Η MG MOTOR GAS δραστηριοποιείται στην Ιταλία, στο χώρο της παραγωγής, τοποθέτησης και εμπορίας τόσο του LPG όσο του CNG τα 30 τελευταία χρόνια.
Στην Ιταλία η πειραματική χρήση του CNG ξεκίνησε την δεκαετία του 1930 εξαιτίας του διεθνούς αποκλεισμού της λόγο πολιτικών καταστάσεων (Μουσολίνι).
Για την κίνηση των αυτοκινήτων το φυσικό αέριο χρησιμοποιείται στην αέρια φάση του, σε πίεση περίπου 200 bar, για αυτό και αποθηκεύεται σε ατσάλινες μπουκάλες αρκετά μεγάλου βάρους, αλλά συγκρινόμενο με την βενζίνη το κόστος του φυσικού αερίου ανά χιλιόμετρο είναι πολύ μικρότερο, δηλαδή συμφέρει πολύ περισσότερο τον καταναλωτή.
Ωστόσο, ο καταναλωτής, για την πληρέστερη ενημέρωσή του, θα πρέπει να συνυπολογίσει:
• την απώλεια δύναμης κινητήρα περίπου 10 με 15%.
• την αύξηση του βάρους του αυτοκινήτου.
Επίσης, η μέση αυτονομία ενός αυτοκινήτου με φυσικό αέριο είναι περίπου 200 με 280 χλμ. Αυτό σημαίνει ότι για να μπορέσουμε να πάμε σε περισσότερα χιλιόμετρα θα πρέπει:
- 1ο να βαρύνουμε πολύ περισσότερο το αυτοκίνητο, και
- 2ο να χρησιμοποιήσουμε και 3η μπουκάλα, με αποτέλεσμα βέβαια να χάσουμε τον αποθηκευτικό χώρο.
Το κόστος μετατροπής ενός αυτοκινήτου από βενζίνη σε φυσικό αέριο είναι μεγαλύτερο από αυτό της μετατροπής του σε LPG και αυτό γιατί όλα τα εξαρτήματα του είναι φτιαγμένα για να αντέχουν πολύ μεγαλύτερες πιέσεις .
Η επιλογή της μετατροπής του αυτοκινήτου σε GPL ή CNG εξαρτάται από τον τύπο της οδήγησης που επιλέγει ο οδηγός, τον τύπο του αυτοκινήτου και φυσικά από τις ανάγκες σας. Γενικά, είναι πιο φυσιολογικό να μετατρέπονται σε CNG αυτοκίνητα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού και αυτό γιατί η σχέση βάρος / ιπποδύναμης είναι ευνοϊκότερη, ο χώρος αποσκευών είναι μεγαλύτερος για να χωρέσουν οι μπουκάλες και να μείνει χώρος και για τις αποσκευές. Αυτό δεν σημαίνει οπωσδήποτε ότι στα μικρά αυτοκίνητα δεν πρέπει να γίνεται η μετατροπή, αρκεί να έχουμε υπόψη μας ότι ουσιαστικά δεν θα έχουμε χώρο αποσκευών και φυσικά αυξημένο βάρος.
Auto Gas Lines
Το φυσικό αέριο υπάρχει ήδη στην Ελλάδα από το 2001. Λεωφορεία που ανήκουν στην ΕΘΕΛ, αλλά και απορριμματοφόρα του δήμου κινούνται με φυσικό αέριο με την χρήση πρωτοποριακής τεχνολογίας. Εμείς διαθέτουμε ήδη την τεχνογνωσία για μετατροπές κάθε είδους. Πιστεύουμε ότι η κίνηση των αυτοκινήτων με φυσικό αέριο θα τονώσει όχι μονό συγκεκριμένους κλάδους, αλλά το σύνολο της ελληνικής οικονομίας. Και για ιδιωτικά αλλά και για επαγγελματικά αυτοκίνητα το κόστος κίνησης αναμένεται να μειωθεί έως και 70% σε σχέση με την βενζίνη. Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι η μείωση αυτή είναι μεγάλη και θα επιφέρει τεράστια οφέλη στους επαγγελματικούς κλάδους, στις μεταφορές, στον ίδιο τον ιδιώτη. Στα συν και ότι ο καταναλωτής θα έχει στα χεριά του ένα πράσινο αυτοκίνητο που θα εκπέμπει πολύ λιγότερους ρύπους στην ατμόσφαιρα, φιλικό προς το περιβάλλον. Είμαστε εν αναμονή της εισαγωγής και πιστοποίησης των κιτ, ανταλλακτικών και δεξαμενών του φυσικού αεριού από τις αντιπροσωπείες προκειμένου να ξεκινήσουμε νόμιμα και πιστοποιημένα τις μετατροπές. Αναμένουμε την κορύφωση της ζήτησης τον Αυγουστο-Σεπτέμβριο όπου πιστεύουμε ότι θα ξεκινήσουν κανονικά οι μετατροπές και η χρήση του CNG για ΙΧ με το κόστος να είναι αρχικά μεγαλύτερο από ότι στο LPG. H εταιρία μας μετέτρεψε το 2011 το πρώτο αυτοκίνητο στην Ελλάδα σε φυσικό αέριο μάρκας Volvo V50 σε συνεργασία με την ΔΕΠΑ, με εκτενή αφιερώματα σε εκπομπές αυτοκινήτου και σε εκθέσεις αεριοκίνησης. Έκτοτε έχει συμμετάσχει σε προγράμματα μετατροπών φυσικού αερίου σε αυτοκίνητα, όντας πρωτοπόρος και καινοτόμος στο συγκεκριμένο τομέα, κατέχοντας την γνώση για το αντικείμενο πριν ακόμα γίνει γνωστό στο ευρύ κοινό. Συνεχίζοντας στον δρόμο που χαράξαμε στόχος της εταιρίας μας είναι να είναι πάντα ένα βήμα πιο μπροστά από τα δρώμενα προς όφελος και εξυπηρέτηση του καταναλωτή.
LPGGREECE
Το φυσικό αέριο ή μεθάνιο είναι ένα καύσιμο με χαμηλή τιμή, καλές επιδόσεις και σχεδόν μηδενικούς ρύπους. 1kg φυσικό αέριο αντιστοιχει περίπου σε 1,8 lt βενζίνης. Για παράδειγμα ένα μέσο αυτοκίνητο που καταναλώνει 10 lt για 100 χλμ χρειάζεται 17 ευρώ βενζίνη, ενώ με το φυσικό αέριο χρειάζεται για τα ίδια χλμ 6 ευρώ. Βεβαίως όμως επειδή βρισκόμαστε στην αρχή υπάρχουν καποιες δυσκολίες και ανασταλτικοί παράγοντες. Οι δεξαμενές είναι μόνο κυλινδρικές με μεγάλο βάρος και όγκο και με μικρή αυτονομία. Σε συνδιασμό με τα 4 υπάρχοντα πρατήρια καθιστούν δυσκολη την μετακίνηση με φυσικό αέριο. Στην παρούσα στιγμή το φυσικό αέριο κατά την γνώμη μου απευθύνεται κυρίως σε επαγγελματικά οχήματα εντός πόλεων με πρατήρια εφοδιασμού. Σίγουρα όμως στο μέλλον με την κατάλληλη υποδομή, τεχνολογία και οργάνωση θα αποτελέσει ένα εναλλακτικό καύσιμο πολύ οικονομικό και οικολογικό.
ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ DOTT.SCARINGIA VALERIO ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ LPGGREECE ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΕΑΣ ΒRC ΕΛΛΑΔΟΣ