3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Ξέρεις τι σημαίνει «PDK» στα μοντέλα της Porsche;
6.333 Επισκέψεις στο άρθρο
Oι φίλοι της Porsche και γενικά της αυτοκίνησης έχουν συναντήσει σίγουρα τα γράμματα PDK δίπλα από τα τελευταία μοντέλα της φίρμας. Πόσοι γνωρίζουν τι σημαίνει το ακρωνύμιο αυτό και την ιστορία του;
Mεγάλο μυστήριο πίσω από την ονομασία του δεν υπάρχει αφού αρχικά προκύπτουν από τις γερμανικές λέξεις «Porsche Doppelkupplungsgetriebe» που ουσιαστικά μεταφράζεται σε «αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Porsche».
Tα κιβώτια PDK αντικατέστησαν τα πιο «παραδοσιακά» Tiptronic σε όλη την γκάμα της Porsche όταν λανσαρίστηκαν το 2007, ωστόσο τόσο η προηγούμενης γενιάς όσο και η τωρινή Cayenne συνεχίζουν να εξοπλίζονται με την πιο συμβατική τεχνολογία. H γερμανική εταιρεία δοκίμαζε τα κιβώτια διπλύ συμπλέκτη από την δεκαετία του 1960, ωστόσο χρειάστηκε να περάσουν περισσότερα από 20 χρόνια για να τα λανσάρει σε αυτοκίνητα παραγωγής.
Οι βασικές αρχές στα PDK είναι ίδιες όπως σε όλα τα άλλα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη αφού και σε αυτή την περίπτωση η τεχνολογία προβλέπει την ταυτόχρονη ύπαρξη δύο συμπλεκτών. Ο ένας λειτουργεί για την πρώτη, την τρίτη, την πέμπτη, την έβδομη και την σχέση της όπισθεν ενώ ο δεύτερος για την δεύτερη, την τέταρτη και την έκτη σχέση. Το πλεονέκτημα σε σχέση με τα χειροκίνητα και τα απλά αυτόματα κιβώτια είναι ότι, όταν γίνεται αποσύμπλεξη της μιας σχέσης, η επόμενη είναι έτοιμη να μπει στην θέση της άμεσα. Η αλλαγή γίνεται μέσα σε λιγότερο από 100 χιλιοστά του δευτερολέπτου και έχει σαν αποτέλεσμα να πετυχαίνονται πολύ καλύτεροι χρόνοι κατά την διαδικασία της επιτάχυνσης και παράλληλα να βελτιώνεται η ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου
Τέλος, αν και τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη ζυγίζουν περίπου 30 κιλά περισσότερο από τα μηχανικά κιβώτια, τα PDK προσφέρουν σε μοντέλα όπως η 718 Cayman και η νεότερη 911, ελαφρώς καλύτερη κατανάλωση καυσίμου.
Tα κιβώτια PDK αντικατέστησαν τα πιο «παραδοσιακά» Tiptronic σε όλη την γκάμα της Porsche όταν λανσαρίστηκαν το 2007.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Tα κιβώτια PDK αντικατέστησαν τα πιο «παραδοσιακά» Tiptronic σε όλη την γκάμα της Porsche όταν λανσαρίστηκαν το 2007, ωστόσο τόσο η προηγούμενης γενιάς όσο και η τωρινή Cayenne συνεχίζουν να εξοπλίζονται με την πιο συμβατική τεχνολογία. H γερμανική εταιρεία δοκίμαζε τα κιβώτια διπλύ συμπλέκτη από την δεκαετία του 1960, ωστόσο χρειάστηκε να περάσουν περισσότερα από 20 χρόνια για να τα λανσάρει σε αυτοκίνητα παραγωγής.
Οι βασικές αρχές στα PDK είναι ίδιες όπως σε όλα τα άλλα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη αφού και σε αυτή την περίπτωση η τεχνολογία προβλέπει την ταυτόχρονη ύπαρξη δύο συμπλεκτών. Ο ένας λειτουργεί για την πρώτη, την τρίτη, την πέμπτη, την έβδομη και την σχέση της όπισθεν ενώ ο δεύτερος για την δεύτερη, την τέταρτη και την έκτη σχέση. Το πλεονέκτημα σε σχέση με τα χειροκίνητα και τα απλά αυτόματα κιβώτια είναι ότι, όταν γίνεται αποσύμπλεξη της μιας σχέσης, η επόμενη είναι έτοιμη να μπει στην θέση της άμεσα. Η αλλαγή γίνεται μέσα σε λιγότερο από 100 χιλιοστά του δευτερολέπτου και έχει σαν αποτέλεσμα να πετυχαίνονται πολύ καλύτεροι χρόνοι κατά την διαδικασία της επιτάχυνσης και παράλληλα να βελτιώνεται η ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου
Τέλος, αν και τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη ζυγίζουν περίπου 30 κιλά περισσότερο από τα μηχανικά κιβώτια, τα PDK προσφέρουν σε μοντέλα όπως η 718 Cayman και η νεότερη 911, ελαφρώς καλύτερη κατανάλωση καυσίμου.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »