Το SEAT Leon δοκιμάστηκε σκληρά για 100.000 χλμ. και αποθεώθηκε σε ευρωπαικό test ειδικού τύπου. Απέδειξε ιδιαίτερη αξιοπιστία, μα και χαμηλό ετήσιο κόστος συντήρησης, κάτι που επίσης είναι κρίσιμο για ένα οικογενειακό μοντέλο.
Η SEAT με υψηλής ποιότητας after sales υπηρεσίες, επιδιώκει hi score ικανοποίησης στους κατόχους των μοντέλων της.
- Με στιβαρά φρένα, έβγαλε 100.000 χλμ. με το ίδιο αρχικό σετ. - Κορυφαία προστασία από κατασκευής, απέναντι στη διάβρωση - Απροβλημάτιστη λειτουργία μοτέρ και στα 100.000 χλμ - 200 ευρώ τον χρόνο κάνει η καλή συντήρηση του, σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο
Συχνά κατά την αγορά ενός αυτοκινήτου ο αγοραστής «ξεχνά» το κόστος που θα τον επιβαρύνει μακροπρόθεσμα και «υπολογίζει» μόνο τα βασικά (τέλη, καύσιμα, ασφάλεια κλπ.). Το κόστος συντήρησης (service) που ορίζει ο κάθε κατασκευαστής για το εκάστοτε μοντέλο είναι ένα «έξοδο» που πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη και καθορίζεται από τα χρονικά διαστήματα των service, από τις εργασίες που γίνονται στο όχημα και από τις τιμές (εργατικά και αναλώσιμα) της κάθε εταιρείας.
Τα βασικά περί service, εργοστασιακής εγγύησης & μεταπωλητικής αξίας
Αν δεν ακολουθείτε το πρόγραμμα περιοδικής συντήρησης, τότε σε περίπτωση βλάβης δε θα σας καλύψει η εγγύηση του οχήματος, καθώς για να έχει ισχύ αναφέρεται ρητώς πως πρέπει να έχετε ακολουθήσει κατά γράμμα το πρόγραμμα που ορίζει ο κατασκευαστής.
Επιπλέον σε περίπτωση μεταπώλησης η αξία του αυτοκινήτου σας θα είναι μειωμένη και κατά πολύ. Δε θα πληρώνατε ποτέ τα ίδια χρήματα για ένα σωστά συντηρημένο όχημα, με ένα άλλο που δεν έκανε τα service του ή τα έκανε "εκτός προδιαγραφών".
Nα θυμίσουμε πως το πρόγραμμα συντήρησης του αυτοκινήτου ορίζεται από τον κατασκευαστή και αφορά σε χρονικό ή χιλιομετρικό όριο. Αυτό σημαίνει πως είναι προκαθορισμένα τα ραντεβού σας στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία του αντιπροσώπου της μάρκας σας, μια φορά το έτος η ανάλογα με τα χιλιόμετρα που έχετε διανύσει.
SEAT Leon με προσιτό service
Ένα από τα μοντέλα λοιπόν που προσφέρει κορυφαίας ποιότητας εργασίες συντήρησης και με καλές τιμές, είναι το SEAT Leon. Ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας, προβάλλοντας σύγχρονη σχεδίαση, δυνατό κινητήρα 1,0 λτ., επάρκεια χώρων, ευχάριστη οδική συμπεριφορά, καλή ποιότητα και φιλικές τιμές. Το τελευταίο υφίσταται και σε επίπεδο after sales όπως διαπιστώνουμε από το συγκεκριμένο αφιέρωμα στο test των 100.000 χλμ.
Αναλυτικότερα το service που γίνεται για το βενζινοκίνητο Leon, το 2ο και 4ο έτος, μαζί με ενδιάμεση αντικατάσταση των υγρών φρένων κοστίζουν συνολικά 620 ευρώ, ενώ για όλους τους ενδιάμεσους ελέγχους θα χρειαστεί να δώσετε 396 ευρώ. Δηλαδή αυτό σημαίνει πως σε βάθος πενταετίας το κόστος service δεν θα ξεπεράσει τα 1.016 ευρώ και αυτό εφόσον πραγματοποιηθούν τόσο όλοι οι ενδιάμεσοι έλεγχοι όσο και τα Service. Δηλαδή 203 ευρώ ανά έτος.
Πολύ καλές κριτικές σε διεθνές test αξιοπιστίας
Φυσικά σε κάθε αυτοκίνητο, έπειτα από χρήση κάποιων ετών, μπορεί να προκύψουν κάποιες βλάβες, με αποτέλεσμα να ανέβει το κόστος συντήρησης του. Τι ισχύει λοιπόν για το Leon; Σε μεγάλη δοκιμή αντοχής, 100.000 χλμ. που πραγματοποίησε διεθνής αυτοκινητιστικός τίτλος (AutoBild), το προηγούμενης γενιάς πετρελαιοκίνητο Leon απέσπασε κολακευτικά σχόλια σχετικά με την αξιοπιστία του, δοκιμαζόμενο μάλιστα σε συνθήκες ψύχους. Το μοναδικό πρόβλημα που παρουσίασε ήταν ένα γρανάζι του κιβωτίου, το οποίο οφειλόταν σε αστοχία υλικού. Δηλαδή κάτι που καλύπτεται από την εγγύηση.
Τα 4 Highlights – πορίσματα της δοκιμής
- Τα στιβαρά φρένα του, έβγαλαν σχεδόν 100.000 χλμ. με το ίδιο αρχικό σετ. Ιδιαίτερα αξιοσημείωτο.
- Το δερμάτινο τιμόνι του, δεν έδειξε καν τα ίχνη της επαφής που είχε με τα χέρια αναρίθμητων οδηγών που το οδήγησαν μέχρι την συμπλήρωση των 100.000 χλμ.
- Η προστασία που επιδεικνύει από κατασκευής το Leon απέναντι στη διάβρωση ήταν σε πολύ υψηλό επίπεδο. Η γενική εικόνα του, παρόλη την ταλαιπωρία που υπεβλήθη και σε πολλά χιλιόμετρα στα χιόνια, ήταν πολύ καλή.
- Το test δεν έδωσε καμμία ένδειξη παραμικρής αμφιβολίας για την καλή λειτουργία του μοτέρ του μοντέλου.