Δύο είναι οι επιλογές για να κινηθούμε με φυσικό αέριο
8691 Επισκέψεις στο άρθρο
Δύο είναι οι επιλογές για να κινηθεί κάποιος με φυσικό αέριο: είτε να αγοράσει ένα εργοστασιακά κατασκευασμένο όχημα φυσικού αερίου είτε να μετατρέψει το συμβατικό του όχημα σε διπλής καύσης.
Αγορά καινούριου οχήματος φυσικού αερίου
Στην ευρωπαϊκή και ελληνική αγορά κυκλοφορούν ΙΧ και επαγγελματικά CNGμοντέλα από όλες τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Τα πιο γνωστά μοντέλα κυκλοφορούν και σε CNG εκδόσεις ενώ η γκάμα τους διευρύνεται συνεχώς με νέα μοντέλα να κάνουν την εμφάνισή τους στη διεθνή και την ελληνική αγορά. Ήδη στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούν CNG οχήματα γνωστών αντιπροσωπειών όπως είναι η Fiat (Fiat 500L Natural Power, Fiat Qubo 1.4 70 PS , Fiat Punto 1.4 70 PS, Fiat Panda, Fiat Doblo 1.4 T-Jet 120 PS) , η Audi (Audi A3 Sportback g-tron), η Mercedes Benz (B Class 200, E 200 NTG, Benz Sprinter NGT), η Lancia (LanciaYpsilon 0.9 TwinAir), η Piaggio,η Iveco (Iveco Daily), η Volskwagen (VW Golf 1.4 TGi, Passat 1.4 TSI 150 PS EcoFuel, Eco Up, Caddy Vann Ecofuel), η Seat (Seat Leon 1.4 TGI 110 PS, Mii Ecofuel), η Skoda (Octavia G-TEC, Citigo), η Opel (Opel ZafiraTourer 1.6 CNG Turbo, Opel Combo 1.4 T-Jet 120 PS) και η Honda (Civic Natural Gas). Οι Έλληνες οδηγοί μπορούν να παραγγείλουν τη CNG έκδοση του μοντέλου που επιθυμούν ενώ νέα μοντέλα είναι συνεχώς διαθέσιμα στο εξωτερικό όπως τα Renault Kangoo, Toyota Camry CNG, Peugeot 405 (SD)CNG; Peugeot 207 (3D/5D/SW/CC) VTi CNG (CH); Peugeot 308 (3D/5D/SW) VTiCNG (CH); Peugeot 405 (4D)CNG.
Μετατροπή συμβατικού οχήματος σε διπλής καύσης
Το φυσικό αέριο αποτελεί λύση και για ελεύθερους επαγγελματικές και επιχειρήσεις οι οποίες ήδη έχουν επενδύσει για την αγορά επαγγελματικού στόλου οχημάτων που κινούνται με συμβατικά καύσιμα (πετρέλαιο, βενζίνη). Φορτηγά και ΙΧ μπορούν να μετατραπούν σε διπλού καυσίμου (πετρέλαιο και φυσικό αέριο ή βενζίνη και φυσικό αέριο).
Η διαδικασία πραγματοποιείται είτε με την προσθήκη σε κύλινδρο ενός επιπλέον μπεκ ψεκασμού CNG στην πολλαπλή εισαγωγή είτε με την προσθήκη ενός μείκτη κεντρικά στην πολλαπλή εισαγωγή του αέρα (συνήθως σε ελαφρά και μεσαίας κατηγορίας οχήματα). Η διαδικασία διαρκεί μία ημέρα ενώ απαιτείται εφαρμογή των τεχνικών προδιαγραφών και εξειδικευμένο προσωπικό εγκατάστασης για να αποφευχθούν δυσλειτουργίας του κινητήρα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η βασική αρχή λειτουργίας των συστημάτων ανάμειξης καυσίμων, είναι ότι ο κινητήρας χρησιμοποιεί το πετρέλαιο ή τη βενζίνη σαν κύριο καύσιμο για την έναρξη της ανάφλεξης και αντικαθιστά μια ποσότητα καυσίμου με φυσικό αέριο για να πετύχει το ίδιο αποτέλεσμα απόδοσης του κινητήρα.