Το τέλος της παραγωγής του diesel RAV4 ανακοίνωσε η Τοyota και όπως όλα δείχνουν δεν πρέπει να περιμένουμε πετρελαιοκίνητες εκδόσεις ούτε στην επόμενη γενιά. Διαβάστε τις λεπτομέρειες.
Στα τέλη του προηγούμενου έτους η Toyota ανακοίνωσε ότι σταδιακά θα αρχίσει να σταματά την διάθεση των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων των μοντέλων της στην ευρωπαϊκή αφορά και πλέον έγινε γνωστό πως ήρθε η στιγμή για να «κοπεί» και η diesel έκδοση του RAV4 που εξοπλίζεται με τον 4κυλινδρο 2λιτρο κινητήρα. Με την παραγωγή των diesel RAV4 να σταματά, αυτό σημαίνει πως η υπάρχει μικρή ακόμα διαθεσιμότητα για όποιον θέλει να αποκτήσει το ιαπωνικό αυτό SUV σε αυτή του την έκδοση.
Φυσικά, η απόφαση αυτή αφορά το τωρινό RAV4, ωστόσο όταν η νέα γενιά του γνωστού SUV φτάσει στις ευρωπαϊκές αντιπροσωπείες, θεωρείται σίγουρο πως δεν θα προσφέρεται ούτε και αυτή σε diesel, παρά μόνο σε βενζίνη και σε υβριδική έκδοση. Συγκεκριμένα, θα εξοπλίζεται με τον 2.0 λίτρων κινητήρα βενζίνης που θα συνδυάζεται με αυτόματο και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ υπαρκτή θα είναι και μία υβριδική έκδοση που θα συνδυάζει τον νέο 2,5 λίτρων κινητήρα με ένα ηλεκτρικό μοτέρ, όπου στην αγορά της Αμερικής προσφέρεται με ένα κιβώτιο ταχυτήτων CVT.
Η απόφαση αυτή έρχεται λίγο καιρό αφότου είχε γίνει γνωστό πως θα «κοπούν» οι diesel εκδόσεις και από το Auris. Μάλιστα, η Τοyota δεν είναι η μόνη μάρκα που έχει επιλέξει να σταματήσει την διάθεση diesel εκδόσεων αφού μια σειρά από άλλες φίρμες όπως η Nissan, η Fiat και η Renault έχουν δηλώσει ή έχουν ανακοινώσει τους δικούς τους περιορισμούς στην διάθεση των πετρελαιοκίνητων μοντέλων τους..
Αξίζει να σημειώσουμε πως σύμφωνα με έρευνα της JATO Dynamics, οι πωλήσεις diesel αυτοκινήτων σημείωσαν μείωση 8% το 2017, με το μερίδιο αγοράς να αντιστοιχεί πλέον στο 43,7% των συνολικών πωλήσεων, το μικρότερο ποσοστό που έχει σημειωθεί τα τελευταία οκτώ χρόνια.