Πληρώνεις από 377 έως 1.014 ευρώ για τα service της 5ετίας ενός μικρού μοντέλου σύμφωνα με το πρόγραμμα συντήρησης για 5 χρόνια. Διαβάστε αναλυτικά πόσο κοστίζει το κάθε service, κάθε πότε γίνεται, αλλά και πόσο χρεώνει η κάθε εταιρεία τα πιο βασικά ανταλλακτικά.
Αγοράζοντας ένα καινούριο αυτοκίνητο πέρα από το κόστος αγοράς, επωμίζεστε επιπλέον και τα κόστη χρήσης (τέλη, καύσιμα, ασφάλεια), καθώς επίσης και τα κόστη συντήρησης, δηλαδή τα προγραμματισμένα service που πρέπει να κάνετε, τα οποία ορίζονται από τον κατασκευαστή και αναφέρονται στο εγχειρίδιο του κάθε μοντέλου.
Service κάθε χρόνο ή μετά από συγκεκριμένα χιλιόμετρα
Έχει μεγάλη σημασία να γνωρίζετε πως το service του αυτοκινήτου σας έχει χρονικό και χιλιομετρικό όριο. Τι σημαίνει αυτό; Πως ο κάθε κατασκευαστής έχει προκαθορίσει συγκεκριμένο αριθμό χιλιομέτρων στον οποίο πρέπει να γίνονται οι εργασίες συντήρησης. Δηλαδή ακόμα και αν κάνετε αυτά τα χιλιόμετρα μέσα σε ένα μήνα, τότε θα πρέπει να πάτε το αυτοκίνητό σας για service.
Αντίστοιχα ακόμα και αν μέσα σε ένα χρόνο δεν έχετε κάνει ούτε ένα χιλιόμετρο, πάλι θα πρέπει να κάνετε τις εργασίες συντήρησης που ορίζει ο κατασκευαστής.
Από 75 έως 203 ευρώ ανά χρόνο το κόστος service
Στο θέμα μας αποφασίσαμε να βρούμε το ακριβές κόστος συντήρησης για την κατηγορία των μικρών μοντέλων και συγκεκριμένα των 10 μοντέλων με τις περισσότερες πωλήσεις λιανικής, στην πιο εμπορική τους έκδοση. Οι συνολικές τιμές κυμαίνονται από 377 έως και 1.014 ευρώ στην πενταετία ή αλλιώς από 75 ευρώ έως 203 ευρώ το χρόνο.
Από 15 έως και 30.000 χλμ. το διάστημα service
Όπως αναφέραμε τα μοντέλα του θέματός μας έχουν διαφορετικά διαστήματα service, τα οποία ξεκινούν από τα 15.000 χλμ. και φτάνουν μέχρι και τα 30.000 χλμ.. Αυτό φυσικά έχει μεγάλη σημασία για όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα ετησίως, καθώς στο σύνολο της πενταετίας το ποσό μπορεί να βγει μεγαλύτερο εν τέλει.
Κόστος συχνών ανταλλακτικών
Πέρα από το κόστος των προγραμματισμένων service, συλλέξαμε το κόστος μερικών ανταλλακτικών, αυτών που είναι πιο πιθανόν να αλλάξετε μέσα στην πενταετία. Αναλυτικότερα συγκεντρώσαμε τις τιμές από τα τακάκια και τις δισκόπλακες, το σύστημα δίσκο/πλατώ και την μπαταρία. Οι τιμές όλες περιλαμβάνουν και το Φ.Π.Α, καθώς και την εργασία.
Αν δεν κάνετε τα service χάνετε την εγγύηση και μειώνεται η αξία του οχήματος
Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στη σημασία που έχει να ακολουθείτε πιστά το πρόγραμμα συντήρησης του αυτοκινήτου σας και τα οφέλη για την τσέπη σας και το αυτοκίνητό σας που προσφέρουν τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία. Μπορεί να γινόμαστε κουραστικοί αλλά θα πρέπει να επαναλάβουμε κάποια πράγματα. Αν δεν ακολουθείτε το πρόγραμμα περιοδικής συντήρησης, τότε σε περίπτωση βλάβης δε θα σας καλύψει η εγγύηση του οχήματος, καθώς για να έχει ισχύ αναφέρεται ρητώς πως πρέπει να έχετε ακολουθήσει κατά γράμμα το πρόγραμμα που ορίζει ο κατασκευαστής.
