Συστήματα ψεκασμού βενζίνης Bosch για υβριδικά οχήματα
Στο μέλλον, το κυρίαρχο σύστημα για τα υβριδικά θα είναι ο άμεσος ψεκασμός βενζίνης (GDI), όπου η Bosch κατέχει ηγετική θέση στον πρώτο εξοπλισμό για μπεκ και για αντλίες.
Πώς ορίζεται ένα υβριδικό όχημα;
Ένα υβριδικό όχημα είναι ένας συνδυασμός δύο ή περισσότερων διαφορετικών συστημάτων κίνησης. Για επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, ο συνδυασμός ηλεκτροκινητήρα και κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι ο πιο συνηθισμένος. Ένα υβριδικό όχημα διαθέτει ευέλικτο σύστημα μετάδοσης κίνησης που καθιστά δυνατές τις μικρές διαδρομές με μειωμένες εκπομπές CO2 αυξάνοντας παράλληλα την απόδοση και βελτιώνοντας έτσι το αποτύπωμα άνθρακα.
Ποια είναι τα κύρια οφέλη των υβριδικών συστημάτων;
▶ Χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών CO2 μέσω ανάκτκσκ ενέργειας κατά την πέδηση. Αυτό αντιπροσωπεύει την ανάκτηση της κινητικής ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Σε ένα συμβατικό όχημα, το μεγαλύτερο μέρος της κινητικής ενέργειας μετατρέπεται σε θερμότητα κατά την πέδηση και εκπέμπεται αχρησιμοποίητη στο περιβάλλον. Τα υβριδικά οχήματα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον ηλεκτροκινητήρα για να ανακτήσουν τουλάχιστον ένα μέρος της κινητικής ενέργειας και να την επαναχρησιμοποιήσουν για επιτάχυνση.
▶ Καθαρά ηλεκτρική κίνηση και επομένως μεγαλύτερη άνεση για οδηγούς και επιβάτες λόγω του χαμηλού θορύβου, μέσω της συντονισμένης αλληλεπίδρασης μεταξύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του ηλεκτροκινητήρα.
▶ Χαμηλότερες εκπομπές ρύπων υποστηρίζοντας με αυτόν τον τρόπο τους κατασκευαστές να συμμορφωθούν με την τρέχουσα και μελλοντική νομοθεσία
Πόσα είδη υβριδικών οχημάτων υπάρχουν;
Σήμερα στην αγορά υπάρχουν τρεις γνωστοί τύποι υβριδικών οχημάτων:
a. Ήπιο υβριδικό ηλεκτρικό όχημα 4 8V (mHEV): αυτά τα οχήματα αποτελούνται από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και μια γεννήτρια κινητήρα 48V με ενσωματωμένη μπαταρία ιόντων λιθίου 48V, όπου ο κινητήρας εσωτερικής καύσης λειτουργεί όλη την ώρα εκτός από το Start/Stop. Το mHEV παρέχει πλεονεκτήματα όσον αφορά την αποτελεσματική ανάκτηση και ενίσχυση της ισχύος και την οικονομία καυσίμου έως και 15% σε σύγκριση με τα συμβατικά συστήματα Start/Stop. Αναμένεται ότι αυτός θα είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος τύπος συστήματος μετάδοσης κίνησης τα επόμενα 10 χρόνια.
b. Υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV): Αυτή η τεχνολογία συνδυάζει έναν συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης με πρόσθετο ηλεκτρικό κινητήρα. Και οι δύο μπορούν να λειτουργούν ανεξάρτητα ή να συνεργάζονται για να παρέχουν ώθηση ισχύος. Ο ηλεκτρικός κινητήρας μόνος του μπορεί να κινήσει το όχημα σε χαμηλή ταχύτητα και σε μικρές αποστάσεις – έως και 3 km αμιγώς ηλεκτρικά (ισχυρό υβριδικό). Ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα είναι η σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου και CO2, που επιτρέπουν στους κατασκευαστές να συμμορφώνονται με τα όρια εκπομπών.
c. Plug-in υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα (PHEV): αυτά τα οχήματα είναι ένα βήμα πέρα από τα HEV, έχοντας τη δυνατότητα να κινούνται στη πόλη αμιγώς ηλεκτρικά, αποφεύγοντας έτσι τις εκπομπές καυσαερίων και τον θόρυβο. Χαρακτηρίζονται από μεγαλύτερη μπαταρία HV και διαθέτουν εξωτερική σύνδεση φόρτισης. Όταν οι οδηγοί πρέπει να διανύσουν μεγαλύτερες αποστάσεις, ακόμη και αν η μπαταρία είναι αποφορτισμένη, το όχημα θα λειτουργεί με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Με αυτόν τον τρόπο το «άγχος εμβέλειας» που βιώνεται με τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν υπάρχει για το PHEV.
Είναι τα υβριδικά οχήματα δημοφιλή στους πελάτες;
Τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2021, σύμφωνα με την ACEA*, το μερίδιο των ταξινομήσεων υβριδικών ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων (HEV+ mHEV) ανήλθε στο 19,4%. Αν συνοψίσουμε τις εγγραφές PHEV που αντιπροσωπεύουν το 8,6%, όλοι οι τύποι υβριδικών αντιπροσωπεύουν το 28% των συνολικών ταξινομήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Σε σύγκριση με τα πρώτα τρία τρίμηνα του 2020, οι ταξινομήσεις όλων των υβριδικών το 2021 έχουν διπλασιαστεί, καθιστώντας το πιο δημοφιλές εναλλακτικό σύστημα μετάδοσης κίνησης όσον αφορά τον αριθμό.