Αξίζει τελικά το σύστημα Start- Stop;

13436 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/9/2020

Τα σημερινά αυτοκίνητα διαθέτουν σύστημα Start – Stop, με κύριο σκοπό την εξοικονόμηση καυσίμου. Κάνει όμως την δουλειά για την οποία υπόσχεται;

 
Πως λειτουργεί το Start – Stop 
Aν και είναι ευρέως γνωστό, το Stop-start είναι ένα σύστημα, το οποίο σβήνει τον κινητήρα, όταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο, με σκοπό να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές.. Ο κινητήρας ξεκινά ξανά όταν ο συμπλέκτης είναι ενεργοποιημένος ή το φρένο ελευθερώνεται ή όταν ο οδηγός είναι έτοιμος να κινηθεί ή να επιταχυνθεί ξανά.

Ποιος οδηγός το χρειάζεται και ποιος όχι
Σε γενικές γραμμές, η τεχνολογία stop-start είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική για τους οδηγούς που κινούνται στην πόλη και πρόκειται να  αφιερώσουν πολύ χρόνο περιμένοντας στα φανάρια. Από την άλλη δεν είναι και τόσο χρήσιμο για όσους ταξιδεύουν και χρησιμοποιούν μεγάλους επαρχιακούς δρόμους, οι οποίοι δεν θα δουν μεγάλη διαφορά στην κατανάλωση καυσίμων, με τη χρήση του συγκεκριμένου συστήματος.

Πόση είναι τελικά η μείωση στην κατανάλωση;
Ωραία όλα αυτά, αλλά πόση είναι η μείωση στην κατανάλωση ενός αυτοκινήτου που εφοδιάζεται με σύστημα Start-Stop; Στους τρέχοντες τυποποιημένους κύκλους μέτρησης είναι από 0,2-1 λτ./100 χλμ. Ωστόσο, σε ένα τυπικό σενάριο όπου το αυτοκίνητο πραγματοποιεί τις περισσότερες διαδρομές του εντός πόλης η μείωση είναι πιο κοντά στην ανώτερη τιμή. Για να το ποσοτικοποιήσουμε, αν ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο με Start-Stop έχει μέση κατανάλωση εντός πόλης 6,2 λίτρα/100 χιλιόμετρα και το αντίστοιχο χωρίς Start-Stop 7 λίτρα/100 χιλιόμετρα και πραγματοποιούν 10.000 χιλιόμετρα/έτος με μέση τιμή βενζίνης 1,5 ευρώ/λίτρο, τότε το κόστος καυσίμου για το συμβατικό όχημα είναι 1.050 ευρώ και για εκείνο με το σύστημα Start-Stop είναι 930 ευρώ, δηλαδή 120 ευρώ λιγότερα χρήματα για καύσιμα/έτος. Σε ότι αφορά τους ρύπους CO2, το συμβατικό αυτοκίνητο με τα ανωτέρω δεδομένα παράγει περίπου 1.630 κιλά CO2/έτος και εκείνο με το σύστημα Start-Stop 1.440 κιλά/έτος. Το αν αξίζει ή όχι, το αφήνουμε στην κρίση σας.
 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

  • Κ.Π.

    Μόνο στο autotriti τα βλέπετε όλα θετικά! Αυτό διαπιστώνω. Μπαταρία: 3πλασια τιμή αγοράς σε σχέση με μια συμβατική. Βάσεις μηχανής: καταπόνηση. Οικονομία καυσίμου έως και 1lt/100 χλμ?????? Με τα μαθηματικά πρέπει να κινείστε παράλληλα προς αντίθετες κατευθύνσεις. Οικονομία στην κατανάλωση κάνεις με ομαλές εκκινήσεις, απαλά φρεναρίσματα, έξυπνη οδήγηση και καλοσυντηρημένο όχημα. Θα ήταν χρήσιμο να μαθαίναμε από εσάς (κάνε μια έρευνα autotriti) την ποσότητα καυσίμου που ψεκάζεται στους κυλίνδρους κάθε φορά που το όχημα επανεκκινει. Επίσης καλό θα ήταν να μας πει κάποιος την καταπόνηση που δέχεται το μοτέρ όταν σε συνθήκες πόλης όπου το σύστημα ψύξης βαράει υπερωρίες , αυτό αναγκάζεται σε συνεχή σταμάτα - ξεκίνα.

