Υπάρχει και δουλεύει ρολόι. Πως ακριβώς λειτουργεί και πως ξεθαμπώνω σωστά τα τζάμια στο δικό μου αν δεν έχει αυτό το κουμπί;
Το πατάς και σε ούτε ένα λεπτό φεύγεις!
Ένα από τα πιο εκνευριστικά πράγματα όταν οδηγείς το χειμώνα είναι τα θαμπωμένα τζάμια. Τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα, ειδικότερα όσα έχουν Clima, έχουν στο μενού του κλιματισμού, ανάμεσα στα πολλά κουμπάκια και το συγκεκριμένο. Συνήθως φέρει πάνω του ένα κυρτό τετράγωνο σχήμα (που προσομοιάζει το παρμπρίζ) και μέσα του βρίσκονται βελάκια με φορά προς τα πάνω, ενώ κάτω από το σχήμα θα υπάρχει γραμμένη η λέξη Front (εμπρός) ή MAX.
Πατώντας αυτό το κουμπί, ενεργοποιείται αυτόματα ο κλιματισμός και ο ανεμιστήρας στη μέγιστη ισχύ, ενώ τα κλαπέτα του συστήματος στρέφονται προς το παρμπρίζ και τα δύο εμπρός πλαϊνά παράθυρα, κατευθύνοντας τον αέρα προς αυτά. Στα περισσότερα συστήματα απενεργοποιείται και η ανακύκλωση του αέρα. Το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να ανεβάσει τη θερμοκρασία στο μέγιστο, ενώ σε περίπτωση που η ανακύκλωση δεν απενεργοποιείται αυτόματα, τότε πρέπει να την κλείσει χειροκίνητα. Αυτό πρέπει να γίνει καθώς το θάμπωμα οφείλεται στην συσσώρευση υγρασίας στην καμπίνα η οποία εγκλωβίζεται στα τζάμια, οπότε ο εξωτερικός αέρας θα έχει λιγότερη υγρασία και θα αποδώσει πιο άμεσα.
Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι κάποιοι κατασκευαστές προσφέρουν θερμαινόμενο παρμπρίζ, με διάφανες αντιστάσεις όπως ακριβώς αυτές του πίσω τζαμιού, οπότε με το πάτημα του συγκεκριμένου τζαμιού απλά ενεργοποιείται η αντίσταση.
Τι πρέπει να κάνω αν δεν έχω Clima στο αμάξι;
Σε περίπτωση που το αυτοκίνητο έχει απλό Aircondition χωρίς πολλά κουμπιά και αυτοματισμούς, τότε οι παραπάνω διεργασίες πρέπει να γίνουν χειροκίνητα από τον οδηγό. Πιο συγκεκριμένα, πρώτη κίνηση να μεταφέρει την κατεύθυνση του αέρα στα τζάμια και να γυρίσει την θερμοκρασία στο πιο ζεστό. Έπειτα ενεργοποιεί το aircondition και την ταχύτητα του ανεμιστήρα στο φουλ, ενώ κλείνει και την ανακύκλωση.
Όταν τα τζάμια ξεθαμπώσουν, μπορεί να κατεβάσει τη θερμοκρασία ώστε η παραμονή στο αυτοκίνητο να είναι πιο ευχάριστη και να μεταφέρει την κατεύθυνση του αέρα αλλού (πχ. στους επιβάτες ή τα πόδια), ωστόσο καλό είναι να διατηρηθεί μέρος της κατεύθυνσης και στα εμπρός τζάμια. Τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν σχετική επιλογή, με τον αέρα να μοιράζεται συνήθως στα τζάμια και τα πόδια των επιβατών.