Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Έρχονται αυξήσεις έως και 10% στα διόδια λόγω πληθωρισμού

Έρχονται αυξήσεις έως και 10% στα διόδια λόγω πληθωρισμού

2.275 Επισκέψεις στο άρθρο (20/10/2022)

Η νέα χρονιά επιφυλάσσει αυξήσεις στο πληθωρισμό, κάτι που μεταφράζεται σε αυξήσεις και στα διόδια με τις τιμές για τη χρήση των αυτοκινητοδρόμων να φτάνουν σε πρωτοφανή επίπεδα.

Αυξήσεις στα διόδια από 1η Ιανουαρίου 2023

Νέο κύμα αυξήσεων αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του στα αντίτιμα των διοδίων από την 1η Ιανουαρίου του 2023, σύμφωνα με ρεπορτάζ της «Ημερησίας». Γιατί όμως; Εξηγώντας, οι οδικές παραχωρήσεις είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τον τιμάριθμο και ακολουθούν τις πληθωριστικές τάσεις του Δείκτη Τιμών του Καταναλωτή. Δεδομένου λοιπόν ότι ο πληθωρισμός έχει ξεπεράσει το 10% σε αυξήσεις, από την 1η μέρα της επόμενης χρονιάς ενδέχεται να δούμε τις τιμές των διοδίων να αυξάνονται σε ποσοστό που δεν έχουμε ξαναδεί στο παρελθόν.

Ωστόσο, μία μεγάλη αύξηση στα κόμιστρα των διοδίων μπορεί να επιφέρει κέρδος στις εταιρείες παραχώρησης ή αλλιώς, μείωση της μετακίνησης ή επιλογή άλλου μέσου μεταφοράς. Στο παρελθόν, οι αυξήσεις κυμαίνονταν σε μερικά λεπτά του ευρώ, ενώ υπήρχαν και χρονιές που υπήρχαν έστω και μικρές μειώσεις όταν επικρατούσε ύφεση στη χώρα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

+3 με 4 ευρώ το κόστος ταξιδιού Αθήνα-Θεσσαλονίκη για τα Ι.Χ.

Αν συμβαδίσουμε με τον πληθωρισμό και δούμε μία αντίστοιχη αύξηση 10%, τότε για παράδειγμα το ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα θα αυξηθεί κατά 3 με 4 ευρώ, ενώ για τα φορτηγά θα είναι πολύ μεγαλύτερη. Σε αυτό το σημείο, να σημειώσουμε πως οι δαπάνες συντήρησης έχουν αυξηθεί κι αυτές με τη σειρά τους όπως αντίστοιχα και η κίνηση στους δρόμους, ήτοι περισσότερες εργασίες συντήρησης του οδικού δικτύου, άρα και δαπάνες.

Το παράδειγμα της Αττικής Οδού

Από την άλλη πλευρά, η Αττική Οδός σκοπεύει να ακολουθήσει μία διαφορετική μέθοδο τιμολόγησης, με το Διευθύνων Σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ να δηλώνει πρόσφατα: «έχουμε προτείνει ένα μοντέλο τιμολόγησης που θα διαφοροποιείται ανάλογα με την ώρα χρήσης του άξονα και θα συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη διαχείριση του κυκλοφοριακού φόρτου. Εκτιμούμε ότι έως το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2023 θα έχει ολοκληρωθεί η υποβολή των οικονομικών προσφορών».

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Toyota
OPEL