Επιπλέον σε περίπτωση μεταπώλησης η αξία του αυτοκινήτου σας θα είναι μειωμένη και μάλιστα πολύ. Δε θα πληρώνατε ποτέ τα ίδια χρήματα για ένα σωστά συντηρημένο όχημα, με ένα άλλο που δεν έκανε τα service του.
Οι συνολικές τιμές κυμαίνονται από 377 έως και 1.014 ευρώ στην πενταετία ή αλλιώς από 75 ευρώ έως 203 ευρώ το χρόνο.
Αν δεν ακολουθείτε το πρόγραμμα περιοδικής συντήρησης τότε σε περίπτωση βλάβης δε θα σας καλύψει η εγγύηση του οχήματος.
Συμπέρασμα
To Ford Fiesta έχει το φθηνότερο service με διαφορά
Όπως βλέπουμε από τους πίνακες με τα κόστη των service από τα best seller μικρά μοντέλα της αγοράς, αυτό με τη φθηνότερη συντήρηση στην 5ετία είναι το Ford Fiesta, με συνολικό κόστος 377 ευρώ, όντας με μεγάλη διαφορά το πιο οικονομικό μοντέλο σε αυτόν τον τομέα.
Το Fiesta εκμεταλλεύεται το γεγονός πως ο EcoBoost κινητήρας χρειάζεται αλλαγή λιπαντικών ανά 30.000 χλμ. συνεπώς μέσα στην πενταετία θα χρειαστεί 2 φορές αλλαγή λαδιών, γεγονός που μειώνει το κόστος.
Αρκετά οικονομική αποδεικνύεται και η συντήρηση του Hyundai i20 με 507 ευρώ. Από εκεί και πέρα όλα τα υπόλοιπα μοντέλα έχουν κόστος πάνω από 700 ευρώ, το οποίο φτάνει μέχρι τα 1.014.
Ηyundai i20 με τα πιο φθηνά ανταλλακτικά
Στο θέμα μας υπολογίσαμε και το κόστος ανταλλακτικών, λαμβάνοντας υπ¶ όψιν αυτά που είναι πιο πιθανό να αλλαχθούν μέσα στην 5ετία. Φυσικά αυτό δε σημαίνει πως μέρη όπως η μπαταρία και ο δίσκος του συμπλέκτη θα χρειαστούν αλλαγή. Εξάλλου ίσως σε κάποιες από τις περιπτώσεις που χρειαστεί αλλαγή να καλύπτεστε από την εγγύηση.
Με αυτά τα δεδομένα το πιο οικονομικό μοντέλο αποδεικνύεται το Hyundai i20, του οποίου το κόστος αλλαγής των ανταλλακτικών ανέρχεται στα 635 ευρώ.
Opel Corsa με τα πιο αραιά διαστήματα service
Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας είναι και τα διαστήματα μεταξύ των προγραμματισμένων service. Γιατί αν κάποιος κάνει 25.000 χλμ. το χρόνο και ο κατασκευαστής ορίζει προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης ανά 15.000 χλμ., τότε το συνολικό κόστος σίγουρα θα ανέβει αρκετά.
Τα μοντέλα που έχουν το μεγαλύτερο διάστημα ανάμεσα στα είναι το Opel Corsa με 30.000 χλμ. και έπειτα τα Peugeot 208 και Citroen C3 με 25.000 το καθένα έκαστος, γεγονός που δικαιολογεί απόλυτα πως το συνολικό τους κόστος είναι άνω του μέσου όρου.
Οι τιμές των service αφορούν τα επίσημα ποσά που λάβαμε από τις κεντρικές αντιπροσωπείες των εταιρειών και αφορούν τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Σε κάθε περίπτωση μπορεί να υπάρξουν αποκλίσεις στις παραπάνω τιμές ανάμεσα στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία. Επιπλέον σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να «τρέχουν» προωθητικά προγράμματα από τις εταιρείες που μπορεί να προσφέρουν μειωμένες τιμές και προσφορές.