Απόλυτα σύγχρονο, με μόνη διασύνδεση με το παρελθόν το όνομά του, το δυνατότερο Mini Cooper είναι ευχάριστο και διασκεδαστικό στο δρόμο αλλά και ιδιαίτερα ακριβό για να το αποκτήσει κανείς. Τα θέλγητρά του είναι πολλά και συγκινούν τους πραγματικούς οδηγούς, που πιθανώς να έχουν γευτεί και τα κάλλη του Mini πρώτης γενιάς. Η απαγορευτική τιμή του για τους πολλούς όμως...
Η κορυφαία έκδοση του Mini Cooper κοσμείται από το γράμμα S στο λογότυπό της και ξεχωρίζει οπτικά από τον αεραγωγό στο καπό του κινητήρα, την αεροτομή ψηλά στην πόρτα του χώρου των αποσκευών και τη διπλή απόληξη της εξάτμισης. Οι οπτικές διαφορές αυτές, που φαινομενικά είναι ελάχιστες, προδίδουν τη διαφορετικότητα της έκδοσης, η οποία εκτιμάται ιδιαίτερα από τον αμετανόητο οδηγό και τους μυημένους επιβάτες. Ο αεραγωγός τροφοδοτεί με αέρα τον εναλλάκτη του κινητήρα των 1,6 λίτρων, στον οποίο έχει προσαρτηθεί ένας μηχανικός υπερσυμπιεστής. Αυτή είναι και η βασική αιτία της αύξησης της ιπποδύναμης από 125 στους 161 πραγματικούς ίππους.
Στο εσωτερικό, τα δίχρωμα δερμάτινα καθίσματα ορίζουν τη διαφορετικότητα της έκδοσης έναντι των υπολοίπων (πρόσφατα ανακοινώθηκε και η εισαγωγή του Mini One με κινητήρα 1,4 λίτρων). Από εκεί και πέρα, σε εσωτερικό διάκοσμο και σχεδίαση, η εικόνα είναι κοινή με αυτή του Mini Cooper.
Το ιδιαίτερα θετικό στοιχείο στην περίπτωση του Mini Cooper S είναι ότι αποδεικνύεται το πλαίσιο ικανό να "διαχειριστεί" την αυξημένη ισχύ. Η ακαμψία και η στιβαρότητά του γενικότερα εκτιμώνται καθώς το αυτοκίνητο παραμένει σε κάθε περίπτωση ιδιαίτερα ευχάριστο, δίνοντας παράλληλα την αίσθηση της στιβαρής κατασκευής. Η αίσθηση του τιμονιού είναι κορυφαία και το ίδιο ισχύει και για τον επιλογέα των ταχυτήτων. Στη γρήγορη οδήγηση, το μοντέλο δείχνει "στα νερά του" καθώς ανταποκρίνεται θετικά ακόμα και όταν η ταχύτητα κίνησης πλησιάζει τα πολύ υψηλά όρια της πρόσφυσης, όπου όταν ξεπεραστούν και αυτά, επεμβαίνει διακριτικά το σύστημα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου.
Η σφιχτή ανάρτηση με τις μικρές διαδρομές αποτρέπει την εμφάνιση κλίσεων στις στροφές. Μοναδική είναι η αμεσότητα των αντιδράσεων του μοντέλου στις εντολές του οδηγού για αλλαγή κατεύθυνσης. Η επιτάχυνση του μοντέλου είναι αδιάλειπτη, με την ισχύ και τα γενικότερα λειτουργικά χαρακτηριστικά του κινητήρα να "κρύβουν" επιμελώς τις μακριές σχέσεις του κιβωτίου των ταχυτήτων. Το σύνολο κινητήρα-κιβωτίου-ανάρτησης και συστήματος διεύθυνσης αγγίζει την κορυφή για τον οδηγό που έχει αμιγώς σπορτίφ βλέψεις, ο οποίος δε θα κουραστεί και από τη σφιχτή ανάρτηση.
Τα φρένα του Mini Cooper S στέκουν στο ύψος των περιστάσεων και δείχνουν σημάδια κόπωσης, μόνο μετά από συνεχή και σκληρή χρήση, όταν ο οδηγός παρασυρθεί και αντιμετωπίσει την κατασκευή ως αμιγώς αγωνιστική.
Αναφορικά με τη συμπεριφορά του σε δρόμους με στροφές, το χαρακτηριστικό είναι πως ο οδηγός μπορεί να αποσπάσει κυριολεκτικά ό,τι του αρέσει. Στο "ρεπερτόριο" του αυτοκινήτου υπάρχουν, τόσο η αυστηρά ουδέτερη συμπεριφορά, όσο και η υπερστροφή -ιδιαίτερα σε ολισθηρά οδοστρώματα και φυσικά με το σύστημα ελέγχου της συμπεριφοράς εκτός λειτουργίας.