  • Κώστας

    Μόνο θετικό τα μειωμένα τέλη κυκλοφορίας! Καμία οικονομία στα καύσιμα, λαγκαρη χειρότερα και από turbo τις 10ετιας του 80!!!! Για τον φίλο με την Ε90 είχα ακριβώς την ίδια 2000 κυβικά, αλλά και σε εταιρικό diesel πάντα απενεργοποίημενο, όταν το ξέχασε μου έσβησε σε φανάρι και έφαγα απίστευτο βρισίδια! Και επίσης στις BMW μετά την Ε90 το κουμπί απενενεργόποιησης είναι μαζί με το κουμπί εκκίνηση του κινητήρα.....γιατί άραγε ;;;;

  • Πανος

    12 χρόνια με start-stop συνεχώς (αν και απενεργοποιείται αμέσως αν θες) μόνο θετικά μπορώ να βρω, πέραν της μικρότερης κατανάλωσης που λογικά υπάρχει (δεν δουλευει-δεν καίει) αν και δεν μπορώ να ξερω την διαφορά κατανάλωσης οφελος υπάρχει και στον θόρυβο (σκεφτείτε όλα να έσβηναν στα φανάρια) και στην συνολική κατανάλωση όλων, (αν υπήρχε μικρή οικολογική συνειδηση από όλους), πρόβλημα στην μπαταρία δεν έχω εντοπίσει (έχω ακόμα την εργοστασιακή χωρίς καμία ένδειξη φθοράς) κάποια στιγμή περιμένω να με αφήσει η κάτι να δείξει και η τιμή της δεν είναι αστρονομική σε σχέση με τις συμβατικές. Έχω ένα ΒΜW Ε90. Όσο για τα αρνητικά σχόλια υποψιάζομαι ότι έγιναν από αναγνώστες που δεν το είχαν ποτέ, η το έχουν και δεν το χρησιμοποιούν.

  • Panagiotis

    Αναφέρθηκε η καταπόνηση της μπαταρίας, φαντάζομαι ότι αν σου τυχει ζημιά στη μίζα θα είναι πανάκριβη, το ότι δεν βγάζει κρύο αέρα ο κλιματισμός αναφέρθηκε επίσης, βάσεις μηχανής που αναφέρθηκαν δεν τις είχα σκεφτεί αλλά δεν ειναι και παράλογο. Σε ένα punto evo είχα βλάβη σε κάποιον αισθητήρα του start stop με κόστος περίπου 250 ευρώ (αν δεν άναβε check engine δε θα το έφτιαχνα ποτέ). Το σπαστικό είναι το συνεχές άναψε σβήσε όταν είσαι σε μποτιλιάρισμα και κάνεις σταματηματα δευτερολέπτων, μέχρι τουλάχιστον να ξελιγωθεί η μπαταρία. Το επικίνδυνο ειναι όταν θέλεις να ξεκινήσεις γρήγορα σε μια διασταύρωση και χάνεις εκείνο το πολύτιμο δευτερόλεπτο ή αν βιαστείς να αφήσεις συμπλέκτη πριν πάρει καλά ο κινητήρας σου σβήνει. Με διαφορά αυτοκίνητα με S/S από το 2009, βενζίνη και diesel, εγώ οικονομία και δη μισό και ένα λίτρο δεν έχω δει ποτέ. Άρα μένω στο κόλπο όχι μόνο του marketing αλλά και της θεωρητικής μείωσης των εκπομπόμενων ρύπων. Άρα για αμάξια από το 2011 έχεις ένα μικρό όφελος στα τελη κυκλοφοριας, μάλλον όμως αδιάφορο. Άρα μένουμε ότι έχεις μία ακόμη εστία βλαβών.

