ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  16/1/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 16/1/2001
ΔΟΚΙΜΗ 
Lada Libra 1,5 Grand Tour

 
Λόγω... τιμής!
 
Μια άλλη εκδοχή του μικρομεσαίου 110 Aquarious θέτει στη διάθεση του ελληνικού κοινού η Lada, με σκοπό να ικανοποιήσει τις αυξημένες ανάγκες μεταφοράς μιας οικογένειας. Φέρει την ονομασία Grand Tour, εφοδιάζεται με έναν αξιοπρεπή κινητήρα 1,5 λίτρων και εμφανίζει ένα χαμηλό κόστος χρήσης. Αρκούν όμως αυτά για να προσελκύσουν τον αγοραστή;
Η Lada για ακόμα μια φορά προσφέρει ένα οικονομικό "πακέτο" που σαφώς δεν καλύπτει το σύνολο των σύγχρονων αναγκών μεταφοράς των επιβατών λειτουργώντας ως ένα μεταφορικό μέσο και μόνο. Σίγουρα δεν είναι ένα προϊόν από το οποίο θα "αντλήσει" κανείς οδηγική απόλαυση, όπως ορίζουν τα τμήματα Marketing των σύγχρονων αυτοκινητοβιομηχανιών για την εικόνα των δικών τους προϊόντων. 
Πιο συγκεκριμένα το Lada Libra Grand Tour ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία της σεντάν έκδοσης, που σε σχέση με ό,τι μας είχε συνηθίσει η Lada αποτελεί σίγουρα μια σύγχρονη προσέγγιση αλλά σε σχέση με τον ανταγωνισμό οι "γραμμές" μπορούν να χαρακτηριστούν συντηρητικές. Ο τρίτος όγκος "δένει" αρμονικά με το υπόλοιπο αμάξωμα, η πέμπτη πόρτα διαθέτει μεγάλο άνοιγμα καθώς και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης που εξυπηρετεί ιδιαίτερα τη διαδικασία φόρτωσης/εκφόρτωσης ογκωδών αντικειμένων. 
Περνώντας στο εσωτερικό μέρος, αυτό που σίγουρα ικανοποιεί τον παρατηρητή είναι οι μεγάλοι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Ετσι, πέντε ενήλικοι επιβάτες μπορούν να μετακινηθούν χωρίς πρόβλημα μαζί με τις αποσκευές τους οι οποίες φιλοξενούνται σε ένα χώρο με απόλυτα εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Δυστυχώς όμως την εικόνα της καμπίνας μετριάζουν όχι τόσο τα μέτρια υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του ταμπλό, αλλά η ξεπερασμένη σχεδίασή του. 
Μέρος των υλικών αποτελείται από μαλακό πλαστικό, ενώ η επί μέρους συναρμολόγησή τους είναι μέτρια. Θετικά στοιχεία αποτελούν το σπορ τριάκτινο τιμόνι ο πλήρης και ευανάγνωστος πίνακας οργάνων και η καλή περιμετρική ορατότητα χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Η εργονομία μπορεί να θεωρηθεί αποδεκτή από τη στιγμή που επέλθει η εξοικείωση του οδηγού με τους ευμεγέθεις διακόπτες που βρίσκονται στις άκρες του πίνακα οργάνων αλλά και στην κονσόλα. Τα καθίσματα είναι μαλακά ενισχύοντας την άνεση των επιβατών. Η σχεδίαση τους βέβαια δεν εξυπηρετεί την καλύτερη δυνατή πλευρική στήριξη. 
Στο δρόμο το μοντέλο της Lada κινείται με ασφάλεια σε "οικογενειακούς" ρυθμούς. Η σχετικά μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων παρέχει την ανάλογη άνεση στους επιβάτες. Ταυτόχρονα ευθύνεται για τις αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος. Το φαινόμενο της υποστροφής έχει τον πρώτο λόγο, από τη στιγμή που ο οδηγός θα προσπαθήσει να κινηθεί γρηγορότερα πάνω στη στροφή, ενώ στην ευθεία το αμάξωμα δεν αντιμετωπίζει προβλήματα σταθερότητας. Ο οδηγός πάντως για να οδηγήσει με ασφάλεια θα πρέπει να εξοικειωθεί τόσο με το βαρύ και χωρίς αίσθηση σύστημα διεύθυνσης, όσο και το σύστημα πέδησης που ανταποκρίνεται με καθυστέρηση στις εντολές του μεσαίου πεντάλ και μετά από μεγάλη πίεση. Αφήσαμε για το τέλος το σχολιασμό του κινητήρα με τον οποίο εφοδιάζεται το Lada Libra Grand Tour, πιστεύοντας πως αποτελεί ένα σημαντικό θέλγητρο για την αγορά του. Το εν λόγω μηχανικό σύνολο είναι ό,τι πιο σύγχρονο "φοράει" το μοντέλο της Lada. Εχει χωρητικότητα 1,5 λίτρων, 16βάλβιδη κυλινδροκεφαλή και το κυριότερο προσφέρει ανταγωνιστικές για την κατηγορία του μοντέλου επιδόσεις. Στις χαμηλές και μεσαίες στροφές η απόδοση του κινητήρα ικανοποιεί, με τις σχέσεις του κιβωτίου να αποδεικνύονται σωστά κλιμακούμενες και τον επιλογέα να είναι αρκούντως σαφής. 
To 16βάλβιδο Lada Grand Tour διατίθεται σε τρεις εκδόσεις και σε τιμές που ξεκινούν από τα 2.990.000 δρχ. Η ακριβότερη, αυτή της δοκιμής μας, κοστίζει 3.444.000 δρχ. και περιλαμβάνει στον εξοπλισμό της ρυθμιζόμενο τιμόνι, κεντρικό κλείδωμα και ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω. Εξίσου χαμηλό κόστος με αυτό της απόκτησης συναντά κανείς και στα ανταλλακτικά.


Ο χώρος αποσκευών του Lada Libra Grand Tour έχει χωρητικότητα 480 λίτρων και ένα απόλυτα εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Η διαδικασία της φόρτωσης/εκφόρτωσης διευκολύνεται από το χαμηλό κατώφλι της πέμπτης πόρτας.



Η απουσία υποβοήθησης και η σπογγώδης αίσθηση των φρένων "αμαυρώνουν" την κατά τα άλλα αξιοπρεπή οδική συμπεριφορά του 16βάλβιδου Lada Libra Grand Tour.



Οι ζάντες ελαφρού κράματος, στάνταρ στην έκδοση Li Extra, "φιλοξενούν" ελαστικά διαστάσεων 185/60 R14.



O κινητήρας των 1,5 λίτρων αποτελεί σίγουρα ένα θετικό σημείο αναφοράς του μοντέλου της Lada. Προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις στο αμάξωμα των 1.084 κιλών και έχει πολιτισμένη λειτουργία.