ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Test Center by AutoΤρίτη: Πόσο καλή είναι η Alfa Romeo Junior;

(6/3/2025)
Test Center by AutoΤρίτη: Πόσο καλή είναι η Alfa Romeo Junior;
5 Φωτογραφίες »

Προσπερνάει πιο γρήγορα από όλα τα ήπια υβριδικά μικρά SUV του ομίλου Stellantis.
2 μεγάλες οθόνες στο ταμπλό και premium βλέψεις.
Ξεκινάει ηλεκτρικά και έχει χαμηλή κατανάλωση στην πόλη.
Σπορτίφ με ακριβές τιμόνι, αλλά περνάει και άνετα πάνω από τις λακκούβες.

autotriti team

Πηγαίνει για λίγο ηλεκτρικά χάρη στο 48V ήπια υβριδικό σύστημα

Η Junior είναι το νεότερο και μικρότερο (4,17 μέτρα) μέλος της γκάμας της ιταλικής φίρμας στην Ελλάδα. Το μικρό SUV που δημιουργήθηκε στο Centro Stile, το Κέντρο Σχεδίασης της Alfa Romeo, τραβάει τα βλέμματα πάνω του με το μυώδες αμάξωμα και τον μεγάλο θυρεό στην γρίλια.
Ωστόσο, εκτός από το μικρότερο μέλος της γκάμας της Alfa Romeo είναι ταυτόχρονα και το πιο προσιτό και για αυτό αναμένεται να αντλήσει πάνω του το μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον. Πάμε να δούμε πόσο καλή είναι η Alfa Romeo Junior στην ήπια υβριδική έκδοση, σύμφωνα με τα όργανα μετρήσεων.

Αρχικά να σημειωθεί πως η Junior κινείται χάρη στον 1.200άρη PureTech που βρίσκουμε σε πολλά αυτοκίνητα του ομίλου Stellantis και έχει ισχύ 136 άλογα και 230 Nm ροπής. Το βενζινοκίνητο μοτέρ παίρνει βοήθεια από έναν 29 ίππων και 55 Nm ροπής, που ενσωματώνεται στο στάνταρ κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων. Η ενέργεια για το σύστημα αποθηκεύεται σε μια μπαταρία που φορτίζει όταν σηκώνεις το πόδι από το γκάζι ή όταν φρενάρεις και χρησιμοποιείται από το αυτοκίνητο για να εκκινεί και να παρκάρει ηλεκτρικά ή να κινείται για κάποιες εκατοντάδες μέτρα σε ταχύτητες κάτω από 30 χλμ./ώρα. 

Αυτή του η δυνατότητα το βοηθά να ;exei χαμηλή κατανάλωση. Συγκεκριμένα, οι μετρήσεις μας (διαβάστε την δοκιμή της Junior Ibrida) έδειξαν πως μέσα στην πόλη, η Junior «καίει» γύρω στα 6,5 λτ./100 χλμ. σε αστικές συνθήκες, ενώ η μέση πραγματική κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 7,3 λτ./100 χλμ.. Στα θετικά συγκαταλέγεται επίσης η απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας, λόγω των χαμηλών ρύπων (109 γρ. CO2/χλμ.).

Προσπερνάει πιο γρήγορα από όλα τα ήπια υβριδικά μικρά SUV του ομίλου Stellantis.

Όσον αφορά τις επιδόσεις, η Alfa Romeo Junior διαθέτει καλύτερες ρεπρίζ από το μέσο όρο της κατηγορίας της, με το 60-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 4,6 δλ. και το 80-120 χλμ./ώρα σε 5,7 δλ.. Εκτός αυτού, στην Junior με τα 136 άλογα, σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, έχει γίνει η πιο σβέλτη ρύθμιση του 1.200άρη PureTech, αφού σε σύγκριση με τα ήπια υβριδικά Opel Mokka, Peugeot 2008 και DS 3 είναι κάποια δέκατα του δευτερολέπτου πιο γρήγορη σε ρεπρίζ. Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο οδηγός στην Junior διαθέτει τρία mode οδήγησης, ώστε να μπορεί να επιλέξει εάν θέλει να κινηθεί δίνοντας έμφαση στην οικονομία ή τις επιδόσεις.

