Είναι η ενδεδειγμένη επιλογή για κορυφαίες επιδόσεις και κατανάλωση χώμα, ειδικά αν πρόκειται για χρήστες που θέλουν να απαλλαγούν από τον εταιρικό φόρο. Ιδού τα πέντε Plug-in υβριδικά C-SUV που μπαίνουν στην πρίζα.
Σύμφωνοι, τα ηλεκτρικά έρχονται με φόρα αλλά πόσοι είναι έτοιμοι να αποχωριστούν τα πατροπαράδοτα θερμικά μοτέρ; Εκτός όλων των άλλων, οι υποδομές φόρτισης στην χώρα μας απέχουν αρκετά από το να χαρακτηριστούν επαρκείς, συνεπώς μία μέση λύση κίνησης ίσως είναι καλή επιλογή. Αυτό το μεταβατικό στάδιο έρχονται να καλύψουν τα Plug-in υβριδικά μοντέλα, οι κατεξοχήν εξηλεκτρισμένες επιλογές που συνδυάζουν ένα θερμικό μοτέρ για τον κύριο όγκο των μετακινήσεων και την ηλεκτρική κίνηση για τις καθημερινές ανάγκες μας.
Επιλέγουμε την κατηγορία με την μεγαλύτερη γκάμα επιλογών, τα οικογενειακά SUV, τα οποία και αποτελούν μία δημοφιλή επιλογή για τον αγοραστή που ψάχνει εταιρικό μοντέλο με Λ.Τ.Π.Φ κάτω από 40.000 ευρώ και εκπομπές ρύπων κάτω από 50 γρ.CO2/χλμ.. Πάμε να δούμε τα 5 C-SUV που εκτός από τα την ευρυχωρία και τις off-road ικανότητές τους ξεχωρίζουν και για την κατανάλωση που θυμίζει... άλλη κατηγορία.
Η αντίστροφη μέτρηση ξεκινά με δύο μοντέλα τα οποία στις μετρήσεις μας «έκαψαν» 6,0 λτ./100 χλμ.. Ο λόγος για το Peugeot 3008 στην ισχυρή έκδοση Hybrid4 των 300 ίππων και το Volkswagen Tiguan με τα 245 άλογα. Η μεγάλη ιπποδύναμη και των δύο οικογενειακών SUV χαρίζει... επιδόσεις GTI, με την κατανάλωση να μένει σε χαμηλά για το μεγάλο βάρος τους επίπεδα. Από εκεί και πέρα, πρόκειται για δύο αυτοκίνητα διαφορετικής σχεδιαστικής φιλοσοφίας, με το 3008 να ακολουθεί έναν premium προσανατολισμό και το Tiguan να κινείται σε μία πιο συμβατική, εκλεπτυσμένη δε λογική.
Volkswagen Tiguan 1,4 eHybrid
Στις επιμέρους τεχνικές διαφορές τους, το τετρακίνητο 3008 Hybrid4 εξοπλίζεται με τον 1.600άρη PureTech βενζινοκινητήρα, δύο ηλεκτρικά μοτέρ (ένα σε κάθε άξονα) και μία μπαταρία 13,2 kWh για ηλεκτρική αυτονομία 59 χιλιομέτρων. Στον αντίποδα, το προσθιοκίνητο VW Tiguan συνδυάζεται μια μπαταρία 13 kWh που δίνει ενέργεια σε έναν ηλεκτροκινητήρα 116 ίππων ο οποίος έχει τοποθετηθεί ανάμεσα στο 6άρι ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και τον 1,4 TSI θερμικό κινητήρα των 150 ίππων. Η ηλεκτρική του εμβέλεια αγγίζει τα 40 χλμ..
Μία γνήσια premium πρόταση της κλάσης, η Mercedes GLA 250 e, «παντρεύει» την κορυφαία πολυτέλεια με την οικονομική κατανάλωση. Μην ξεχνάμε πως έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέλο το οποίο προσφέρεται σε ευρύτατη γκάμα κινητήρων (βενζίνη, diesel, PHEV, ηλεκτρική), με την έκδοση Plug-in υβριδικής τεχνολογίας να καταναλώνει 5,9 λτ./100 χλμ.. Επιβλητικό σε σχεδίαση και high-tech σε καμπίνα, το εξηλεκτρισμένο οικογενειακό SUV των Γερμανών έχει εγκατεστημένη μια μπαταρία 15,6 kWh, που δίνει ενέργεια σε έναν ηλεκτροκινητήρα 102 ίππων που βρίσκεται ανάμεσα στο 8άρι ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και τον state-of-the-art 1,33 λτ. θερμικό κινητήρα των 160 ίππων. Η τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα μέσα στη μετάδοση δεν επιτρέπει τετρακίνηση, με την GLA 250 e να έχει αυτονομία που φτάνει έως και τα 55 πραγματικά χιλιόμετρα.
