Διαβάστηκε από 4535αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:15/12/2009
Ας δούμε ποια σημεία του αυτοκινήτου μας πρέπει να ελέγξουμε και τι κινήσεις πρέπει να κάνουμε, ώστε να μην εισέλθουν τα νερά της βροχής στο εσωτερικό του.
Κατά τη χειμερινή περίοδο, οι καταρρακτώδεις βροχές είναι ένα αρκετά συχνό φαινόμενο. Όμως υπάρχουν κάποια τμήματα στο αυτοκίνητό μας, τα οποία χρειάζονται τον απαραίτητο έλεγχο αλλά και φροντίδα, ώστε να προσφέρουν την ανάλογη στεγανότητα και να μη μας φέρουν σε δυσάρεστη θέση. Αυτό, κυρίως, το συναντάμε σε παλαιότερα αυτοκίνητα, τα οποία έχουν παρουσιάσει αυτές τις φθορές από την πολυκαιρία αλλά και από την έκθεσή τους στις καυτές ακτίνες του ηλίου, ιδιαίτερα τη θερινή περίοδο. Το κόστος για την αντικατάσταση ή την επισκευή αυτών των μερών συνήθως είναι αρκετά υψηλό, οπότε καλό είναι να αφιερώνουμε εμείς ελάχιστο χρόνο στο αυτοκίνητό μας. Ας δούμε, λοιπόν, βήμα προς βήμα, τι πρέπει να ελέγξουμε…
Ο καθαρισμός της υδρορροής μπροστά από το παρμπρίζ θα πρέπει να γίνεται συχνά, διότι σε περίπτωση που κάποια ξερά φύλλα εμποδίζουν τη διέλευση του νερού, αυτό πιθανότατα θα εισέλθει στην καμπίνα.
Υδρορροή
Η υδρορροή (ή νεροχύτης) βρίσκεται εξωτερικά, στη βάση του εμπρόσθιου παρμπρίζ και είναι υπεύθυνη να συλλέγει τα νερά που ρέουν σε αυτό. Στο εσωτερικό της διαθέτει μικρές οπές, από τις οποίες μεταφέρονται τα ύδατα στο δρόμο.
Με τον καιρό, όμως, συσσωρεύονται ξερά φύλλα δέντρων αλλά και διάφορα άλλα σκουπίδια, με αποτέλεσμα να βουλώνουν οι οπές. Έτσι εμείς θα πρέπει να αφαιρέσουμε το προστατευτικό πλαστικό κάλυμμα, βγάζοντας απλώς τις ανάλογες ασφάλειες που διαθέτει στην περίμετρό του. Η αφαίρεσή τους καλό είναι να γίνει με προσοχή, ώστε να μη σπάσουν και χρειαστεί να προμηθευτούμε καινούργιες. Ύστερα μπορούμε να καθαρίσουμε τις οπές με το χέρι ή με τη βοήθεια μίας ηλεκτρικής σκούπας, ώστε να έχουμε καλύτερο αποτέλεσμα.
Η ηλιοροφή θα πρέπει να συντηρείται συχνά, διότι η επισκευή της ή η αντικατάστασή της μπορεί να έχει μεγάλο κόστος.
Ηλιοροφή
Συντήρηση χρειάζεται και η ηλιοροφή του οχήματός μας, προκειμένου να μη χάσει τη στεγανότητά της, αλλά και για τη διατήρηση του μηχανισμού ανοίγματος και κλεισίματός της σε καλή κατάσταση. Η πάροδος του χρόνου και η μακροχρόνια έκθεση του αυτοκινήτου στον ήλιο "ξεραίνουν" το λάστιχο, που είναι τοποθετημένο περιφερειακά της ηλιοροφής. Έτσι, εμείς θα πρέπει να ψεκάζουμε την τσιμούχα περιμετρικά με σπρέι σιλικόνης, σε τακτά χρονικά διαστήματα και ιδιαιτέρως τους καλοκαιρινούς μήνες. Η κίνηση της ηλιοροφής γίνεται πάνω σε οδηγούς-ράγες. Η συχνή χρήση και η πολυκαιρία απαιτούν να "περνάμε" τους οδηγούς αυτούς με γράσο, ώστε να μειώνουμε στο ελάχιστο τις τριβές μεταξύ των μετάλλων. Με τον τρόπο αυτό ο μηχανισμός ανοίγματος και κλεισίματος της οροφής δε δυσκολεύεται από υψηλές τριβές και εξασφαλίζουμε τη μακροζωία του. Επίσης, για να μπορούν να βρίσκουν δίοδο διαφυγής τα νερά που εισέρχονται γύρω από την ηλιοροφή, θα πρέπει τα σωληνάκια που λειτουργούν ως υδρορροή να είναι καθαρά.
Συνήθως τα φύλλα από δέντρα φράσσουν τα σωληνάκια. Πρέπει να καθαρίζουμε σε τακτά χρονικά διαστήματα την περιοχή αυτή και μετά, με τη βοήθεια πιεστικού μηχανήματος αέρα, να φυσάμε τα σωληνάκια, προκειμένου να βεβαιωθούμε ότι δεν είναι βουλωμένα.
Το σπρέι σιλικόνης θα μαλακώσει τις τσιμούχες γύρω από τα παράθυρα και τις πόρτες, προσφέροντας στεγανότητα αλλά και ηχομόνωση.
Πόρτες
Ακόμη ένα σημείο που πρέπει να ελέγξουμε είναι οι τσιμούχες γύρω από τις πόρτες και τα παράθυρα. Σε περίπτωση λοιπόν που δείχνουν ταλαιπωρημένες, παρουσιάζοντας διάφορες ρωγμές, θα πρέπει να τις ψεκάσουμε με το σπρέι σιλικόνης, ώστε να μαλακώσουν και να προσφέρουν την απαραίτητη στεγανοποίηση. Πριν τον ψεκασμό τους καλό είναι να τις καθαρίσουμε με ένα ελαφρώς βρεγμένο πανί, ώστε να φύγουν διάφορα υπολείμματα, τα οποία έχουν συσσωρευτεί από την πολυκαιρία.