Εδώ και αρκετά χρόνια οι Κινέζοι κυριαρχούν στον κόσμο της τεχνολογίας.
Τι προσπαθούν οι Κινέζοι;
3.695 Επισκέψεις στο άρθρο (15/6/2015)
Με φτηνά εργατικά χέρια, αλλά και μπόλικη «δανεική» τεχνολογία οι Κινέζοι προσπαθούν να καθιερωθούν στην αυτοκίνηση. Τελικά θα μπορέσουν; Θα γίνουν οι νέοι Κορεάτες;
Σε αυτό το πλαίσιο, οι Κινέζοι προσπαθούν διακαώς να καθιερωθούν και στο χώρο της αυτοκίνησης. Και ενώ σε χώρες της Ανατολής υπάρχει μια σχετική ανταπόκριση, στην Ευρώπη δεν έχουν καμία τύχη προς το παρόν.
Οι μέτριες, έως κακές κινέζικες αντιγραφές, φαίνεται ότι όχι μόνο δεν έπεισαν τους Ευρωπαίους, αλλά αντίθετα δημιούργησαν ένα κακό προηγούμενο. Βλέπεις δύσκολα ξεχνιούνται μοντέλα όπως το Landwind (το κινέζικο Opel Frontera που διαλύθηκε στα crash tests) ή το Shuanghuan Sceo που απετέλεσε τη «φθηνή» BMW X5. Τα παραδείγματα πολλά και η συνταγή ίδια. Κακά αντίγραφα και εφαρμογή ξεπερασμένης τεχνολογίας.
Σε αυτό το πλαίσιο, κάπως καλύτερες κινέζικες προτάσεις δεν είχαν την τύχη που τους άρμοζε. Δείτε για παράδειγμα τα μοντέλα της Brilliance ή την Qoros που έβγαλε 5άστερα μοντέλα και ακόμη προσπαθεί να κάνει κάτι στην Ευρώπη.
Τα τελευταία χρόνια, όμως, οι Κινέζοι χρησιμοποιούν και πλάγιες οδούς για να βάλουν πόδι στην Ευρώπη. Όπως η Geely. Εξαγόρασε τη Volvo από τη Ford και στις αρχές του 2013 ανακοινώνει επένδυση στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας για ένα R&D (τα τμήματα που σχεδιάζουν τα μοντέλα κάθε εταιρείας).
Το ονομάζει China Euro Vehicle Technology (δηλ. Τεχνολογικό κέντρο για κινέζικα οχήματα για την Ευρώπη) και ανακοινώνει ότι θα στελεχωθεί από Κινέζους και άλλους Ευρωπαίους μηχανικούς. Οι Kινέζοι δεν κρύβουν τις προθέσεις τους: Φέρανε Κινέζους μηχανικούς για να σχεδιάσουν κινέζικα οχήματα για τους Ευρωπαίους! Αλλωστε, όπως τονίζουν και οι ίδιοι, τα μελλοντικά Volvo & Geely μοντέλα θα μοιράζονται κοινά μηχανικά μέρη.
Σε όλο αυτό το πλαίσιο, δεν είναι λίγοι όσοι υποστηρίζουν ότι οι Κινέζοι προσπαθούν να μοιάσουν στους Κορεάτες. Εκεί όμως τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Βλέπετε, οι Hyundai & Kia μπορεί να στηρίχτηκαν στα πρώτα τους βήματα σε τεχνολογίες άλλων εταιρειών, όπως οι Ford, Mitsubishi & Mazda, όμως σε καμία περίπτωση δεν δημιούργησαν κακές αντιγραφές, όπως κάνουν οι Κινέζοι.
Επίσης, εξ αρχής έδωσαν ιδιαίτερη βαρύτητα στην αξιοπιστία, αλλά και στο Value For Money των μοντέλων τους. Στην πορεία των χρόνων έφτιαξαν ειδικά R&D τμήματα στην Ευρώπη, λανσάρισαν τις δικές τους τεχνολογίες και σήμερα παράγουν αυτοκίνητα κομμένα & ραμμένα στα μέτρα του Ευρωπαίου αγοραστή, που κοιτούν στα ίσα τον ανταγωνισμό. Έτσι, η έως τώρα πορεία των Κινέζων είναι εντελώς αντίθετη από εκείνη που ακολούθησαν οι Κορεάτες.
Εσείς τι λέτε; Μπορούν οι Κινέζοι να παίξουν ευθέως μπάλα στην Ευρώπη και να γίνουν οι νέοι Κορεάτες ή μόνη ελπίδα που έχουν είναι η πλάγια οδός;
Διαβάστε περισσότερα: Έχει Σουηδία στην Κίνα;
Ο Μάο ξεκίνησε δια της βίας την μετατροπή της φτωχής αγροτικής Κινάς σε βιομηχανική. Σήμερα η Κινά παράγει τα πάντα εκτός αυτού είναι η μεγαλύτερη χώρα παράγωγης χάλυβα. Αυτή την στιγμή είναι οικονομική και στρατιωτική υπερδύναμη. Ο κόκκινος δράκος είμαι σίγουρος ότι θα επιτύχει στην Ευρώπη αλλά δεν ξέρω σε τι βάθος χρόνου. Άλλωστε δεν υπάρχει λόγος βιάσης μετά την πρώτη αποτυχημένη προσέγγιση. Στην Ελλάδα έγινε μεγάλος δικαστικός αγώνας από την Merc εναντίον China-Motors και του μοντέλου της Noble κατά πολύ ανώτερου κατ' εμέ του Smart. Στο βίντεο γίνεται η πρώτη παρουσιάσει του Noble από την ΝΕΤ: https://www.youtube.com/watch?v=Uf7Q1km2V64
παιδιά ας μην γελιόμαστε, οι Κινέζοι αν βάλουν κάτι στο μάτι το καταφέρνουν. Και δεν αναφέρομαι στο κομμάτι αντιγραφής ή φθηνής ποιότητας προϊόντων. Αναφέρομαι στον τομέα της τεχνολογίας, της επιστήμης, της προόδου. Έχουν λεφτά, έχουν εργατικα χέρια και άρα μόνο μπροστά μπορούν να πάνε έναν τομέα. Έτσι και στην αυτοκίνηση. Η επένδυσή τους μόνο μπροστά μπορεί να τους πάει...
