Το νέο Yaris Cross είναι ήδη από τα μέσα του Μαΐου διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, και η Toyota δηλώνει έτοιμη να μπει δυναμικά στην ανερχόμενη κατηγορία των B-SUV, που ολοένα και προσελκύει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού, κοιτάζοντας φυσικά την κορυφή. Αλλωστε, με βάση την εμπορική επιτυχία που έχει το Yaris (σ.σ. είναι το best seller της Ελλάδας ανεξαρτήτως κατηγορίας τα τελευταία 8 χρόνια), το «όνομα» της Toyota στη χώρα μας και τις εκδόσεις με τις οποίες διατίθεται, δεν είναι παράτολμο να πούμε πως το νέο Yaris Cross θα αντλήσει το ενδιαφέρον των Ελλήνων καταναλωτών και θα βρεθεί ψηλά στην λίστα με τις περισσότερες πωλήσεις στην κατηγορία του. Πάμε όμως να δούμε αναλυτικότερα ποια είναι τα «όπλα» του νέου Yaris Cross και ποια είναι τα μοντέλα που θα κληθεί να αντιμετωπίσει.
Tο πρώτο μικρό SUV της Toyota εφοδιάζεται με το νεότερο υβριδικό σύνολο της μάρκας, «έξυπνη» τετρακίνηση, «φρέσκο» ντιζάιν, ενώ παράλληλα είναι και φουλ σε τεχνολογία στην καμπίνα.
Το Υaris Cross εξοπλίζεται με έναν 1,5 λίτρων κινητήρα βενζίνης (125 PS) και συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο, με το κόστος απόκτησης να ξεκινά από τις 17.300 ευρώ, ενώ όσοι επιλέξουν το προαιρετικά διαθέσιμο CVT κιβώτιο θα πρέπει να πληρώσουν από 18.850 ευρώ.
Premium αέρας, επιλογές βενζίνης, diesel και ηλεκτρικό, hi-tech διάκοσμος και το Grip Control είναι μερικά από τα «όπλα» που προτάσσει το Peugeot 2008.
Περνώντας στην υβριδική επιλογή του μοντέλου, αυτή αποτελείται από τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων που λειτουργεί μαζί με ένα ηλεκτρικό μοτέρ και προσφέρει ισχύ 116 ίππων, με τις τιμές να ορίζονται ως εξής: Από 20.150 ευρώ για τη βασική έκδοση Active με κίνηση στους μπροστά τροχούς, ενώ για το βασικό τετρακίνητο υβριδικό μοντέλο το κόστος ξεκινά από τις 25.900 ευρώ. Να σημειωθεί πως στο βασικό εξοπλισμό Active του μοντέλου περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων ζάντες 16 ιντσών, οθόνη 7 ιντσών για το infotainment, air condition, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικό χειρόφρενο, αισθητήρες φώτων, LED φώτα ημέρας και θερμαινόμενοι καθρέπτες κ.ά., ενώ η Active Hybrid, δηλαδή η ίδια έκδοση με υβριδικό σύνολο, έχει στάνταρ επιπλέον αυτόματο κλιματισμό και adaptive cruise control.
Το Peugeot 2008, ο «βασιλιάς» των B-SUV σε πωλήσεις στην χώρα μας, βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας του χάρη στον premium αέρα που προσφέρει στο εσωτερικό του και την μοντέρνα του σχεδίαση. Οι τιμές του ξεκινούν από 20.400 για την βενζινοκίνητη έκδοση με τον 1,2 Puretech των 100 ίππων ενώ στο diesel, ο 1.500άρης BlueHDi των 110 ίππων κοστίζει από 22.100 ευρώ. Το «παρών» δίνει και μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση 136 ίππων που προσφέρει αυτονομία 320 χιλιόμετρα (WLTP) με την ανώτατη λιανική τιμή να ορίζεται στα 36.900 ευρώ. Πέραν του θελκτικού ντιζάιν και των τεχνολογιών στην καμπίνα, το 2008 επωφελείται του συστήματος διαχείρισης της πρόσφυσης «Grip Control», αντί τετρακίνησης, που τα βγάζει πέρα σε ολισθηρά εδάφη και οδοστρώματα. Δύσκολος αντίπαλος για τον διεκδικητή...
Έπειτα, στη δεύτερη θέση των πωλήσεων στην Ελλάδα βρίσκεται τo Stonic, η πρόταση της Kia στην κατηγορία των μικρών SUV με τις τιμές να ξεκινούν από 14.590 ευρώ με το ατμοσφαιρικό μοτέρ των 84 ίππων. Το Stonic προσφέεται επίσης με κινητήρα 1,0 λίτρου 100 ίππων από 16.390 ευρώ και σε δύο ήπια υβριδικές εκδόσεις 100 και 120 ίππων από 17.690 ευρώ. Όλες οι εκδόσεις είναι προσθιοκίνητες και προβάλλουν ως κύριο χαρακτηριστικό τη σπορτίφ διάθεση που έχει στο δρόμο θυμίζοντας ένα υπερυψωμένο επιβατικό, όμως αυτός είναι και ο λόγος που φέρνουν το Yaris Cross σε κάπως πιο πλεονεκτική θέση αφού βάσει των τεχνικών στοιχείων τα πηγαίνει καλύτερα εκτός δρόμου, αλλά και στις ανωμαλίες του οδοστρώματος (λακκούβες, σαμαράκια κ.λπ.).
