
Το F σημαίνει φουλ, αλλά σε πολλά αμάξια το ξεπερνά.
Γι`αυτό μπορεί να κάνεις 100 χλμ. και να μην κουνηθεί ο δείκτης.
Το Ε σημαίνει είτε άδειο, είτε ότι μπαίνει στη ρεζέρβα, ανάλογα το αυτοκίνητο.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Αν πιστεύεις ότι είναι το φουλ και άδειο, ξανασκέψου το!
Το όργανο καυσίμου λειτουργεί συνήθως με το κλασικό πατροπαράδοτο «φλοτέρ». Αυτό όταν ανεβαίνει-κατεβαίνει η στάθμη του καυσίμου μετακινεί τη βελόνα στο σχετικό όργανο, είτε μέσω ντίζας (στα παλαιότερα μοντέλα), είτε ηλεκτρονικά. Στις δύο άκρες της διαδρομής της βελόνας βρίσκονται τα γράμματα Ε και F, που κατά την επικρατέστερη άποψη σημαίνουν Empty (άδειο) και Full.
Όμως πόσο «άδειο» ή «γεμάτο» είναι το τεπόζιτο όταν η βελόνα δείχνει κάτι τέτοιο;
Αρχικά ας δούμε την ένδειξη «F». Η εμπειρία όλων μας λέει πως τα περισσότερα όργανα όταν το αυτοκίνητο γεμίζει «μέχρι το στόμιο» ξεπερνούν το γράμμα F, ενώ για τα πρώτα 50-100 χλμ. ο δείκτης δεν θα κουνηθεί καθόλου! Αυτό έχει να κάνει με το πώς έχει καλιμπράρει ο κατασκευαστής την ένδειξη του οργάνου.
Αντίστοιχη η κατάσταση και με το άλλο γράμμα στο όργανο καυσίμου, το «E». Σε κάποια οχήματα, όταν ο δείκτης είναι στο «Ε» το καύσιμο που επαρκεί είναι ελάχιστο και λίγα χλμ. μετά ο κινητήρας θα σβήσει. Όμως υπάρχουν περιπτώσεις που στο «Ε», μπορεί να βγάλει ακόμα και 80-100 χιλιόμετρα ακόμα.
Στο παραπάνω βασίζονται όσοι υποστηρίζουν πως το «E» δεν σημαίνει «empty», δηλαδή άδειο, αλλά «Emergency», δηλαδή «ανάγκη», δείχνοντας πως βρίσκεσαι στην ρεζέρβα. Σε κάθε περίπτωση, επειδή ο κάθε κατασκευαστής έχει ρυθμίζει το όργανο καυσίμου με τον τρόπο του, θα πρέπει είτε να διαβάσεις προσεκτικά το βιβλιαράκι, είτε με τα… χρόνια να «μάθεις» να διαβάζεις το όργανο στο αυτοκίνητό σου.
Όπως και να έχει, ιδανικά δεν πρέπει να αφήνεις τελείως άδειο το ρεζερβουάρ σου, καθώς έχουμε πει πολλές φορές πως με αυτόν τον τρόπο ρισκάρεις να τραβήξει η τρόμπα καυσίμου σκουπιδάκια και σκουριές που «κάθονται» στον πάτο του ντεπόζιτου, αλλά και να μειώσεις τη διάρκεια ζωής της, καθώς υπερθερμαίνεται όταν δεν περιβάλλεται από το δροσερό καύσιμο, ενώ λειτουργεί.