H αναλογία κιλών ανά ίππων είναι πάρα πολύ σημαντική σε ένα αυτοκίνητο, αφού όσο πιο χαμηλό το νούμερο, τόσο καλύτερες οι επιδόσεις, αλλά και κατΆ επέκταση η κατανάλωση
Top 5 κιλά ανά ίππο
44.025 Επισκέψεις στο άρθρο
Πόσο «ζυγίζει»το κάθε άλογο στο αυτοκίνητο σας; Δείτε τα 5 αυτοκίνητα με την καλύτερη αναλογία ευρώ ανά ίππο και τιμή κάτω από 20.000 ευρώ. Εσείς ποιο θα επιλέγατε;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Γιατί όπως σωστά καταλαβαίνετε, ναι μεν οι επιδόσεις εξαρτώνται από τη δύναμη του κινητήρα, όμως άλλες έχει ένα αυτοκίνητο 200 κιλών και 1.200 κιλών, και άλλες ένα αυτοκίνητο με τον ίδιο κινητήρα & κιβώτιο, αλλά με βάρος 1.600 κιλά. Είναι τυχαίο άλλωστε που οι κατασκευαστές αυτοκινήτου επενδύουν περίπου 1.000.000 ευρώ για κάθε 1 κιλό που θέλουν να αφαιρέσουν από το συνολικό βάρος κάθε οχήματος κατά τη φάση εξέλιξή του;
Με διαφορετικά λόγια, το πόσο βάρος καλείται να κινήσει κάθε ένας ίππος αποτελεί μια αναλογία με μεγάλη σημασία. Νούμερα της τάξης του 4 και κάτω συναντούμε σε υπερ-αυτοκίνητα (π.χ. το νέο Nissan GT-R με 570 PS και 1.820 κιλά έχει αναλογία κιλών/ίππο 3,2), ενώ μέχρι 8 σε σπορ κατασκευές. Από εκεί και επάνω, τα πράγματα αφορούν σε πιο καθημερινά αυτοκίνητα…
Εμείς, παρακάτω προσπαθήσαμε να βρούμε 5 μοντέλα με καλή αναλογία κιλών ανά ίππο, όμως που ταυτόχρονα η τιμή τους δεν υπερβαίνει τα 20.000 ευρώ. Αυτοκίνητα δηλαδή που μπορείς να αγοράσεις.
Ξέρετε ότι…
Μια όχι και τόσο καλή αναλογία κιλών/ίππο δε σημαίνει απαραίτητα και κακές επιδόσεις. Απλά ένα ελαφρύ αμάξωμα είναι πιο πιθανό να έχει καλές επιδόσεις χωρίς ο κινητήρας να είναι ο πιο δυνατός της κατηγορίας. Εξάλλου, οι επιδόσεις επηρεάζονται και από αρκετούς άλλους παράγοντες, όπως η κλιμάκωση του κιβωτίου, η διάμετρος των τροχών, η ελαστικότητα και η ροπή του κινητήρα. Όπως και να ´χει, για να αντιληφθούμε καλύτερα τη σημασία του βάρους, αρκεί να σημειώσουμε πως το ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο, αλλά με διαφορά στον αριθμό των επιβαινόντων, έχει αξιοπρόσεκτες διαφορές στις επιδόσεις.
Χρήσιμο αλλά απαράδεκτος ο τίτλος για περιοδικο αυτοκινήτου. Κιλά ανά ίππους!!!!!!!!!!. Και στην αρχή φανταστικα ότι ήταν ένα στιγμιαίο λάθος αλλα το είδα να επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά!!!!!!!. Βασική αρχή να προσδιορίζεται ο παρονομαστής για να γινει σύγκριση.
Απάντηση: Δεν έχεις άδικο!
Συμφωνούμε σε όλα, κακώς χρησιμοποίησα την λέξη ‘έργο’, έφερε σύγχυση. Stam, σε ευχαριστώ για τον όμορφο διάλογο.
Είναι σύγκριση των μέτρων δυο μεγεθών, πολλαπλασιαστικής σχέσης, και όχι κλάσμα με αριθμητή και παρονομαστή. Καλό το άρθρο, θα ήθελα να δω και σύγκριση με την ροπή, και όχι μόνο με τους ίππους.
grigoris. "Ισχύς είναι το ποσό της ενέργειας που καταναλώνεται στη μονάδα του χρόνου (παραγωγή έργου)". H παραγωγή έργου είναι ανεξάρτητη από την Ισχύ. Εξ ορισμού του έργου δύναμης, ένα αυτοκίνητο για να πάει από το σημείο Α στο σημείο Β απαιτείται Εργο το οποίο ισούται με την δύναμη που εφαρμόζεται (ροπή στην προκειμένη περίπτωση) επί την απόσταση μεταξύ Α και Β. Ολα αυτά υπό την αίρεση ότι δεν παρερμήνευσα την παρένθεση. Δηλαδή η Ισχύς δεν παράγει Εργο αλλά είναι ένα μέγεθος που καθορίζει την ικανότητα της μηχανής να αποδώσει την ενέργεια σε συγκεκριμένο χρόνο. Η ενέργεια υπάρχει στο καύσιμο και μετατρέπεται σε κινητική με την καύση. Αυτή η ενέργεια ισούται με την δύναμη (ροπή) επί την απόσταση + βέβαια τις οποιεσδήποτε απώλειες. Στα υπόλοιπα δεν διαφωνώ όπως φαίνεται και από το προηγούμενο σχόλιο.
Ισχύς είναι το ποσό της ενέργειας που καταναλώνεται στη μονάδα του χρόνου (παραγωγή έργου). Ροπή, (ροπή στρέψης), άπλα και ξεκάθαρα, είναι μια περιστροφική δύναμη! Αυτό που λέω, είναι ότι η περιστροφική δύναμη του στροφαλοφόρου,δεν έχει να κάνει με τους ίππους, αλλά με την ροπή!
Ο Ιππος δεν είναι έργο αλλά ισχύς. Επίσης ο Ιππος είναι ίδιος για όλες τις μηχανές ανεξαρτήτως καυσίμου και είδος μηχανής (πχ ατμοστρόβιλος) Ισχύς= Εργο/μονάδα Χρόνου. Η Ροπή πράγματι μπορεί να διαφέρει σημαντικά ακόμα και σε μηχανές βενζίνης και είναι χρήσιμο μέγεθος, αλλά καλό είναι να μένουμε σε συγκρίσεις ιδίου τύπου καυσίμου γιατί μετά μπαίνουν και άλλοι παράγοντες.
Άποψη μου είναι ότι εφόσον μπήκε στη ζωή μας το πετρέλαιο, θα πρέπει να κοιτάζουμε και την ροπή. Γιατι 1 ίππος από κινητήρα βενζίνης, δεν έχει καμία σχέση με 1 ίππο από κινητήρα πετρελαίου, σε ότι έχει να κάνει με την δύναμη. Μπορεί το έργο να είναι το ίδιο, αλλά η δύναμη(ροπή) δεν έχει καμία σχέση. Να φέρω ένα παράδειγμα. Αν ένα αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης 100 ίππων μπορεί να ρυμουλκήσει βάρος 1 τόνου, ένας κινητήρας πετρελαίου επίσης 100 ίππων, μπορεί να ρυμούλκηση ίσως και 50% επιπλέον βάρος του πρώτου. Κάλο είναι λοιπόν εφόσον μπήκε στη ζωή μας για τα καλά το πετρέλαιο, να κοιτάζουμε και την ροπή.