Φυσικά και θα πετύχουν και το πολύ σε δέκα χρόνια πολλά και εξαιρετικά και οικονομικά αυτοκίνητα θα είναι κινέζικα. Άλλοστε πάρα πολλά και καλά προϊόντα που αγοράζουμε είναι ήδη κινέζικα. Να αναφέρουμε την κινέζικη Lenovo στους υπολογιστές που είναι πρώτη στον κόσμο σε πωλήσεις. Οι Κινέζοι ανοίγονται στην αγορά της Ευρώπης, έχουν καλές σχέσεις με τους Ρώσους για πηγές ενέργειας και στρατιωτική τεχνολογία, έχουν άριστους και εργατικούς επιστήμονες και ελέγχουν 6δις από τα 15 δις του Αμερικανικού χρέους. Οι Αμερικανοί έτσι είναι δεσμευμένοι και δεν μπορούν να τους κοντράρουν (π.χ. όπως κάνουν εμπάρκο στη Ρωσία). Άρα σίγουρα θα πετύχουν πολύ περισσότερα στο μέλλον σε όλους τους τομείς και στην αυτοκίνηση.
Οι Κινέζοι δεν έχουν καταφέρει να εισχωρήσουν στην Ευρώπη στο βαθμό που εκείνοι θα ήθελαν. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι δεν μπορούν να δημιουργήσουν μια σταθερή αξία, ένα αναγνωρίσιμο όνομα και να επιμείνουν σε αυτό, όπως έπραξαν στο παρελθόν με υπομονή, συνέπεια και συνέχεια οι Κορεάτες. Στην Ελλάδα εμφανίστηκαν με μια κεντρική αντιπροσωπεία και τρεις - τέσσερις διαφορετικές φίρμες. Η υποστήριξή τους δεν ήταν καλή και σήμερα είναι άγνωστο αν υφίσταται η αντιπροσωπεία, ποιος υποστηρίζει το after sale service και γενικά δεν φαίνεται πουθενά η συνέχεια και η συνέπεια, όπως αυτή έχει καθιερωθεί εδώ και πολλά χρόνια από τους Ευρωπαίους, Ιάπωνες και τελευταία Κορεάτες Κατασκευαστές. Η απάντηση στο αν θα πετύχουν στον Ευρωπαϊκό Χώρο εξαγοράζοντας βαριά ονόματα της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν μπορεί να δοθεί εάν δεν παρατηρήσουμε ξεκάθαρα τα πλάνα και τις προθέσεις τους. Σίγουρα όμως έχουν όλες τις προϋποθέσεις για να πετύχουν αφού αγοράζοντας ένα βαρύ ευρωπαϊκό όνομα έχουν στη διάθεσή τους ένα ισχυρότατο όπλο από το οποίο έλλειπαν μόνο τα κεφάλαια και μια πιο ευέλικτη στρατηγική, εφόδια τα οποία νομίζω διαθέτουν σε ικανοποιητικό βαθμό οι Κινέζοι. Φτάνει αυτό να φανεί και στην πράξη. Στην Ελλάδα όμως μια κινεζική "απόβαση" θα είχε σίγουρα θετικό αποτέλεσμα. Ο συνδυασμός οικονομικής κρίσης, επιθυμίας για αυτοκίνητα κατασκευασμένα στην Ελλάδα, η επανεμφάνιση στον ορίζοντα παλαιών και νέων κατασκευαστών προκειμένου να εισέλθουν δυναμικά στην αγορά (βλέπε το υπεραυτοκίνητο του Κορρέ, η επάνοδος των Αδελφών Κοντογούρη της Νάμκο με το Πόνυ, η μικρή βιοτεχνία ρεπλικών στην Κατερίνη, η κρατική ΕΛΒΟ), η ύπαρξη πολλών Ελλήνων Σχεδιαστών, η ανάγκη αντικατάστασης πολλών γηρασμένων κρατικών αυτοκινήτων, δημιουργούν το κατάλληλο έδαφος για μια στρατηγικού τύπου επένδυση των Κινέζων στη χώρα μας δια της "πλαγίας οδού". Βέβαια η Ελλάδα δεν έχει τη Βόλβο, αλλά αυτό μπορεί στην παρούσα φάση να είναι και πλεονέκτημα. Περιμένουμε από τους Κινέζους να εστιάσουν στην αυτοκινητοβιομηχανία της Ελλάδας, να τη μελετήσουν προσεκτικά να εστιάσουν στις ανάγκες της αγοράς της και να προβούν στις ανάλογες κινήσεις. Πολλές από τις προϋποθέσεις υπάρχουν για μια επιτυχημένη πορεία. Γιατί όχι;
πιστευω πως θα τα καταφερουν... χρηματα εχουν... θεληση εχουν... γιατι οχι