Τι θα απογίνουν παλιές μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων; Nissan & Enel έχουν την απάντηση
Ένα από τα ερωτήματα, όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση, είναι το πως θα αξιοποιηθούν οι μεταχειρισμένες μπαταρίες τους. H Nissan και η Enel συνεργάζονται για να δώσουν μία αξιόλογη και οικολογική λύση. Οι δύο εταιρίες ενώνουν τις δυνάμεις τους για να ξεκινήσουν το εγχείρημα Second Life.
Στην ουσία, θα αποθηκεύουν τις μεταχειρισμένες μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Nissan σε ένα συμβατικό εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας στη Μελίγια της Ισπανίας, το οποίο λειτουργεί από την ισπανική θυγατρική του Ομίλου Enel, Endesa, με σκοπό να ενισχυθεί η σταθερότητα του δικτύου ηλεκτροδότησης της ισπανικής πόλης.
Συγκεκριμένα, η Nissan παρείχε τις μπαταρίες από τα ηλεκτρικά της οχήματα και η Loccioni, ως προμηθευτής βιομηχανικού εξοπλισμού, εξασφάλισε τη σωστή ενοποίηση μεταξύ των μπαταριών που απαιτούνται για την κυκλική διαδικασία.
Άρα, μόλις τελειώνει η ωφέλιμη διάρκεια ζωής των μπαταριών σε ένα ηλεκτρικό όχημα της ιαπωνικής εταιρίες, αυτές θα ανακυκλώνονται και θα συναρμολογούνται σε ένα μεγάλο σταθερό σύστημα αποθήκευσης ενέργειας. Αυτό το σύστημα είναι ενσωματωμένο με τις εγκαταστάσεις Melilla της Endesa για την αποφυγή της διακοπής της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας σε περιπτώσεις υπερφόρτωσης του δικτύου, βελτιώνοντας την αξιοπιστία του και διασφαλίζοντας την αδιάλειπτη παροχή ενέργειας στον τοπικό πληθυσμό. Αναφορικά, η εφεδρική γεννήτρια αποτελείται από 48 μεταχειρισμένες μπαταρίες Nissan LEAF και 30 νέες.
Το εγχείρημα αποτελεί μία πρωτοποριακή πρωτοβουλία για την Ευρώπη και βασίζεται στις αρχές της κυκλικής οικονομίας και έχει επιλεγεί ως «πρωτοβουλία μέλους» από το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (WEF). Μάλιστα, έχει ήδη λάβει μεγάλη αναγνώριση το 2020 μέσω του βραβείου BASF – Sustainability Excellence Club (Club de Excelencia En Sostenibilidad) στην κατηγορία της Καλύτερης Πρακτικής Κυκλικής Οικονομίας, μεταξύ μεγάλων επιχειρήσεων. Το βραβείο αναγνωρίζει τις καλύτερες πρακτικές κυκλικής οικονομίας στην Ισπανία.