Τι έκαναν Kia & Hyundai και πήραν κεφάλι στην κούρσα των ηλεκτρικών;
Πως κατάφεραν οι δύο κορεάτικες μάρκες να ξεχωρίσουν σε μία κούρσα που για τους περισσότερους ξεκίνησε από το μηδέν;
Και τι δεν έκαναν οι άλλοι κατασκευαστές και έμειναν πίσω;
Τι πρέπει να έχει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για να κλέψει τις εντυπώσεις; Η αλήθεια είναι πως κανείς δεν ήξερε την απάντηση σε αυτή την ερώτηση, αφού η ηλεκτροκίνηση είναι τελείως καινούργιο φρούτο.
Από τη μία έχουμε την Tesla, η οποία παραμένει μια κατηγορία από μόνη της, κάτι που θα συνεχίσει, απ΄ ότι φαίνεται, όσο η μάρκα κάνει τα πάντα με τον δικό της τρόπο και κανείς άλλος δεν θέλει να ακολουθήσει. Και πως θα το έκαναν άλλωστε, αφού η αμερικανική φίρμα βαδίζει σε μίνιμαλ σχεδιαστικά μονοπάτια «λιτότητας» με καμπίνα που βασίζεται στο δίπτυχο «τιμόνι-οθόνη», ενώ όλοι οι υπόλοιποι φτιάχνουν πιο... αυτοκίνητα.
Όλοι οι άλλοι κατασκευαστές, λοιπόν, προσέγγισαν την ηλεκτροκίνηση από την ίδια βάση, με τελείως διαφορετικά αποτελέσματα. Όλοι πήραν αρχικά το αυτοκίνητο όπως το ξέρουμε, και του αντικατέστησαν το θερμικό μοτέρ με ένα άλλο, ηλεκτρικό. Όμως, αυτό δεν είναι η ηλεκτροκίνηση που μας υποσχέθηκε η Tesla, η μάρκα που -κακά τα ψέμματα- διαμόρφωσε τις ηλεκτρικές μας προσδοκίες.
Η διαφορετικότητα της ηλεκτροκίνησης δημιούργησε και την προσδοκία του τελείως διαφορετικού σε όλα τα επίπεδα. Αυτό για κάποιους είναι το μυστικό συστατικό της Tesla, που διαφέρει σε όλα, και είναι, στο κάτω κάτω, τελείως νέα μάρκα, κάτι που της προσδίδει σε αυτό το «νέο» και «καινούργιο».
Οι άλλες μάρκες μπήκαν γρήγορα στο «ψητό» λανσάροντας όχι απλά ηλεκτρικές εκδόσεις, αλλά νέα ηλεκτρικά μοντέλα. Η VW έφτιαξε νέα σειρά, την I.D, η Volvo νέα μάρκα, την Polestar, και οι υπόλοιποι κατασκευαστές βρέθηκαν κάπου ανάμεσα σε αυτούς τους τρεις άξονες: Ηλεκτρικές εκδόσεις συμβατικών μοντέλων, ηλεκτρική γκάμα παράλληλη με τη συμβατική, ηλεκτρική μάρκα αδελφή με τη συμβατική.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Hyundai και Kia χάραξαν άλλο δρόμο για τα ηλεκτρικά
Η Kia και η Hyundai ακολουθούν γενικά τον πρώτο αυτό άξονα με μοντέλα όπως το Niro και το Kona σε ηλεκτρικές εκδόσεις. Αντί για ολόκληρη γκάμα, όμως, η κάθε μάρκα επένδυσε σε ένα μόνο μοντέλο. Τα EV6 και Ioniq 5, αντίστοιχα.
Δύο μοντέλα που ξεχώρισαν, δύο μοντέλα που αμέσως στέκονται στο δρόμο ως ξεχωριστά, εμφανώς νέα και ηλεκτρικά. Όχι εκδόσεις συμβατικών, ούτε προσθήκες στη συμβατική γκάμα, όπως έκανε η Audi, αλλά και ούτε ολόκληρη γκάμα όπως κάνει η Mercedes και η VW.
Δύο αυτόνομα μοντέλα, που δέχτηκαν όλη την προσοχή της κάθε μάρκας, σε κάθε τομέα. Έτσι η εντύπωση που κάνουν είναι μεγάλη. Η τεχνολογία τους δεν μοιράζεται με άλλα μοντέλα. Ούτε το όνομά τους. Και σίγουρα όχι η σχεδίασή τους. Το κάθε ένα από αυτά είναι απολύτως μοναδικό. Αν το θες, είναι το μόνο που μπορείς να αγοράσεις που να «μοιάζει» σε αυτό που θες. Η κάθε μάρκα επένδυσε τα πάντα σε ένα μόνο μοντέλο, μια «συμπυκνωμένη» δόση ηλεκτροκίνησης, απέναντι σε μια «αραιωμένη» προσπάθεια από όλους τους άλλους.
Τι λετε; Είναι τα δύο μοντέλα και στα δικά σας μάτια ή επιτομή της ηλεκτροκίνησης σήμερα; Και για ποιό λόγο; Ή μήπως θεωρείτε πως κάποια άλλη μάρκα είναι πιο μπροστά;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »