Αν σου φαίνεται πολύπλοκη η διαδικασία αγοράς ανταλλακτικών για το αυτοκίνητό σου, αλλά από την άλλη δεν θέλεις και να σε πιάσουν... κορόιδο, διάβασε όλα τα μυστικά στο αναλυτικό αφιέρωμα που ακολουθεί.
Θυμόσαστε το έκπληκτο μούτρο του Αλέκου Αλεξανδράκη στην ταινία «Η Σωφερίνα» (1964) όταν αντίκρισε διαλυμένο όλο το μπροστινό φτερό και τον προφυλαχτήρα του αυτοκινήτου ξεχαρβαλωμένο να «κουδουνίζει»; Και ναι μεν στην ταινία γελάσαμε από τα όσα ακολούθησαν αλλά στην πραγματικότητα θα κλαίγαμε αν έπρεπε να ψάξουμε τόσα ανταλλακτικά. Στο συγκεκριμένο αφιέρωμα του Autotriti θα δούμε το ουσιαστικό κομμάτι της αποκατάστασης και αντικατάστασης ανταλλακτικών στο όχημά μας όποτε χρειαστεί εν έτη 2016 για να μην μείνουμε στο… 1964.
Βρίσκεσαι Τρίτη πρωί Καλλιρόης και Φραντζή και κάποιος «έξυπνος» παραβιάζει τον κόκκινο σηματοδότη, σε χτυπάει και σου βουλιάζει την πόρτα. Αφού διατηρήσεις την ψυχραιμία σου πρέπει να ψάξεις να την αντικαταστήσεις. Αναλόγως του σημείου του αυτοκινήτου σου που θα αχρηστευθεί -είτε από τρακάρισμα είτε από φυσική φθορά- ταξινομούνται και οι κατηγορίες των ανταλλακτικών. Έτσι έχουμε τα μηχανικά μέρη (π.χ. σαζμάν), την φανοποιεία (π.χ. καπό), το σαλόνι, τα ηλεκτρικά και τα αξεσουάρ (π.χ. καθρέπτης). Όλες αυτές τις κατηγορίες ανταλλακτικών μπορείς να τις βρεις είτε ολοκαίνουργιες, σαν από τη μάνα τους που λέμε, είτε aftermarket και φυσικά μεταχειρισμένες. Αφού ξέρουμε που πάθαμε την ζημιά και κατασταλάξουμε τι είναι αυτό που χρειαζόμαστε θα απευθυνθούμε είτε σε φυσικά καταστήματα που υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα είτε θα σερφάρουμε στο διαδίκτυο και θα τα παραγγείλουμε από online μαγαζί. Κανείς, μα κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να γνωρίζει από την ώρα που αγοράζει ένα αυτοκίνητο πως θα αντικαταστήσει ένα εξάρτημα όταν χαλάσει. Δεν είναι όλοι «προφέσορες» ώστε να διαθέτουν τις απαραίτητες γνώσεις ενώ καραδοκούν και κάποιοι ντεμέκ «επαγγελματίες» που θα μας τη φέρουν εκμεταλλευόμενοι την άγνοιά μας. Το ζήτημα είναι όταν έρθει η ώρα να μην τα χάσεις. Θα τα πάρουμε όμως όλα αυτό την αρχή για να τελειώνεις γρήγορα.
Το πρώτο δίλημμα
Δεν είναι μόνο η φυσική φθορά ο εχθρός του οχήματός μας αλλά και ένα απλό χτύπημα ή τρακάρισμα. Ένα απλό χτύπημα που δεδομένου των οικονομικών συνθηκών οδηγεί πολλούς από εμάς: α) να το παραβλέψουμε μέχρι να φθάσει στο μη παρέκει (με κίνδυνο για την ασφάλεια μας αλλά και για την τσέπη μας καθώς το μικρό πρόβλημα του σήμερα η δραχμοβόρα περίπτωση του αύριο), β) να το αντιμετωπίσουμε πρόχειρα (μα φθηνά). Το δίλημμα είναι να πάρω μεταχειρισμένο ή καινούργιο και αν πάρω καινούργιο, ξέρω τι καινούργιο; Η επιλογή ενός καινούργιου ανταλλακτικού οπωσδήποτε εγγυάται την ομαλή λειτουργία του καθώς είναι του «κουτιού». Ωστόσο μη νομίζεις ότι η επιλογή γνήσιου είναι μια απλή διαδικασία καθότι απαιτεί και κάποιες στοιχειώδεις γνώσεις ώστε να πάρεις αυτό που πρέπει στην καλύτερη δυνατή τιμή. Μη σκας, θα σου δώσουμε εμείς μια πλήρη εικόνα για να μη χαθείς στο ψάξιμο.
Για θερμοστάτη σε Chevrolet Aveo το επίσημο service της Chevrolet μου ζήτησε 362€ χωρίς την τοποθέτηση (40€ περίπου η εργατοώρα). Το ίδιο OES ανταλλακτικό το βρήκα μέσω καταστήματος ανταλλακτικών 220€ και πλήρωσα άλλα 20€ για την τοποθέτηση σε εξουσιοδοτημένο από την Chevrolet συνεργείο. Διαφορά ανταλλακτικού; ΚΑΜΙΑ. Διαφορά τοποθέτησης; ΚΑΜΙΑ! Οι πρώτοι που θέλουν να σε πιάσουν κορόιδο είναι οι επίσημες αντιπροσωπίες/service.
Για θερμοστάτη σε Chevrolet Aveo το επίσημο service της Chevrolet μου ζήτησε 362€ χωρίς την τοποθέτηση (40€ περίπου η εργατοώρα). Το ίδιο OES ανταλλακτικό το βρήκα μέσω καταστήματος ανταλλακτικών 220€ και πλήρωσα άλλα 20€ για την τοποθέτηση σε εξουσιοδοτημένο από την Chevrolet συνεργείο. Διαφορά ανταλλακτικού; ΚΑΜΙΑ. Διαφορά τοποθέτησης; ΚΑΜΙΑ! Οι πρώτοι που θέλουν να σε πιάσουν κορόιδο είναι οι επίσημες αντιπροσωπίες/service.