Το
νέο Mitsubishi Pajero 3,5 V6 GDi δεν είναι τίποτα λιγότερο
από μια πολυτελής, ευρύχωρη και τεχνολογικά προηγμένη
έκδοση δρόμου των γνωστών... οδοστρωτήρων της Ιαπωνικής
φίρμας που -χρόνια τώρα- "οργώνουν" τις έρημους της Αφρικανικής
ηπείρου κερδίζοντας αναρίθμητες πρωτιές και διακρίσεις.
Χάρη στο σοφιστικέ σύστημα μετάδοσης της κίνησης, τις μεγάλες
διαδρομές της ανάρτησης, τους θηριώδεις τροχούς και το αυξημένο
ύψος του από το έδαφος, το νέο Pajero κινείται ως... οδοστρωτήρας
σε κάθε είδους χωμάτινη διαδρομή.
Η
μακρόχρονη εμπλοκή - παρουσία της Ιαπωνικής εταιρείας στην
κατηγορία των τετρακίνητων off road, η τεράστια εμπειρία που
έχει αποκομίσει από τους ποικίλους αγώνες αντοχής στους οποίους
συμμετέχει, ο τεχνολογικός κολοσσός που ακούει στο όνομα Mitsubishi
αλλά και λίγα μόλις χιλιόμετρα οδήγησης πίσω από το τιμόνι
του νέου Pajero 3,5 V6 GDi συντείνουν ώστε να κατανοήσει κανείς
με σαφήνεια τι ακριβώς "κρύβεται" πίσω από τις μυώδεις και
δυναμικές μεταλλικές επιφάνειες αυτού του αυτοκινήτου που
έρχεται να αντικαταστήσει ένα από τα πιο επιτυχημένα (σε παγκόσμιο
επίπεδο) εκτός δρόμου μοντέλα.
Πέρα από τη νέα εξωτερική αισθητική, η οποία δείχνει να είναι
εμφανώς επηρεασμένη από τα αισθητικά πρότυπα που επικρατούν
στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, οι ιθύνοντες της εταιρείας
φρόντισαν να αυξήσουν ακόμα περισσότερο τις διαστάσεις του
αμαξώματος (μήκος: +70 χιλ., μεταξόνιο: +55 χιλ., πλάτος:
+10 χιλ.) δημιουργώντας έτσι ένα εντυπωσιακά ευρύχωρο οικογενειακό
μοντέλο ικανό να μεταφέρει ως και 7 επιβάτες. Πέρα από τη
μορφή και το μέγεθός του, οι μηχανικοί της Mitsubishi σχεδίασαν
από λευκό χαρτί τη δομή του πλαισίου το οποίο τώρα είναι αυτοφερόμενο
(αν και κάτω από το πάτωμα υπάρχουν δύο διαμήκεις δοκοί που
βοηθούν την ενίσχυση της ακαμψίας).
Εξίσου σημαντικές είναι οι επεμβάσεις που αφορούν τα μηχανικά
μέρη. Σε ό,τι αφορά τις αναρτήσεις, ο άκαμπτος πίσω άξονας
τοποθετήθηκε στα... ράφια της Ιαπωνικής εταιρείας, καθώς τη
θέση του πήρε μια διάταξη με πολλαπλούς συνδέσμους. Σε ό,τι
αφορά το σύστημα μετάδοσης και τον κινητήρα, τον πρώτο λόγο
έχει η υψηλή τεχνογνωσία της Mitsubishi.
Πιο συγκεκριμένα, το σύστημα τετρακίνησης είναι ηλεκτρονικά
ελεγχόμενο και αποτελείται από συνεκτικό συμπλέκτη και κεντρικό
διαφορικό (για τα... δύσκολα ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τις
κοντές σχέσεις). Σε ό,τι αφορά τον κινητήρα (6κύλινδρος σε
διάταξη V, 32 βαλβίδες και ονομαστική ισχύ 202 ίππων), ο πόλος
έλξης δεν είναι άλλος από το εξελιγμένο άμεσου σύστημα ψεκασμού
GDi που δίνει τη δυνατότητα λειτουργίας με φτωχό μείγμα προκειμένου
να περιοριστεί η κατανάλωση καυσίμου και -κατ' επέκταση- το
ποσό των καυσαερίων που εκπέμπονται στην ατμόσφαιρα.
Στον υποψήφιο αγοραστή όλα τα παραπάνω παρέχονται στην τιμή
των 18.500.000 δρχ. Ο εξοπλισμός ο οποίος αναλογεί στο Ιαπωνικό
μοντέλο είναι πλήρης, καθώς η βασική του έκδοση περιλαμβάνει
τέσσερις αερόσακους για τους επιβάτες των εμπρός καθισμάτων,
σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών, κλιματισμό, όλες τις
γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες, ηχοσύστημα, ζάντες ελαφρού κράματος
κ.ά. Προαιρετικά υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης ηλεκτρικής
ηλιοροφής, δερμάτινων επενδύσεων στα καθίσματα, συναγερμού
κ.ά..
Η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων που υιοθετήθηκε
στον πίσω άξονα του νέου Pajero κάνει πολύ καλή δουλειά, αφού
οι νευρικές αναπηδήσεις της απελθούσης έκδοσης έχουν σχεδόν
εξαλειφθεί. Στην άσφαλτο το μοναδικό μελανό σημείο εστιάζεται
στην ταχύτητα του συστήματος διεύθυνσης (περισσότερες από
4 στροφές από άκρη σε άκρη).
To εσωτερικό του νέου Mitsubishi Pajero διαθέτει σύγχρονη
αισθητική και ποιότητα κατασκευής που δεν επιδέχεται αρνητική
κριτική. O πίνακας οργάνων εντυπωσιάζει με την πληρότητα των
ενδείξεών του (φωτό: επάνω). Σε ό,τι αφορά τους διαθέσιμους
χώρους τα σχόλιά μας είναι απόλυτα ικανοποιητικά, αφού το
μήκος των 4,795 μ. είναι ικανό να προσφέρει απρόσκοπτες μετακινήσεις
μέχρι και σε 7 επιβάτες (φωτό: κάτω).