλ. γρίλια, φώτα LED και ακμές), όμως αυτό είναι απολύτως λογικό μιας και το μεγάλο κουπέ suv της Audi έχει κλέψει τις καρδιές όχι μόνο των πελατών, αλλά και της ηγεσίας. Επίσης, αντίστοιχα σχεδιαστικά στοιχεία θα φέρει και στο πίσω μέρος του. Συγκεκριμένα, τα πίσω φανάρια θα αποκτήσουν νέο σχήμα και σχεδίαση (δεν θα ενώνονται με φάσα όπως στο Q8), ενώ ο προφυλακτήρας θα επανασχεδιαστεί συνθέτοντας ένα πιο δυναμικό αποτέλεσμα.
Ίδιας μεθοδολογίας αλλαγές θα υποστεί και το ανανεωμένο Q7 το οποίο οι πληροφορίες μας λένε πως θα παρουσιαστεί επίσημα σε λίγες εβδομάδες. Συγκεκριμένα, το μπροστινό μέρος του ανανεωμένου Q7 θα θυμίζει σε μεγάλο βαθμό το πρόσωπο του Q8, ενώ και κάτω από το μανδύα θα δούμε αρκετά κοινά στοιχεία με τη ναυαρχίδα των SUV. Το πιο σημαντικό ωστόσο θα είναι στο εσωτερικό, όπου το Q7 θα αποκτήσει τις τεράστιες οθόνες του Q8.
Επίσης, μέχρι το τέλος του έτους θα δούμε επιτέλους και την κουπέ εκδοχή του Q3 για την οποία έχουμε πει πολλά. Αυτή, αν και ήταν ποθητή από πλευράς ηγεσίας και τμήματα μάρκετινγκ/πωλήσεων ήδη από την προηγούμενη γενιά του μοντέλου προκειμένου να υπάρχει το αντίπαλο δέος στην BMW X4, δεν ήταν εφικτό να πραγματοποιηθεί γιατί δεν θα υπήρχε οπτική διαφοροποίηση μεταξύ κανονικού και κουπέ αμαξώματος. Τώρα όμως η κουπέ εκδοχή του Q3 θα γίνει πραγματικότητα και όπως βλέπετε στην ηλεκτρονικά επεξεργασμένη φωτογραφία που εξασφαλίσαμε το αποτέλεσμα είναι πολύ ενδιαφέρον και εντυπωσιακό. Η γραμμή της οροφής πέφτει πολύ αρμονικά προς τα πίσω, η πίσω κολόνα κλίνει προς το εσωτερικό δημιουργώντας ένα σκαλί και ένα μυώδη ώμο πάνω από τον τροχό, ενώ η όλη σχεδίαση θα συμβάλει και στην αεροδυναμική. Κατά τα άλλα, το μοντέλο δεν θα διαφέρει μηχανολογικά από το αδελφό Q3, και το μόνο που είναι ακόμη σε σκέψη είναι το αν θα λάβει τον κινητήρα του RS 3 με τα 400 άλογα. Αν όμως αναλογιστείτε πως η BMW σταματά στα 306 άλογα, νομίζουμε πως δώσαμε ήδη την απάντηση για το αν οι Audαίοι θα προχωρήσουν σε αυτήν την έκδοση.
Όσο τέλος για το τι θα γίνει στα μικρά SUV, τι θα γίνει με τo Q2 ή αν θα υπάρξει κάτι πιο μικρό για να τοποθετηθεί στη γκάμα; Και εδώ οι αποφάσεις έχουν ληφθεί. Το Q2 θα συνεχίσει ως έχει και με ένα μικρό facelift, όμως νέα στη γκάμα θα είναι μια allroad εκδοχή του A1. Ωστόσο, μην περιμένετε κάποιου είδους τετρακίνησης. Το μοντέλο θα είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο, θα φέρει την ίδια γκάμα κινητήρων με το Α1, και τα μόνο SUV χαρακτηριστικά του θα είναι η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος και οι ράγες οροφής. Κάτι είναι και αυτό…
Το Q5 είναι με 300.000 αυτοκίνητα το χρόνο το Audi που πουλάει περισσότερο. Το 2020 θα «ανακαινιστεί» σημαντικά.
Η άποψή μας
Φρέσκια σχεδίαση, περισσότερες επιλογές αμαξωμάτων και βέβαια plug-in εκδόσεις. Η Audi επενδύει αρκετά στο μέλλον των SUV της. Αυτά θα είναι μάλιστα ο συνδετικός κρίκος μέχρι να έρθει η ώρα της full ηλεκτροκίνησης.
Tο X4 της ΒΜW και η GLC Coupe ΔΕΝ θα ανταγωνίζονται το Q3 Sportback αλλά το Q5 Sportback ή Q6 (Ανάλογα πως θα το ονομάζει η Audi). Το Q3 Sportback , που λέτε , θα ανταγωνίζεται BMW X2.
Tο X4 της ΒΜW και η GLC Coupe ΔΕΝ θα ανταγωνίζονται το Q3 Sportback αλλά το Q5 Sportback ή Q6 (Ανάλογα πως θα το ονομάζει η Audi). Το Q3 Sportback , που λέτε , θα ανταγωνίζεται BMW X2.