Με 2 μεγάλες οθόνες στο ταμπλό και premium βλέψεις

Όπως σε κάθε Alfa Romeo, έτσι και εδώ οι μηχανικοί της ιταλικής φίρμας έφτιαξαν για τη Junior ένα εσωτερικό που εστιάζει στον οδηγό. Για αυτό, η οθόνη του infotainment (10,25 ίντσες) είναι αισθητά στραμμένη προς αυτόν, ενώ ο πίνακας οργάνων (10,1 ίντσες) πίσω από το τιμόνι μέσα στο παραδοσιακό cockpit της Alfa με τους δύο κύκλους θυμίζει σπορ αυτοκίνητο. Οι «αθλητικές» πινελιές συνεχίζονται και στο υπόλοιπο ταμπλό, όπου βλέπουμε δύο στρογγυλούς αεραγωγούς, όπου στο κέντρο τους δεσπόζει o όφις του εμβλήματος, ενώ δεν λείπουν οι κόκκινες λεπτομέρειες από τα καθίσματα μπροστά και πίσω. Συνολικά, για την κατασκευή της καμπίνας έχουν χρησιμοποιηθεί καλής ποιότητας υλικά και το φινίρισμα στα περισσότερα σημεία είναι καλό, ωστόσο παίρνει βελτίωση σε σημεία εφόσον θέλει να ανταγωνίζεται στην υποκατηγορία των premium SUV πόλης.

Έχει ακριβές τιμόνι και περνάει άνετα πάνω από τις λακκούβες

Από την άλλη, η Junior καταφέρνει να συνδυάσει την ευχάριστη και ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά με την άνεση προσφέροντας μια ισορροπημένη εμπειρία στον οδηγό. Το μικρό ιταλικό SUV ξεχωρίζει για τη σταθερότητα και την ευελιξία του, ειδικά στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, με το μπροστινό μέρος να εμπνέει μεγάλη αίσθηση σιγουριάς. Παρόλο που διαθέτει σπορτίφ χαρακτήρα, δεν έχει την ένταση που συναντάμε σε άλλα μοντέλα της Alfa Romeo, κυρίως λόγω του ελαφρύ τιμονιού, που όμως κάνει πιο άνετη την οδήγηση μέσα στην πόλη. Η ανάρτηση απορροφά τις περισσότερες κακοτεχνίες του δρόμου, ενώ όσον αφορά το φρενάρισμα, οι μετρήσεις μας έδειξαν ότι ακινητοποιείται από τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 36,6 μέτρα, ένα πολύ καλό νούμερο για την κατηγορία.


Test Center by AutoΤρίτη: Πόσο καλή είναι η Alfa Romeo Junior;

Test Center by AutoΤρίτη: Πόσο καλή είναι η Alfa Romeo Junior;

Ποια συνδυάζουν καλύτερα Κατανάλωση, Χώρους και Ασφάλεια

Ποια πληρώνουν λιγότερα ευρώ για καύσιμα/έτος

Κατανάλωση στην πόλη

Κατανάλωση σε ταξίδι

Πραγματική αυτονομία σε ταξίδι

Ποια έχουν τους μεγαλύτερους χώρους

Πόσοι επιβάτες και πόσο άνετα χωράνε στο πίσω κάθισμα

Πόσος χώρος μένει για τα γόνατα των πίσω επιβατών

Πόσος χώρος μένει για το κεφάλι των πίσω επιβατών

Ποια είναι η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκαζ

Ποια προσφέρουν την μεγαλύτερη ασφάλεια

Ποια στρίβουν καλύτερα

Ποια φρενάρουν καλύτερα

Ποια προσπερνάνε καλύτερα

Ποια προσπερνάνε καλύτερα

Mercedes
Honda