Με τις εκτιμήσεις να θέλουν το 30% της παγκόσμιας κατανάλωσης φυσικού αερίου να καλύπτεται από την αγορά του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ ή LNG), η ανάπτυξή του και στην Ελλάδα δεν θα μπορούσε παρά να προχωρά με ιδιαίτερα γοργούς ρυθμούς.
Oι προβλέψεις κάνουν λόγο για επενδύσεις της τάξης των 200 δισ. ευρώ μέσα στα επόμενα 6-10 χρόνια, οι οποίες και θα αφορούν τα 248 σχέδια κοινού ενδιαφέροντος για την ευρωπαϊκή οικονομία, στα διευρωπαϊκά δίκτυα ενέργειας. Εξ αυτών δε, τα 40 δισ. ευρώ προορίζονται για δίκτυα μεταφοράς φυσικού αερίου και άλλα 20 δισ. ευρώ για τις εγκαταστάσεις LNG.
«Ισχυρή» ελληνική παρουσία στα πλοία LNG
Ο ελληνόκτητος στόλος έχει αρχίσει να καταλαμβάνει μεγάλα μερίδια και στα στη ναυτιλία υγροποιημένου αερίου LNG (LNG Carriers), καθώς σύμφωνα με μελέτη της εταιρείας Intermodal, ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος αριθμεί πλέον 60 πλοία μεταφοράς LNG, γεγονός που «μεταφράζεται» σε ένα ποσοστό της τάξης του 12% επί του συνολικού παγκόσμιου στόλου της συγκεκριμένης κατηγορίας πλοίων. Τα 60 πλοία δε, εξασφαλίζουν στη χώρα μας τη δεύτερη θέση του κόσμου σε αυτόν τον κλάδο της ναυτιλίας, με την πρωτιά να καταλαμβάνει η Ιαπωνία, ενώ η αγορά των LNG Carriers πάντως, βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια.