Όταν τα ακριβά φίλτρα χρειάζονται αλλαγή, η λύση που βρίσκουν πολλοί είναι να τα αφαιρούν τελείως.
Γεμίσαμε ξηλωμένους καταλύτες & φίλτρα DPF: Θα πέσουν ποτέ πρόστιμα;
28.086 Επισκέψεις στο άρθρο (26/12/2023)
Πώς θα ένιωθες αν κάποιος άδειαζε όλα τα σκουπίδια του σπιτιού του στο δικό σου; Τι τιμωρία αξίζει σε όσους αφαιρούν καταλύτες και φίλτρα DPF;
Χιλιάδες οι παράνομοι οδηγοί, αλλά κανένας έλεγχος!
Πως θα ένιωθες αν κάποιος άδειαζε όλα τα σκουπίδια του σπιτιού του στο δικό σου; Αν σου γέμιζε το σαλόνι με το περιεχόμενο των καλαθιών της τουαλέτας του και το υπνοδωμάτιο με τα σκουπίδια της κουζίνας του; Μήπως η ρύπανση που δεν βλέπουμε είναι το ίδιο εξοργιστική;
Τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα είναι παλιά. Πολύ παλιά. Και είναι παλιά γιατί είναι δύσκολο να αγοραστούν καινούργια, λόγω της περιορισμένης αγοραστικής δύναμης, αν και τα τελευταία χρόνια η αγορά δείχνει ιδιαίτερα ανεβασμένη!
Και δεν είναι μόνο η αγορά δύσκολη, αλλά φαίνεται πως είναι και η συντήρηση. Τα αυτοκίνητα από το 1991 και μετά όμως έχουν μια σειρά από τεχνολογίες που θέλουν συντήρηση, αλλιώς μετατρέπονται σε περιβαλλοντολογικές βόμβες. Όταν ένας καταλύτης θέλει αλλαγή, και θέλει αλλαγή συνήθως μετά τις 100.000 χλμ., η λύση που βρίσκουν μερικοί είναι να τον αφαιρούν τελείως.
Αφαιρώντας τον καταλύτη του ένα αυτοκίνητο ρυπαίνει όσο περίπου 1.000. Χίλια, ολογράφως! Αφαιρώντας έναν καταλύτη, το αυτοκίνητο του γείτονα ξεφορτώνεται όλους τους δηλητηριώδεις ρύπους στην πόρτα σου, στο σπίτι σου, σε εσένα, τα παιδιά σου και την οικογένειά σου. Τα καταλυτικά αυτοκίνητα χωρίς τον καταλύτη τους δεν είναι απλά παράνομα. Το ζήτημα της αφαίρεσης του καταλύτη είναι πλέον πέρα από κάθε ηθική και ήδη σε αρκετές χώρες η αφαίρεσή του αποτελεί ποινικό αδίκημα που αντιμετωπίζεται με παραδειγματική τιμωρία.
Και μαζί με τον καταλύτη τώρα έρχονται και τα φίλτρα DPF. Πρόκειται για τα φίλτρα που έχουν τα ντίζελ μοντέλα, και όπως και ο καταλύτης, κοστίζουν αρκετά για να αλλαχθούν. Με αποτέλεσμα να αφαιρούνται και αυτά, μετατρέποντας ένα κατά τα άλλα «καθαρό» ντίζελ σε καυστήρα πολυκατοικίας, που σε κάθε πάτημα του πεντάλ αφήνει μαύρα ντουμάνια πίσω του. Οι επιπτώσεις στο περιβάλλον και την υγεία είναι τραγικές, και όμως η νομοθεσία, όπως και για τον καταλύτη είναι μάλλον επιεικής.
