Τα 4 φίλτρα του αυτοκινήτου
4376 Επισκέψεις στο άρθρο
Σε κάθε αυτοκίνητο απαιτείται το φιλτράρισμα του καυσίμου, του αέρα, της καμπίνας αλλά και των λιπαντικών του κινητήρα.
1. Το φίλτρο καυσίμου αποτρέπει την είσοδο σκουπιδιών στο σύστημα και προστατεύει την τρόμπα βενζίνης στα βενζινοκίνητα οχήματα, ενώ στα πετρελαιοκίνητα γίνεται και διαχωρισμός νερού πολλαπλών σταδίων, για την προστασία των σύγχρονων συστημάτων ψεκασμού πετρελαίου.
Όσον αφορά την κατάσταση του φίλτρου, μεγαλύτερη «απειλή» αποτελεί το ίδιο το καύσιμο και η ποιότητά του, οπότε και θα πρέπει να προσέχουμε σε ποια πρατήρια ανεφοδιάζουμε το αυτοκίνητό μας.
2. Το φίλτρο αέρα προστατεύει τον κινητήρα, διατηρώντας σε καλή κατάσταση το σύστημα αέρος, το οποίο και επιβαρύνεται από το περιβάλλον στο οποίο κινείται το αυτοκίνητο. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, τα αυτοκίνητα που κινούνται συχνά σε χωματόδρομους, θα πρέπει να αλλάζουν πιο συχνά το φίλτρο αέρος, αφού επιβαρύνεται περισσότερο από το χώμα και τη σκόνη.
3. Το φίλτρο καμπίνας προστατεύει τον οδηγό μέσα στο αυτοκίνητο, από τη σκόνη, τα σωματίδια αιθάλης και την αλλεργική γύρη, η οποία -για παράδειγμα- μπορεί να οδηγήσει σε δάκρυσμα των ματιών και επικίνδυνο φτέρνισμα. Η σημασία του λοιπόν, είναι μεγάλη, αν αναλογιστούμε ότι ακόμη κι ένα απλό φτέρνισμα με 50 χλμ., σημαίνει ότι οδηγούμε «τυφλοί» για τα επόμενα 13 μέτρα.
Η κατάσταση του φίλτρου καμπίνας δε, επηρεάζεται από την εξωτερική ατμόσφαιρα, αφού σε αυτό συσσωρεύονται και συγκρατούνται όλοι οι ρύποι πριν εισέλθουν στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, μέσω του κλιματιστικού.
4. Το φίλτρο λαδιού «θωρακίζει» τον κινητήρα του αυτοκινήτου, καθαρίζοντας τα λάδια της μηχανής από κάθε βρωμιά που μπορεί να επιπλέει σε αυτά. «Εχθροί» του λοιπόν, είναι το χώμα, τα εκάστοτε μικροσκοπικά μεταλλικά κομμάτια ή πετραδάκια και γενικά κάθε λογής ακαθαρσίες που καταφέρνουν να εισβάλλουν σε αυτά. Σε κάθε περίπτωση, η αλλαγή τους συνίσταται και σε κάθε αλλαγή των λαδιών του αυτοκινήτου.
1. Το φίλτρο καυσίμου αποτρέπει την είσοδο σκουπιδιών στο σύστημα και προστατεύει την τρόμπα βενζίνης στα βενζινοκίνητα οχήματα, ενώ στα πετρελαιοκίνητα γίνεται και διαχωρισμός νερού πολλαπλών σταδίων, για την προστασία των σύγχρονων συστημάτων ψεκασμού πετρελαίου.
Όσον αφορά την κατάσταση του φίλτρου, μεγαλύτερη «απειλή» αποτελεί το ίδιο το καύσιμο και η ποιότητά του, οπότε και θα πρέπει να προσέχουμε σε ποια πρατήρια ανεφοδιάζουμε το αυτοκίνητό μας.
2. Το φίλτρο αέρα προστατεύει τον κινητήρα, διατηρώντας σε καλή κατάσταση το σύστημα αέρος, το οποίο και επιβαρύνεται από το περιβάλλον στο οποίο κινείται το αυτοκίνητο. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, τα αυτοκίνητα που κινούνται συχνά σε χωματόδρομους, θα πρέπει να αλλάζουν πιο συχνά το φίλτρο αέρος, αφού επιβαρύνεται περισσότερο από το χώμα και τη σκόνη.
3. Το φίλτρο καμπίνας προστατεύει τον οδηγό μέσα στο αυτοκίνητο, από τη σκόνη, τα σωματίδια αιθάλης και την αλλεργική γύρη, η οποία -για παράδειγμα- μπορεί να οδηγήσει σε δάκρυσμα των ματιών και επικίνδυνο φτέρνισμα. Η σημασία του λοιπόν, είναι μεγάλη, αν αναλογιστούμε ότι ακόμη κι ένα απλό φτέρνισμα με 50 χλμ., σημαίνει ότι οδηγούμε «τυφλοί» για τα επόμενα 13 μέτρα.
Η κατάσταση του φίλτρου καμπίνας δε, επηρεάζεται από την εξωτερική ατμόσφαιρα, αφού σε αυτό συσσωρεύονται και συγκρατούνται όλοι οι ρύποι πριν εισέλθουν στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, μέσω του κλιματιστικού.
4. Το φίλτρο λαδιού «θωρακίζει» τον κινητήρα του αυτοκινήτου, καθαρίζοντας τα λάδια της μηχανής από κάθε βρωμιά που μπορεί να επιπλέει σε αυτά. «Εχθροί» του λοιπόν, είναι το χώμα, τα εκάστοτε μικροσκοπικά μεταλλικά κομμάτια ή πετραδάκια και γενικά κάθε λογής ακαθαρσίες που καταφέρνουν να εισβάλλουν σε αυτά. Σε κάθε περίπτωση, η αλλαγή τους συνίσταται και σε κάθε αλλαγή των λαδιών του αυτοκινήτου.
Σελίδα 1 | Ξέρεις τα φίλτρα του αυτοκινήτου σου; |
Σελίδα 2 | Τα 4 φίλτρα του αυτοκινήτου |
Σελίδα 3 | Αλλάξτε τα φίλτρα μόνοι σας |
Σελίδα 4 | Αλλαγή φίλτρων κάθε 10.000 χλμ |
Σελίδα 5 | Μην ξεχάσετε το φίλτρο DPF |
Σελίδα 6 | Ζωτικής σημασίας το φίλτρο καμπίνας |