Το Toyota GR Yaris της Powertune ανέβηκε στο δυναμόμετρο και υποστηρίζεται ότι έβγαλε 480 άλογα στον τροχό, χωρίς να έχουν αλλάξει τα σωθικά του κινητήρα κινητήρα ή αλλιώς έχοντας «κλειστό καπάκι». Μύθος ή αλήθεια;
Το Toyota GR Yaris τράβηξε τα βλέμματα πάνω του όταν παρουσιάστηκε φορώντας κάτω από το καπό ένα 3κύλινδρο 12βάλβιδο turbo μοτέρ βενζίνης 1,6 λίτρων, το οποίο προσφέρει 261 ίππους και 360 Nm ροπής, ωστόσο φαίνεται πως οι βελτιωτές έχουν βαλθεί να εκτοξεύσουν την ισχύ του κινητήρα στα ουράνια.
Σήμερα, το κανάλι Motive Video ανακοίνωσε πως το βελτιωμένο Toyota GR Yaris της Powertune Αυστραλίας αποδίδει 480 άλογα στον τροχό με καύσιμο Ε85, αναφέροντας μάλιστα πως δεν χρειάστηκε να ανοιχτεί το μοτέρ. Ο κινητήρας της Toyota, σύμφωνα πάντα με τους βελτιωτές, συνεχίζει να έχει το ίδιο εργοστασιακό μπλοκ χωρίς ενισχύσεις στα χιτώνια, μαμά πιστόνια και μπιέλες, ακόμα και την την ίδια φλάντζα κεφαλής.
Οι εκκεντροφόροι είναι επίσης εργοστασιακοί αλλά έχουν δεχθεί αναβαθμίσεις στον χρονισμό, καθώς επίσης και νέα ελατήρια βαλβίδων. Επιπλέον, το ισχυρό Yaris έχει εξοπλιστεί με νέο turbo, καινούριο front mount intercooler, νέο σύστημα εξάτμισης, μεγαλύτερα μπεκ για πλουσιότερη παροχή καυσίμου, στην οποία συμβάλει και η after market αντλία καυσίμου, ενώ για τη διαχείριση των μερών του μοτέρ έχει επαναχαρτογραφηθεί ο εγκέφαλος και πλέον «φοράει» νέο πρόγραμμα.
Το κανάλι έχει δημοσιεύσει μια σειρά από video για το Toyota GR Yaris, παρουσιάζοντας μάλιστα τις σχετικές δυναμομετρήσεις. Οι ίδιοι λένε πως, μέχρι στιγμής, δεν υπάρχουν ενδείξεις πως το μοτέρ θα αντιμετωπίσει προβλήματα αξιοπιστίας . Ωστόσο, δεν είναι λίγοι αυτοί που αμφισβητούν εάν όντως κατάφεραν να «βγάλουν» 480 άλογα από τρικύλινδρο 1.600άρι μοτέρ χωρίς να χρειαστεί να ενισχύσουν τα σωθικά του, καθώς επίσης και πόσα χιλιόμετρα θα κάνει το αυτοκίνητο χωρίς να «σπάσει».
Η αλήθεια είναι πως ο αυτοκινητικός κόσμος διατηρεί ήδη τις επιφυλάξεις του για το εγχείρημα της Powertune, αφού τα νούμερα που παρουσιάζουν με κλειστό μοτέρ θυμίζουν περισσότερο όνειρο θερινής νυκτός, παρά υλοποιήσιμο project. Βέβαια, ποτέ δεν ξέρεις. Μπορεί το συγκεκριμένο GR Yaris να... έπεσε στη μαρμίτα με τον μαγικό ζωμό ή να βρήκε τον στάβλο με τα άλογα και ψώνισε μερικά παραπάνω.
Εσείς τι γνώμη έχετε; Μπορεί ένα «μαμά» 3κυλινδρο turbo μοτέρ να σηκώσει τέτοια ιπποδύναμη ή το δυναμόμετρο είναι πειραγμένο και τα αποτελέσματα του, παραμύθια της χαλιμάς; Ακόμα και αν είναι αλήθεια, θα αντέξει ή κάποιο πιστόνι θα ταξιδέψει για το... διάστημα;