  • a3_mike

    Το start-stop υιοθετήθηκε από τις εταιρείες αποκλειστικά και μόνο για να μπαλαμουτιάσουν τις μετρήσεις κατανάλωσης, καθώς με κάποιες θεωρητικές παραδοχές που κάνουν, μπορούν να μειώσουν σημαντικά τα "επίσημα" νούμερα (πχ θεωρούν οτι κατά το χρονικό διάστημα που το όχημα είναι σε στάση (βάσει του προτύπου) η κατανάλωση είναι 0 λτ/ώρα αντί για 0,7 με 1,0 λτ/ώρα που θα ήταν χωρίς το σύστημα). Όλα αυτά δείχνουν πολύ ωραία στα φυλλάδια. Σε ότι αφορά τον τελικό χρήστη όμως, αυτός επιβαρύνεται με την τραχιά λειτουργία (σταμάτα - ξεκίνα στα φανάρια) ίδιως στα diesel μοντέλα, καθώς και με την απώλεια των παρελκομένων του κινητήρα όταν αυτός σταματά (έιναι πχ πολύ ενοχλητική η απώλεια του κλιματισμού το καλοκαίρι), ένω οι οποια μηδαμινή εξοικονόμηση καυσίμου, αντισταθμίζεται με το παραπάνω από το ακριβότερο κόστος της μπαταρίας όταν αυτή χρειάζεται να αντικατασταθεί. Σε γενικές γραμμές επιβρυνόμαστε με ένα κόλπο του marketing, με επιπλέον πολυπλοκότητα και κόστος, χωρίς κανένα όφελος.

  • YS

    Η μέση μείωση δεν ξεπερνάει το μισό λίτρο. Το άρθρο δεν λαμβάνει υπόψη οτι στην πραγματικότητα μετά από λίγους μήνες το start-stop αρχίζει να μην λειτουργεί πάντα διότι πέφτει η μέγιστη ισχύς της μπαταρίας. Ψυχολογικά είμαι πολύ υπερ αυτού του συστήματος (με εκνευρίζει να κάθομαι στο φανάρι και να λειτουργεί ο κινητήρας) αλλά η πραγματικότητα είναι ότι πρόκειται για ένα σύστημα που προσφέρει λίγα και απιατεί πολλά (ακριβή μπαταρία, πιθανότητα βλάβης στο ίδιο το σύστημα,. επιβάρυνση όλου του κινητήρα από τα συνεχή ξεκινήματα) οπότε εάν είχα επιλογή (που ΔΕΝ έχω πλέον) ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΕΠΕΛΕΓΑ.

  • Κώστας R.

    Και μόλις έρθει η ώρα να αλλάξεις μίζα, μπαταρία (συνήθως AGM, πανάκριβες), βάσεις κινητήρα κλπ βλαστημάς την ώρα και τη στιγμή.

  • Ηλιας

    Το σταματα ξεκινα του κινητήρα επειρεαζει κάπου?η το ότι άλλαξα 2 φορές σε 5 χρόνια βάση κινητήρα είναι τυχαίο;

  • arxont

    Ο,τι πιο ανόητο, άτσαλο, χωρίς ουσιαστική προσφορά στο όχημα...Χαρακτηριστικό και βασικό το ότι, πιο γρήγορα αφήνεις συμπλέκτη και πατάς γκάζι για ξεκίνημα από στάση σε φανάρι, με αποτέλεσμα να σβήνει το μοτέρ επειδή ενεργοποιείται ετεροχρονισμένα (με καθυστέρηση περίπου 1") το start-stop...Μονίμως το απενεργοποιώ μπαίνοντας στο αμάξι...και άλλα τα κακά του, αλλά δεν θέλω να μακρηγορήσω.

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Γράψε τι ψάχνεις
Κατάσταση
Ψάξε ανά κατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός