ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Σε περιβαλλοντικό επίπεδο, η χρήση του φυσικού αερίου στην αυτοκίνηση, συμβάλει δραματικά στη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων.

Από τεχνικής πλευράς, το φυσικό αέριο έχει υψηλό αντικροτικό βαθμό με 130 οκτάνια, γεγονός που αποκλείει τις αυταναφλέξεις και το κατατάσσει ως το ασφαλέστερο καύσιμο κίνησης.

Ένα από τα πρακτικά εμπόδια που συναντώνται κατά την μετατροπή ενός αυτοκινήτου με συστήματα CNG, είναι το γεγονός ότι η δεξαμενή ή η συστοιχία δεξαμενών πρέπει να είναι 3,2 φορές μεγαλύτερη από την αντίστοιχη του υγραερίου.

8 tips για την αεριοκίνηση

5802 Επισκέψεις στο άρθρο

Μάθετε όσα σας ενδιαφέρουν για το φυσικό αέριο και την αεριοκίνηση στα αυτοκίνητα μέσα από συμβουλές και μικρά μυστικά. Τι είναι το φυσικό αέριο, πόσο ασφαλές και περιβαλλοντικά φιλικό είναι; Τι συμβαίνει με την κατανάλωση μετά την μετατροπή;

 
Μετά την επίσημη αδειοδότηση του υπουργείου σε τεχνίτες για μετατροπές οχημάτων και σε αεριοκίνητα με φυσικό αέριο, τα συνεργεία και οι τεχνίτες αναλαμβάνουν τη μετατροπή του οχήματός σας σε αεριοκίνητο.

Διαβάστε παρακάτω ορισμένα έξυπνα κόλπα που θα σας εξηγήσουν τι ακριβώς είναι το φυσικό αέριο και πώς θα εξασφαλίσετε την ασφαλή τοποθέτησή του στο αυτοκίνητό σας.

Τι είναι το φυσικό αέριο;
Το φυσικό αέριο είναι ένα φυσικό προϊόν που βρίσκεται σε υπόγεια κοιτάσματα της γης. Είναι ένα μίγμα υδρογονανθράκων σε αέρια κατάσταση, αποτελούμενο κυρίως από μεθάνιο.

Έχει υψηλό αντικροτικό βαθμό με 130 οκτάνια, όντας το πλέον κατάλληλο καύσιμο για κινητήρες υψηλής συμπίεσης. Ο μεγάλος αυτός αριθμός οκτανίων δε, αποκλείει τις αυταναφλέξεις.

Κάνει εξαιρετικά καθαρή καύση αλλά σε αντίθεση με το LPG παραμένει σε αέρια μορφή υπό πίεση, κι έτσι δεν μπορεί να αποθηκευθεί σε μεγάλες ποσότητες σε δεξαμενές. Καίγεται πιο αργά από τη βενζίνη και το υγραέριο, κάτι που το κάνει να θεωρείται το πλέον ασφαλές καύσιμο. Σε αυτό συντελεί και η χαμηλή του πυκνότητα που το ωθεί προς τα πάνω σε περίπτωση διαρροής .

Κατανάλωση
To φυσικό αέριο ως μικρομοριακό καύσιμο και εξαιρετικά καθαρό, κάνει πλήρη καύση και προσφέρει μεγαλύτερη απόδοση και χαμηλότερη κατανάλωση.

Τιμή
Η οδήγηση με φυσικό αέριο, εξασφαλίζει σημαντική μείωση στο κόστος κίνησης ανά χιλιόμετρο. Χαρακτηριστικό είναι ότι η τιμή του φυσικού αερίου είναι περίπου 60% χαμηλότερη από εκείνη της βενζίνης, 35% από εκείνη του diesel, και 15% έναντι του υγραερίου, εξασφαλίζοντας ραγδαία εξοικονόμηση χρημάτων σε όποιον το χρησιμοποιεί. Η εξοικονόμηση που πετυχαίνουμε σε σχέση με την βενζίνη είναι περίπου 70% και σε σχέση με το υγραέριο περίπου 25%.