To Suzuki Vitara προσφέρεται αποκλειστικά με τον ήπια υβριδικό κινητήρα των 129 ίππων σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις με τις τιμές να ξεκινούν από 18.570 ευρώ και 22.370 ευρώ αντίστοιχα. Είναι ιαπωνικό, εντός και εκτός δρόμου όλα πηγαίνουν καλά, οπότε φαινομενικά θα είχαμε ισοπαλία στο ιαπωνικό ματς, ωστόσο η συντηρητική σχεδίαση της καμπίνας, το όχι και τόσο hi-tech infotainment με την οθόνη που σε απόκριση θυμίζει smartphone παλαιότερης γενιάς, τα σκληρά πλαστικά και μερικοί τριγμοί που προκαλούνται στις καθημερινές καταπονήσεις δίνουν σαφές προβάδισμα στο Yaris Cross.
To μόνο μοντέλο της λίστας αυτής που προσφέρεται χωρίς κάποιου είδους υβριδική έκδοση είναι το VW T-Roc. Οι τιμές στην βενζίνη ξεκινούν από 20.600 ευρώ για την έκδοση με το μοτέρ του 1,0 λίτρου με τα 110 άλογα, από 25.550 ευρώ με το 1.500άρι μοτέρ των 150 ίππων ενώ ο διλιτρος TSI των 190 ίππων που συνδυάζεται με DSG κιβώτιο και τετρακίνηση τιμάται από 34.230 ευρώ. Στην κορυφή της βενζίνης βρίσκεται φυσικά η έκδοση R με τα 300 άλογα και τιμή από 49.430 ευρώ. Στο diesel, οι τιμές ξεκινούν από 21.790 ευρώ και από 29.830 ευρώ για τις τετρακίνητες εκδόσεις. Περισσότερες επιλογές ο Γερμανός αντίπαλος του Yaris Cross, άρα δύσκολο και εδώ το έργο του Yaris Cross ώστε να διεκδικήσει κάποιους από τους λάτρεις της γερμανικής σχολής.
To Ford Puma έχει τραβήξει το ενδιαφέρον του κοινού χάρη στην σπορτίφ σχεδίαση και οδική συμπεριφορά, τον νεανικό του χαρακτήρα, αλλά και το μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ της κατηγορίας. Το μικρό SUV της Ford, προσφέρεται, με ήπια υβριδικό κινητήρα 1,0 λίτρου απόδοσης 125 και 155 ίππων με τις τιμές να ξεκινούν από 21.252 ευρώ και τον πετρελαιοκινητήρα EcoBlue των 120 ίππων από 21.995 ευρώ. Στην κορυφή βρίσκεται η ST έκδοση με τον 1.500άρη EcoBoost των 200 ίππων από 35.616 ευρώ. Περισσότερα γκάζια και ευχαρίστηση στο δρόμο με το Puma συν του συγκριτικού πλεονεκτήματος της 8ετούς εγγύσης της Ford, αν και τα 6 χρόνια της Toyota μόνο λίγα δεν τα λες. Η απουσία τετρακίνησης κοστίζει κάπως στην μεταξύ τους διαμάχη, ωστόσο σε σχέση τιμής-εξοπλισμού κρίνονται ισόπαλα.
Κλείνουμε με το έτερο υβριδικό B-SUV. Το Hyundai Κοna είναι ίσως το μικρό SUV με την πιο πλήρη γκάμα κινητήριων συνόλων καθώς περιλαμβάνει ήπια υβριδικές εκδόσεις, υβριδική επιλογή, διατίθεται σε βενζίνη και diesel ενώ προσφέρεται και σε 100% αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Στην βενζίνη, ο 1.000άρης των 120 ίππων τιμάται από 19.090 ευρώ, ο 1.600άρης των 198 ίππων από 23.390 ευρώ ενώ η ήπια υβριδική έκδοση με βάση το 1.000άρι μοτέρ τιμάται από 19.990 ευρώ. Οι πετρελαιοκίνητες επίλογές είναι ήπια υβριδικές και κοστίζουν από 22.890 ευρώ (από 27.190 οι τετρακίνητες). Η απλή υβριδική έκδοση των 141 ίππων του Hyundai Kona κοστίζει από 24.790 ευρώ, ενώ τέλος η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με την κρατική επιδότηση και την απόσυρση τιμάται από 29.992 ευρώ (36.990 η κανονική τιμή).