Μπορεί η αντικατάσταση αυτών των εξαρτημάτων να είναι ακριβή, και πολύς κόσμος να μην μπορεί να ανταπεξέλθει. Είναι όμως αυτός λόγος να ρυπαίνει κανείς όσο 1.000 αυτοκίνητα; Είναι λόγος αυτός να θέτει την υγεία τη δική του αλλά και των γύρω του σε τέτοιο κίνδυνο; Είναι λόγος αυτός επειδή κάποιος δεν έχει τα χρήματα, να πετάει τα σκουπίδια του στο δικό σου σπίτι;
Εσείς τι λέτε; Πως βλέπετε μια τέτοια πράξη; Την ανέχεστε; Ή μήπως θεωρείτε ότι πρέπει να τιμωρείται παραδειγματικά ώστε να μην συμβαίνει; Τι λέτε;
Τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα είναι παλιά. Πολύ παλιά. Και είναι παλιά γιατί είναι δύσκολο να αγοραστούν καινούργια, λόγω της περιορισμένης αγοραστικής δύναμης, αν και τα τελευταία χρόνια η αγορά δείχνει ιδιαίτερα ανεβασμένη!
Και δεν είναι μόνο η αγορά δύσκολη, αλλά φαίνεται πως είναι και η συντήρηση. Τα αυτοκίνητα από το 1991 και μετά όμως έχουν μια σειρά από τεχνολογίες που θέλουν συντήρηση, αλλιώς μετατρέπονται σε περιβαλλοντολογικές βόμβες. Όταν ένας καταλύτης θέλει αλλαγή, και θέλει αλλαγή συνήθως μετά τις 100.000 χλμ., η λύση που βρίσκουν μερικοί είναι να τον αφαιρούν τελείως.
Αφαιρώντας τον καταλύτη του ένα αυτοκίνητο ρυπαίνει όσο περίπου 1.000. Χίλια, ολογράφως! Αφαιρώντας έναν καταλύτη, το αυτοκίνητο του γείτονα ξεφορτώνεται όλους τους δηλητηριώδεις ρύπους στην πόρτα σου, στο σπίτι σου, σε εσένα, τα παιδιά σου και την οικογένειά σου. Τα καταλυτικά αυτοκίνητα χωρίς τον καταλύτη τους δεν είναι απλά παράνομα. Το ζήτημα της αφαίρεσης του καταλύτη είναι πλέον πέρα από κάθε ηθική και ήδη σε αρκετές χώρες η αφαίρεσή του αποτελεί ποινικό αδίκημα που αντιμετωπίζεται με παραδειγματική τιμωρία.
Και μαζί με τον καταλύτη τώρα έρχονται και τα φίλτρα DPF. Πρόκειται για τα φίλτρα που έχουν τα ντίζελ μοντέλα, και όπως και ο καταλύτης, κοστίζουν αρκετά για να αλλαχθούν. Με αποτέλεσμα να αφαιρούνται και αυτά, μετατρέποντας ένα κατά τα άλλα «καθαρό» ντίζελ σε καυστήρα πολυκατοικίας, που σε κάθε πάτημα του πεντάλ αφήνει μαύρα ντουμάνια πίσω του. Οι επιπτώσεις στο περιβάλλον και την υγεία είναι τραγικές, και όμως η νομοθεσία, όπως και για τον καταλύτη είναι μάλλον επιεικής.
Μπορεί η αντικατάσταση αυτών των εξαρτημάτων να είναι ακριβή, και πολύς κόσμος να μην μπορεί να ανταπεξέλθει. Είναι όμως αυτός λόγος να ρυπαίνει κανείς όσο 1.000 αυτοκίνητα; Είναι λόγος αυτός να θέτει την υγεία τη δική του αλλά και των γύρω του σε τέτοιο κίνδυνο; Είναι λόγος αυτός επειδή κάποιος δεν έχει τα χρήματα, να πετάει τα σκουπίδια του στο δικό σου σπίτι;
Εσείς τι λέτε; Πως βλέπετε μια τέτοια πράξη; Την ανέχεστε; Ή μήπως θεωρείτε ότι πρέπει να τιμωρείται παραδειγματικά ώστε να μην συμβαίνει; Τι λέτε;