Περιβάλλον
Σε περιβαλλοντικό επίπεδο, η χρήση του φυσικού αερίου στην αυτοκίνηση, συμβάλει δραματικά στη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων, δικαιολογώντας έτσι την ευρεία χρήση του στις αναπτυγμένες και περιβαλλοντικά φιλικές χώρες. Πιο συγκεκριμένα επιτυγχάνει:

Μείωση των εκπομπών μη-μεθανιούχων υδρογονανθράκων μέχρι και 80%
Ελαχιστοποίηση και έως και μηδενισμό των εκπομπών καρκινογόνων αρωματικών και πολυκυκλικών υδρογονανθράκων
Μείωση των εκπομπών ΝΟx μέχρι και 85%
Μείωση των εκπομπών CO περισσότερο από 90%
Μείωση των εκπομπών CO2 μέχρι και 20%
Μείωση του σχηματισμού όζοντος (νέφους) κατά 80-90%
Μείωση των εκπομπών λεπτών σωματιδίων (PM) μέχρι και 99%

Τροφοδοσία
Ένα από τα βασικά προβλήματα που πλήττει την χρήση του φυσικού αερίου στην κίνηση, είναι το δίκτυο τροφοδοσίας του, όμως η ΔΕΠΑ, δεσμεύεται να υλοποιήσει σχέδιο επέκτασης του δικτύου της, αποσκοπώντας στην ακόμη ταχύτερη διάδοση του φυσικού αερίου ως καυσίμου κίνησης.

Πιο συγκεκριμένα, σχεδιάζει να αναπτύξει ένα δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Βόλο, ενώ σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα τοποθετήσει αντλίες φυσικού αερίου σε 15 ήδη υπάρχοντα πρατήρια στην εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης.

Ασφάλεια
Η χρήση του φυσικού αερίου έχει διαγράψει μακρά ιστορία στην Ευρώπη, που υπερβαίνει τα 70 χρόνια.

Από τεχνικής πλευράς, το φυσικό αέριο έχει υψηλό αντικροτικό βαθμό με 130 οκτάνια, γεγονός που αποκλείει τις αυταναφλέξεις και το κατατάσσει ως το ασφαλέστερο καύσιμο κίνησης.

Επιπλέον, οι δεξαμενές αποθήκευσής του, κατασκευάζονται κάτω από τις πλέον αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας και υπόκεινται σε ενδελεχείς ελέγχους από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Χαρακτηριστικό είναι ότι η επικείμενη νομοθεσία απαιτεί την ειδική έκγριση -τύπου R110-, για οποιοδήποτε σύστημα κίνησης με φυσικό αέριο τοποθετείται σε όχημα, διασφαλίζοντας έτσι τις μέγιστες εγγυήσεις ασφάλειας.

Μετατροπή
Οι μετατροπές κινητήρων πρέπει να πραγματοποιούνται μόνο από κατόχους άδειας άσκησης επαγγέλματος τεχνίτη συσκευών αερίων καυσίμων. Στα τροποποιημένα οχήματα που θα κινούνται με CNG, θα πραγματοποιείται έλεγχος διασκευασμένου κινητήρα από τα ΚΤΕΟ, όπως ήδη συμβαίνει στις μετασκευές οχημάτων σε υγραεριοκίνητα.

Αναφορικά με το κόστος μετατροπής ενός αυτοκινήτου σε αεριοκίνητο, αυτό κρίνεται -τουλάχιστον επί του παρόντος- ιδιαίτερα υψηλό, συγκριτικά βέβαια με το κόστος μετατροπής σε υγραεριοκίνητο.

Τοποθέτηση δεξαμενών

Ένα από τα πρακτικά εμπόδια που συναντώνται κατά την μετατροπή ενός αυτοκινήτου με συστήματα CNG, είναι το γεγονός ότι η δεξαμενή ή η συστοιχία δεξαμενών πρέπει να είναι 3,2 φορές μεγαλύτερη από την αντίστοιχη του υγραερίου και 3,7 φορές μεγαλύτερη από την αντίστοιχη της βενζίνης, για να επιτευχθεί ισοδύναμη αυτονομία. Αυτό προκύπτει λόγω της δυσκολίας υγροποίησης του φυσικού αερίου, για την οποία η κρίσιμη θερμοκρασία είναι οι -162οC. 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