Ερχόμενοι όμως στην "ταμπακέρα", που δεν είναι άλλη από την τιμή αγοράς του μοντέλου, το ερωτηματικό που σχηματίζεται είναι πολύ μεγάλο. Τα 25.700 ευρώ που απαιτούνται για την απόκτηση αυτού του πραγματικά ξεχωριστού αυτοκινήτου φαίνονται και είναι υπερβολικά σε αντιπαραβολή με τη χωρητικότητα του κινητήρα αλλά και την εν γένει χρηστικότητα του μοντέλου (βάσει χώρων για επιβάτες και αποσκευές, ευκολία και άνεση στην καθημερινή χρήση, κ.λπ.).
Η οικονομική πλευρά της υπόθεσης είναι μάλλον απογοητευτική, αφού με το ποσό αυτό διαθέσιμο, οι επιλογές είναι αρκετές (ακόμα και με κινητήρες μεγαλύτερους σε χωρητικότητα και απόδοση) και προέρχονται ακόμα και από τη μεγάλη κατηγορία. Βέβαια, το υποκειμενικό στοιχείο που υπεισέρχεται στην αγορά αυτοκινήτου όπως και σε κάθε περίπτωση καταναλωτικού αγαθού, μπορεί να αντιπαρέρχεται κάθε αντίλογο και τότε το χρηματικό τίμημα δείχνει μικρό.
Αν είναι έτσι, τότε το Mini Cooper S είναι πραγματικά μια αξιόλογη επιλογή που θα ικανοποιήσει στο έπακρο τον ιδιοκτήτη, τόσο με τις χάρες της, όσο και με την αίσθηση της κατοχής του πραγματικά ξεχωριστού.
Υποδειγματικά σταθερό και απρόσμενα γρήγορο, το Mini Cooper S "καταπίνει" με ευκολία στροφές και ευθείες, αφήνοντας ένα μόνιμο χαμόγελο ικανοποίησης στο συνειδητοποιημένο αγοραστή.
Στο πίσω μέρος οι διαφορές που εντοπίζονται με μια ματιά είναι η αεροτομή στην πόρτα του χώρου των αποσκευών, η διπλή απόληξη της εξάτμισης και φυσικά το "S" δίπλα στο λογότυπο Mini Cooper.
Στο ταμπλό η αισθητική είναι κοινή με αυτή του Mini Cooper των 125 πραγματικών ίππων. Η ύπαρξη των δίχρωμων δερμάτινων καθισμάτων κάνει τη διαφορά στο εσωτερικό.
Διαμάντι ο υπερτροφοδοτούμενος 1.600άρης
Χωρίς να "μαρτυρά" την υπερτροφοδοτούμενη υπόστασή του, χάρη στην ολοκληρωτική έλλειψη υστέρησης που είναι χαρακτηριστικό των μηχανικών υπερσυμπιεστών, το μηχανικό σύνολο αποδεικνύεται εξαιρετικό σε κάθε περίπτωση. Η απόκρισή του στο γκάζι είναι άμεση και θετική σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας. Η ύπαρξη 6 μακριών σχέσεων δε φαίνεται σε καμία περίπτωση, εκτός από τη μέτρηση της επιτάχυνσης από στάση ως τα 100 χλμ./ώρα. Ο χρόνος που απαιτείται για τη διαδικασία αυτή είναι 7,8 δλ. και σίγουρα με μια λίγο πιο σφιχτή κλιμάκωση του κιβωτίου, θα μπορούσε να είναι καλύτερος. Ο κινητήρας είναι πραγματικά "υπεράνω" και γεμίζει πρόθυμα την κάθε μια σχέση πρόθυμα και χωρίς ίχνος δισταγμού. Ο τονισμένος μπάσος ήχος του οφείλεται στη διαφορετική εξάτμιση και ταιριάζει απόλυτα στο "macho" χαρακτήρα του δυνατότερου Mini Cooper. Πολύ θετικός είναι και ο επιλογέας των ταχυτήτων, που δείχνει ιδιαίτερη έφεση στις γρήγορες αλλαγές, ωθώντας τον οδηγό πρακτικά στο να αλλάζει ταχύτητες μόνο και μόνο για να απολαμβάνει την κίνηση, καθώς τα αποθέματα ροπής είναι μεγάλα από τις χαμηλές στροφές, πράγμα που μεταφράζεται και σε πολύ καλή ελαστικότητα.
Με την προσθήκη μηχανικού υπερσυμπιεστή, ο κινητήρας των 1,6 λίτρων αποδίδει 161 πραγματικούς ίππους και κινεί το Mini Cooper S πραγματικά γρήγορα.