ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Χαμηλωμένο SUV ή υπερυψωμένο μικρομεσαίο;

2.782 Επισκέψεις στο άρθρο (12/6/2019)

Πόσα κοινά και πόσες διαφορές έχουν ένα χαμηλωμένο SUV και ένα υπερυψωμένο μικρομεσαίο; Αν είναι να θυσιάσεις λίγο από το ύψος, τους χώρους και την απόσταση από το δρόμο σε ένα SUV, μήπως να το κάνεις με ένα υπερυψωμένο μικρομεσαίο;

Χαμηλωμένα SUV υπάρχουν μόλις δύο αυτή τη στιγμή, αλλά αναμένονται κι άλλα. Η κατηγορία χωράει πολύ κόσμο. Έτσι η Mercedes έχει την GLA, και η BMW την X2.
 

Μιλάμε για δύο μοντέλα με γονίδια από προσθιοκίνητες πλατφόρμες μικρομεσαίου μεγέθους. Για την Mercedes η συγγένεια με την Α-Class φαίνεται από το τελευταίο γράμμα του κωδικού GLA. Για την Χ2 το πράγμα είναι πιο σύνθετο, αφού η μεν πλατφόρμα είναι ίδια με της X1, αλλά προέρχεται αυτούσια από τη Mini. Ακόμη μεγαλύτερο μπέρδεμα είναι το γεγονός ότι η X1 είναι «περισσότερο» SUV από την Χ2,  παρότι «υστερεί» κατά μία μονάδα στο όνομα.

Η ουσία είναι πως και τα δύο μοντέλα έχουν ή θα αποκτήσουν σύντομα στις ίδιες διαστάσεις ένα πιο «κανονικό» SUV. Έτσι δίπλα στην GLA που ετοιμάζεται για τη δεύτερη γενιά της, έρχεται η GLB ενώ η Χ2 έχει ήδη την Χ1.

Ο χαρακτήρας των δύο μοντέλων έτσι θα είναι πιο έντονα ξεχωριστός. Ο όρος «χαμηλωμένα» μπορεί να μην κολακεύει τα δύο αυτοκίνητα, όμως τα περιγράφει ικανοποιητικά, αφού έχουν ελαφρά μειωμένη απόσταση από την άσφαλτο σε σχέση με τον ανταγωνισμό, ενώ το αμάξωμα έχει σημαντικότερα χαμηλότερο προφίλ. Αν βγάλεις την διαδρομή της ανάρτησης, θα μπορούσες να δεις ένα πιο ογκώδες, μυώδες και τονισμένο μικρομεσαίο. Και η ουσία δεν απέχει πολύ.

Ένα πιο ογκώδες, μυώδες και τονισμένο μικρομεσαίο είναι και αυτό που προσφέρει η Ford με το Focus Active. Η Ford ξεκινάει από την αντίθετη κατεύθυνση. Δεν παίρνει ένα SUV να το κάνει περισσότερο μικρομεσαίο, αλλά ένα μικρομεσαίο και το κάνει περισσότερο SUV.

Έτσι η περιγραφή τόσο για τα χαμηλωμένα SUV όσο και τα υπερυψωμένα μικρομεσαία είναι ίδια. Οι διαφορές φυσικά παραμένουν αρκετές, κυρίως λόγω της τοποθέτησης των μοντέλων της Mercedes και της BMW στην premium κατηγορία. Όμως η Ford έχει με το μέρος της το νέο Focus, που σημαίνει πως η σχεδίαση, η οδική συμπεριφορά και η τεχνολογία δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από τους Γερμανούς. Επιπλέον έχει με το μέρος της του χώρους, χωρίς συμβιβασμούς. Και όπου χάνει σε ποιότητα, όχι και πολύ δηλαδή, κερδίζει σε τιμή.

Όμως υπάρχει διαφορά στην φιλοσοφία. Γιατί τα μεν είναι SUV και το Ford δεν είναι. Πειράζει όταν προσφέρει τα ίδια; Ή μήπως είναι καλύτερα; Μήπως οι δύο κατηγορίες είναι τόσο κοντά που δημιουργείται δίλημμα; Ή μήπως όχι;

fiat
Citroen