Mercedes GLA 250 e Συνδυαστική απόδοση: 218 ίπποι και 450 Nm ροπής 0-100 χλμ./ώρα σε 7,2 δλ. Αυτονομία: 55 χλμ. Φόρτιση σε πρίζα 2,3 kW: 5,5 ώρες Τιμή: 46.670 ευρώ
Στην λίστα μας συναντάμε ένα ακόμη μοντέλο της «κλειστής» premium κλάσης των C-SUV, το DS 7 Crossback E-Tense. Με σικάτο design, μεγάλες οθόνες, πολυτέλεια, εξαιρετικό φινίρισμα, διάφορες μεταλλικές επενδύσεις αλλά και μια ιδιότυπη εργονομία, το γαλλικό μοντέλο αποτελεί μία ξεχωριστή πρόταση που λανσάρεται και ως 4κίνητο στα 300 άλογα. Η «απλή» έκδοσή του αποδίδει 225 ίππους μέσω ενός κινητήρα βενζίνης 1,6 PureTech ισχύος 180 ίππων και 300 Nm ροπής και ενός ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων, τοποθετημένου κατ ευθείαν στο αυτόματο κιβώτιο των οκτώ ταχυτήτων. Όπως σε όλα τα μοντέλα που αναλύουμε, η εκκίνηση γίνεται ηλεκτρικά, ενώ σε μεγαλύτερες ταχύτητες εμπλέκεται και το θερμικό μοτέρ. Με φορτισμένη μπαταρία, μπορείς να κάνεις γύρω στα 40-45 χλμ. αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης.
Τετρακίνητο και με εξαιρετική κατανάλωση καυσίμου είναι το Jeep Compass 4xe. Το κλασικό SUV της αμερικανικής φίρμας αποτελεί ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μοντέλα της κατηγορίας χάρη στην μεγάλη απόσταση από το έδαφος, τις αξιόλογες γωνίες αναρρίχησης και φυσικά την ικανή τετρακίνηση. Στην Plug-in υβριδική έκδοσή του συμμετέχουν ένας σύγχρονος turbo βενζινοκινητήρας και 2 ηλεκτροκινητήρες οι οποίοι αποδίδουν συνδυαστικά 190 ίππους και εναλλάσσονται ανάλογα με τις απαιτήσεις κίνησης. Το ένα ηλεκτρικό μοτέρ είναι συνδεδεμένο με το θερμικό μοτέρ λειτουργώντας και ως γεννήτρια, ενώ το δεύτερο βρίσκεται στον πίσω άξονα με ενσωματωμένο διαφορικό («e-axle»). Η μετρημένη μέση κατανάλωση του μοντέλου ανέρχεται στα 5,5 λτ./100 χλμ., την ώρα που η μπαταρία λιθίου των 11,4 kWh αποθηκεύει ενέργεια ικανή για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση 38-40 χιλιομέτρων.
Στην πρώτη θέση και με... απόσταση ασφαλείας από τους διώκτες του βρίσκουμε το Ford Kuga, το Plug-in υβριδικό οικογενειακό SUV με την κορυφαία μετρημένη μέση κατανάλωση. Το επιβλητικό και σπορτίφ μοντέλο της εταιρείας «καίει» μόλις 3,9 λτ./100 χλμ., με την κατανάλωση να αποτελεί ισχυρό ατού μαζί με την εντυπωσιακή ευρυχωρία και πρακτικότητά του, χάρη στην έξυπνη τοποθέτηση των μπαταριών στο πάτωμα του αυτοκινήτου. Εξίσου εντυπωσιακή και στην 1η θέση του βάθρου είναι και η αυτονομία του PHEV Ford Kuga. Για την ακρίβεια, η μπαταρία των 14,4 kWh με πλήρη φόρτιση και ECO λειτουργία επέτρεψε μέχρι και 70 (!) χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, νούμερο που ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις κίνησης της καθημερινότητας. Να πούμε ότι το Plug-in υβριδικό Kuga είναι το μοναδικό στην λίστα μας με αυτόματο κιβώτιο μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT.
Ford Kuga PHEV 225 PS Συνδυαστική απόδοση: 225 ίπποι και 200 Nm ροπής (βενζινοκινητήρας) 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δλ. Αυτονομία: 70 χλμ. Φόρτιση σε πρίζα 2,3 kW: 6 ώρες Τιμή: 46.371 ευρώ (ST-Line X)