Τι θα πουλάνε τώρα όσοι «το γύρισαν» σε ηλεκτρικά;

17.755 Επισκέψεις στο άρθρο (31/5/2024)
Απόψεις Τι θα πουλάνε τώρα όσοι το γύρισαν σε ηλεκτρικά

Απόψεις Τι θα πουλάνε τώρα όσοι το γύρισαν σε ηλεκτρικά

- Η αγορά έριξε «άκυρο» στα ηλεκτρικά το 2024 με πωλήσεις 30% κάτω από πέρσι
- Οι κατασκευαστές τώρα επιστρέφουν στα βενζίνης & υβριδικά μοντέλα
- Κάποιες μάρκες επέλεξαν τα ηλεκτρικά τους μοντέλα να μην δέχονται κινητήρες καυσίμου
- Οι κατασκευαστές στριμώχνονται από τους περιορισμούς σε πωλήσεις μη ηλεκτρικών

Η αγορά έριξε «άκυρο» στα ηλεκτρικά το 2024 με πωλήσεις 30% κάτω από πέρσι

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση έγινε με δύο διαφορετικούς τρόπους. Από τη μία κάποιες μάρκες στα νέα μοντέλα τους εκτός από θερμικά και υβριδικά σύνολα, προσφέρουν και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις. Από την άλλη, κάποιοι κατασκευαστές έφτιαξαν νέες γραμμές μοντέλων, αποκλειστικά ηλεκτρικών και ξεκίνησαν να «κόβουν» τα συμβατικά τους. Τι θα κάνουν τώρα;
 
Τα ηλεκτρικά έφτασαν να είναι ένα στα πέντε νέα μοντέλα που πουλήθηκαν στην Ευρώπη το 2023, όμως το 2024 ξεκίνησε με άσχημα μαντάτα, αφού οι πωλήσεις έπεσαν κατά ένα τρίτο στο πρώτο τρίμηνο. Η πτώση ήταν μάλλον αναμενόμενη, αν και το μέγεθός της πιθανώς δεν το είχε προβλέψει κανείς. Είχε φανεί όμως πως πέρα από τους εταιρικούς αγοραστές, και χωρίς τις κρατικές επιδοτήσεις, με τις τιμές των ηλεκτρικών στα ύψη, την αξία μεταπώλησης στο «χώμα» και τις υποδομές φόρτισης στα «σχέδια», κάποια στιγμή, η «φόρα» της ηλεκτροκίνησης θα είχε τέλος.

Οι κατασκευαστές τώρα επιστρέφουν στα βενζίνης & υβριδικά μοντέλα

Ήδη πριν τα Χριστούγεννα, κάποιες μάρκες είχαν δείξει πως μοντέλα που αρχικά προορίζονταν για  αποκλειστικά ηλεκτρικά, θα αποκτήσουν και υβριδικές εκδόσεις. Ο όμιλος Stellantis πέρασε το πρώτο διάστημα του 2024 λανσάροντας τη μία μετά την άλλη τις υβριδικές εκδόσεις των μοντέλων αυτών, από το Jeep Avenger και το Citroen C3, μέχρι τo νέο Fiat 600 και τώρα τη νέα Lancia Ypsilon. Με τα μοντέλα αυτά να μοιράζονται τα περισσότερα μηχανικά, η Stellantis μπορεί να ζυγίσει την παραγωγή περισσότερο προς τα υβριδικά και λιγότερο στα ηλεκτρικά, ανάλογα με τη ζήτηση. Το ίδιο μπορεί να κάνει και η Mercedes με τα περισσότερα ηλεκτρικά της μοντέλα που μοιράζονται πλατφόρμες με θερμικά και υβριδικά, ενώ ήδη ανακοίνωσε πως οι επενδύσεις για νέα, αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μπαίνουν στον «πάγο».

Κάποιες μάρκες επέλεξαν τα ηλεκτρικά τους μοντέλα να μην δέχονται κινητήρες καυσίμου

Όμως δεν είναι το ίδιο για όλες τις μάρκες. Η VW για παράδειγμα ξεχώρισε από την αρχή την ηλεκτρική της γκάμα από τα άλλα της μοντέλα. Οι σειρές ID. έχουν φυσικά πλεονεκτήματα από τον ηλεκτρικό ανταγωνισμό που είναι ηλεκτρικές εκδόσεις συμβατικών μοντέλων, όμως με τις πωλήσεις να συρρικνώνονται, τα ID. δεν μπορούν απλά να γίνουν θερμικά ή υβριδικά.

Ολόκληρος ο όμιλος VW έχει ακολουθήσει αυτή την λογική ηλεκτροκίνησης, και ενώ φαίνεται πως είναι μηχανολογικά ανώτερη, δεν έχει την ίδια ευελιξία που διαθέτει για παράδειγμα η Stellantis. Με τις παραδοσιακές γκάμες του ομίλου, όπως το Golf, ή το  Audi A4 να βρίσκονται χωρίς αντικαταστάτη που θα σηκώσει το βάρος της ζήτησης για υβριδικά και θερμικά, υπάρχει ζήτημα.

Οι κατασκευαστές στριμώχνονται από τους περιορισμούς σε πωλήσεις μη ηλεκτρικών

Στην Ευρώπη το πρόβλημα είναι πως οι κατασκευαστές τιμωρούνται αν δεν πιάσουν στόχους σε ρύπους CO2 και τον μέσο όρο τον ρίχνουν βασικά τα ηλεκτρικά. Ακόμη χειρότερα, η EE θέλει να αλλάξει τον τρόπο «τιμωρίας» και αντί για το μέσο όρο των ρύπων, οι κατασκευαστές να υποχρεούνται να πουλήσουν ένα σταθερό ποσοστό, 20% ηλεκτρικών. Αυτό ισχύει στην Μ. Βρετανία εδώ και δύο χρόνια, και για κάθε ένα συμβατικό παραπάνω που πουλάει μια μάρκα που δεν πετυχαίνει το στόχο, πληρώνει πρόστιμο 18.000 ευρώ. Ήδη η Ford, και παρά την πολύ μεγάλη ζήτηση που έχει το Focus, είπε πως προτιμάει να πουλάει λιγότερο, από το να πουλάει Focus στην Αγγλία, και να πληρώνει το πρόστιμο.
 
Όμως το Focus και τόσα άλλα μοντέλα «τελειώνουν» του χρόνου και αφήνουν πολλές μάρκες με βασικά ηλεκτρικές γκάμες. Τι θα πουλάνε; Μπορεί η επιστροφή των επιδοτήσεων να ανατρέψει την κατάσταση; Τι λες;

AMAROK EINAI KALO
moto