Οι υψηλές τιμές των καυσίμων, και δη της βενζίνης, στρέφουν τους περισσότερους σε εναλλακτικά καύσιμα, όπως το υγραέριο (LPG) και το φυσικό αέριο (CNG). Kαι αν παλαιότερα υπήρχαν θέματα με τη σωστή λειτουργία τους ως retrofit επιλογές, πλέον οι δύο τεχνολογίες είναι εξελιγμένες ώστε να λειτουργούν άψογα με όλους τους βενζινοκινητήρες. Ατμοσφαιρικά και τούρμπο μπορούν πλέον να έχουν σύστημα αεριοκίνησης μειώνοντας σε πολύ μεγάλο βαθμό, μέχρι και 60% τα έξοδα καυσίμου.
Μα υπάρχει το diesel θα πουν κάποιοι. Ναι αλλά η αγορά καινούργιου κοστίζει μιας και δεν μπορείς να αλλάξεις έναν κινητήρα από βενζίνη σε diesel. Επιπλέον, σε σχέση με το ντίζελ, η αεριοκίνηση προσφέρει όλα τα οφέλη του βενζινοκινητήρα, δηλαδή χαμηλό θόρυβο και κραδασμούς, υψηλή ισχύ με μεγάλο εύρος λειτουργίας, χωρίς τα αρνητικά του πετρελαίου. Χωρίς δηλαδή το φόβο της χαλασμένης αντλίας από νοθευμένο ντίζελ και του βουλωμένου φίλτρου σωματιδίων, ζημιές που μπορεί να κοστίσουν αρκετές χιλιάδες ευρώ.
Εντάξει, υπάρχει το κόστος της εγκατάστασης, που όμως αποσβένεται σχετικά σύντομα. Να σημειώσουμε πάντως πως το κόστος μιας σωστής εγκατάστασης με φυσικό αέριο είναι υπερδιπλάσιο σε σχέση με το υγραέριο. Και αυτό δεν οφείλεται μόνο στις ειδικές δεξαμενές του φυσικού αερίου. Η ίδια η retrofit εγκατάσταση είναι διχασμένο ζήτημα. Αν δεν είναι εγνωσμένης αξίας το ανεξάρτητο συνεργείο, καλό είναι να μην ψαχτείτε με πειράματα.
Όμως ποιο αέριο από τα δύο; Εδώ δεν υπάρχει απλή απάντηση. Από τη μία το υγραέριο έχει την πιο ώριμη τεχνολογία, έχει την καλύτερη κάλυψη δικτύου για εφοδιασμό στα περισσότερα πρατήρια, ενώ έχει και την καλύτερη μορφή μεταφοράς αφού είναι υγροποιημένο και έτσι χωράει πολύ σε σχετικά μικρό δοχείο. Η κατανάλωσή του όμως είναι τουλάχιστον 10% υψηλότερη σε σχέση με της βενζίνης, με την παραπάνω από τη μισή τιμή ανά λίτρο να κάνει το θαύμα στην τσέπη του καταναλωτή.
Το φυσικό αέριο από την άλλη είναι πιο καθαρό για το περιβάλλον, είναι ακόμα πιο ακίνδυνο γιατί είναι ελαφρύτερο από τον αέρα και διασπείρεται σε περίπτωση διαρροής, αποτρέποντας «εκρηκτικές» συγκεντρώσεις. Κυρίως όμως συνδυάζει τη χαμηλή κατανάλωση με την χαμηλή τιμή, κάτι που συνεπάγεται κορυφαία οικονομία. Όμως έχει περιορισμένο δίκτυο ανεφοδιασμού (14 πρατήρια σε όλη την Ελλάδα από τα οποία 8 στην Αττική), ενώ λόγω του ότι είναι απλά συμπιεσμένο και όχι υγρό, δίνει μικρότερη αυτονομία ανάμεσα στα γεμίσματα.
΅Οσοι έχουν εύκολη πρόσβαση σε πρατήρια φυσικού αερίου, η λύση αυτή είναι σίγουρα οικονομικότερη, ενώ για τους υπόλοιπους το υγραέριο μάλλον ακούγεται καλύτερο.
Εσείς όμως τι λέτε; Φυσικό αέριο ή υγραέριο; Τι προτιμάτε και γιατί; Και τελικά τι έχετε κάνει ή τι σκοπεύετε να κάνετε για να μειώσετε το κόστος καυσίμων στις μετακινήσεις σας;
Για όσους ενδιαφέρονται κυρίως για τις επιδόσεις και όχι τόσο για την οικονομία, οι λύσεις αυτές δεν προσφέρονται. Επίσης στις περιπτώσεις που ο κινητήρας του αυτοκινήτου είναι βελτιωμένος και λειτουργεί με αφτερμαρκετ ECU, όπως είναι π.x. ο Haltech, οι εταιρείες που εγκαθιστούν συσκευές αερίου, είναι σε θέση να τον ρυθμίσουν;
Για όσους ενδιαφέρονται κυρίως για τις επιδόσεις και όχι τόσο για την οικονομία, οι λύσεις αυτές δεν προσφέρονται. Επίσης στις περιπτώσεις που ο κινητήρας του αυτοκινήτου είναι βελτιωμένος και λειτουργεί με αφτερμαρκετ ECU, όπως είναι π.x. ο Haltech, οι εταιρείες που εγκαθιστούν συσκευές αερίου, είναι σε θέση να τον ρυθμίσουν;