Χώροι στάθμευσης: Έρχονται νέα κίνητρα για κατασκευή parking
Το νέο νομοσχέδιο για τις αστικές αναπλάσεις θα προωθήσει φορολογικά και οικονομικά κίνητρα για την κατασκευή κτιρίων στάθμευσης (parking), ούτως ώστε να διευκολυνθούν οι οδηγοί στα αστικά κέντρα. Απαραίτητος κρίνεται ο εφοδιασμός τους με πολλούς σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά και Plug-in υβριδικά αυτοκίνητα.
Τέλος στην ταλαιπωρία για τη στάθμευση στο κέντρο;
Το πρόβλημα της στάθμευσης στο κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, αλλά και στα αστικά κέντρα άλλων μεγάλων πόλεων της Ελλάδας έχει βάλει στόχο να λύσει το επιτελείο του υποργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ). Σύμφωνα με πληροφορίες, το επόμενο διάστημα θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση ένα νέο θεσμικό πλαίσιο που θέλει να προωθήσει η ηγεσία του υπουργείου σχετικά με τις αστικές αναπλάσεις. Σε αυτό, σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν ανώτερα στελέχη του στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο», θα περιληφθούν και πολεοδομικά κίνητρα ώστε ο δημόσιος χώρος στις πυκνοδομημένες γειτονιές να διευρυνθεί και να απελευθερωθεί από τα σταθμευμένα αυτοκίνητα.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Κατασκευή κτιρίων στάθμευσης: Νέα υπέργεια & υπόγεια parking
Ειδικότερα, θα δίνεται η δυνατότητα στο πλαίσιο προγραμμάτων ανάπλασης ή Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας να προωθείται από τους Δήμους ή την Περιφέρεια ή άλλον αρμόδιο δημόσιο φορέα, ή και ιδιώτη, η κατασκευή κτιρίων στάθμευσης:
- δημόσιας χρήσης, σε κατάλληλες περιοχές περιμετρικά της πόλης, όπου υπάρχουν κόμβοι ή αφετηρίες μέσων μαζικών μεταφορών
- ιδιωτικής ή μικτής χρήσης σε περιοχές κατοικίας.
Τα κίνητρα για την κατασκευή κτιρίων στάθμευσης
Για τη χωροθέτησή τους θα είναι δυνατή η έγκριση τροποποίησης του σχεδίου πόλεως και του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου ή του Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου για τη ρύθμιση των χρήσεων γης, αφού γνωμοδοτήσει το Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων. Για την κατασκευή τους, στο Πρόγραμμα Ανάπλασης θα προβλέπονται τα εξής κίνητρα:
- θα διατίθεται στον φορέα του έργου, υπό μορφή δανείου ή επιδότησης, μέρος των κονδυλίων που θα δαπανήσει από πόρους του Πράσινο Ταμείο ή κάθε άλλη πηγή όπως ΕΣΠΑ, ΠΔΕ, ιδιωτικοί φορείς και ευρωπαϊκά ταμεία.
- στα κτίρια (αποκλειστικής στάθμευσης ή μικτής χρήσης), των οποίων το 50% θα χρησιμοποιείται για στάθμευση, θα δίνεται η δυνατότητα τα μισά τετραγωνικά από όσα καταλαμβάνουν οι θέσεις παρκινγκ να τα «κερδίζει» η κτιριακή υποδομή σε επιπλέον βοηθητικούς χώρους, μη προσμετρήσιμους στον συντελεστή δόμησης, όπως είναι π.χ. υπόγεια, κλιμακοστάσιο, ράμπες κλπ. Προϋπόθεση να μην αυξηθεί ο όγκος του κτιρίου.
- Για επιχειρήσεις στάθμευσης δημόσιας χρήσης, οι οποίες θα λειτουργούν σε κτίρια όπου συνυπάρχουν π.χ. κατοικίες, γραφεία κλπ. θα μπορούν να απολαμβάνουν τα κίνητρα που αφορούν γενικότερα επιχειρήσεις στάθμευσης για το τμήμα του κτιρίου που λειτουργεί ως δημόσιο parking. Για τους υπόλοιπους ιδιοκτήτες θα μπορούν να διαθέτουν άλλες θέσεις στάθμευσης.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »