To Hyundai i30 N.
Τέλος τα Hyundai i20 N και i30 N στην Ευρώπη
- Σταματάει η παραγωγή του i20 N και i30N για την Ευρώπη
- Νέες εκδόσεις «Ν» μόνο με ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, λέει η Hyundai
- Τα δύο hot hatch θα συνεχίσουν την εμπορική τους πορεία στην Ασία
- Λιγοστεύουν οι hot hatch βενζινοκίνητες εκδόσεις επιδόσεων στην Ευρώπη
Σταματάει η παραγωγή του i20 N και i30N για την Ευρώπη
To 2017 η Hyundai πρωτοκυκλοφόρησε την έκδοση επιδόσεων i30 N και για πολλούς το μοντέλο «αναστάτωσε» την μέχρι τότε αγορά των hot hatch. Η κορεάτικη εταιρία, πριν αυτού, δεν είχε ασχοληθεί σοβαρά με εκδόσεις επιδόσεων. Μετά, το 2021, έβγαλε και το μικρότερο i20 N. Εδώ και κάποιο καιρό ξέραμε πως οι μέρες των εν λόγω μοντέλων είναι μετρημένες, αφού η Hyundai είχε ανακοινώσει πως θέλει το έμβλημα «N» να αφορά μοντέλα επιδόσεων με αποκλειστικά ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. Τώρα μπήκε και η «βούλα»: Τίτλοι τέλους για το i20 Ν και το i30 Ν στην Ευρώπη.
Νέες εκδόσεις «Ν» μόνο με ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, λέει η Hyundai
Η είδηση έφτασε ύστερα από δήλωση της κορεάτικης εταιρίας σε ειδησεογραφικά μέσα του εξωτερικού: «Η παραγωγή των μοντέλων N με θερμικό κινητήρα έχει σταματήσει για την ευρωπαϊκή αγορά από τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με την δέσμευση μας να προσφέρουμε στους πελάτες μας μια σειρά μοντέλων με μηδενικές εκπομπές ρύπων μέχρι το 2035 και να λειτουργούμε 100% με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2045. Κοιτώντας μπροστά για την Ευρώπη, η Hyundai θα αναπτύξει τα μοντέλα Hyundai N ως πρωτοστάτες των υψηλών επιδόσεων στα ηλεκτρικά οχήματα».
Τα δύο hot hatch θα συνεχίσουν την εμπορική τους πορεία στην Ασία
Σύμφωνα με την δήλωση τα δύο βενζινοκίνητα hot hatch θα συνεχίσουν να παράγονται για τις αγορές του εκτός Ευρώπης, μάλλον για την Ασία. Παρότι δεν βγήκαν ποτέ στις αμερικάνικες αγορές, το Elantra N, επί της ουσίας μια wagon έκδοση του i30 N, συνεχίζει την εμπορική του πορεία.
Λιγοστεύουν οι hot hatch βενζινοκίνητες εκδόσεις επιδόσεων στην Ευρώπη
Με τα νέτα αυτά δεδομένα, οι επιλογές σε hot hatch μοντέλα με θερμικό κινητήρα και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων στην Ευρώπη όλο και λιγοστεύουν. Πλέον διαθέσιμα είναι μόνο το Honda Civic Type R, το Toyota GR Yaris, το Abarth 595 και το Ford Focus ST.