ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  28/1/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 28/1/2003

ΔΟΚΙΜΗ
Lexus IS 200 Compressor
 

Αναβάθμιση Ουσίας
 

Μια από τις πιο σπορ εκδόσεις του Lexus ΙS 200 φέρει τη συνοδευτική ονομασία Compressor και έχει υποστεί βελτιώσεις από την Toyota Team Europe. Οι επεμβάσεις είναι γενικά περιορισμένες και το μοντέλο επιχειρεί 
να προσφέρει υψηλές επιδόσεις χωρίς όμως να διαταράσσεται η ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και την αρκετά σπορτίφ συμπεριφορά που χαρακτηρίζει την απλή δίλιτρη έκδοση.

Η Lexus αποφάσισε να διευρύνει τις επιλογές του εν δυνάμει αγοραστικού της κοινού λανσάροντας μια νέα και σαφώς βελτιωμένη εκδοχή του ΙS 200. Για να πραγματοποιηθεί με επιτυχία το εγχείρημα αυτό χρειάστηκε η "συνδρομή" της Toyota Team Europe η οποία είναι ο επίσημος οίκος βελτιώσεων για τα αυτοκίνητα της Toyota και της Lexus. Η ΤΤΕ εδρεύει στη Γερμανία και συγκεκριμένα στην Κολωνία και έχει μια αρκετά σημαντική εμπειρία από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Η λύση που υιοθετήθηκε είναι η προσθήκη ενός μηχανικού υπερσυμπιεστή ο οποίος έφερε ως αποτέλεσμα την αύξηση της ισχύος κατά 32% και της ροπής κατά 27%. 
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή και συγκεκριμένα από την εμφάνιση του αυτοκινήτου η οποία έχει διατηρηθεί αυτούσια σε σχέση με τις ατμοσφαιρικές εκδόσεις. Εξαίρεση αποτελούν τρία πολύ διακριτικά λογότυπα της ΤΤΕ με το συνοδευτικό Compressor τα οποία έχουν τοποθετηθεί στο πίσω μέρος και (δύο) στα πλαϊνά, πίσω από τα φτερά των εμπρός τροχών. Μια πολύ μικρή αεροτομή στο πίσω μέρος ολοκληρώνει τις αισθητικές επεμβάσεις καθώς μόνο οι πολύ παρατηρητικοί θα προσέξουν τη μεγαλύτερη απόληξη της εξάτμισης και την ελαφρώς μειωμένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος και θα καταλάβουν ότι πρόκειται για ένα "διαφορετικό" IS 200. 
Αυτός ο διαφορετικός προσανατολισμός του μοντέλου αποκαλύπτεται πλήρως όταν το όχημα κινείται και ο οδηγός αντιλαμβάνεται ότι έχει στη διάθεσή του πολύ αυξημένα αποθέματα ισχύος. Αιτία είναι φυσικά η "ψυχή" της μετατροπής, δηλαδή ο υπερσυμπιεστής ο οποίος κατασκευάζεται αποκλειστικά από την ΤΤΕ και φέρει έγκριση τύπου τόσο από τον γνωστό γερμανικό οργανισμό TUV όσο και από το ελληνικό κράτος. 
Σύμφωνα με την Lexus η ισχύς έχει αυξηθεί στους 
204 ίππους (191 δυναμο-μετρημένους) οι οποίοι, όπως αποδείχτηκε στο δρόμο, κινούν με πολύ γρήγορους ρυθμούς το μοντέλο επιτρέποντας την προσέγγιση της τελικής ταχύτητας των 215 χλμ/ώρα σε μικρό χρονικό διάστημα. Η "μεστή" δύναμη σε όλο το φάσμα της λειτουργίας του κινητήρα είναι ακριβώς το στοιχείο που "εισπράττει" ο οδηγός. Μέχρι τις 3.000 σ.α.λ. το μοντέλο κινείται σαν ένα ατμοσφαιρικό 2λιτρο και όταν οι στροφές ανέβουν πιο ψηλά η επιτάχυνση είναι εντυπωσιακή (0-100 χλμ/ώρα σε 8,9δλ., 60-100 χλμ/ώρα με 5η σε 9,0) χωρίς όμως να υπάρχει βίαιο ξέσπασμα ή απότομο τίναγμα του αυτοκινήτου προς τα εμπρός. Η απόκριση στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού είναι άμεση και η πυκνή κλιμάκωση των έξι σχέσεων του κιβωτίου ταχυτήτων εμπνέει τον οδηγό να κινηθεί γρήγορα. 
Η οδική συμπεριφορά είναι ουδέτερη όσο το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης (TRC) είναι ενεργοποιημένο. Εάν ο οδηγός έχει πατημένο το μπουτόν με την ένδειξη "TRC OFF" το πισωκίνητο Lexus εμφανίζει εύκολα υπερστροφή. Ωστόσο πρέπει να σημειωθεί ότι παρά την αυξημένη ισχύ του κινητήρα το IS 200 Compressor είναι προοδευτικό και προβλέψιμο ακόμη και χωρίς το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης. Με πιο απλά λόγια, ακόμη και ένας μέσος οδηγός αντιλαμβάνεται εγκαίρως πού τοποθετούνται τα όρια της πλευρικής πρόσφυσης είτε λειτουργεί το TRC είτε όχι. Ο έλεγχος της πορείας του οχήματος και οι διορθώσεις που απαιτούνται όταν το πίσω μέρος του IS 200 ανοίξει την τροχιά του γίνονται με ευκολία χάρη στο ακριβές σύστημα διεύθυνσης. 
H πολύ καλή οδική συμπεριφοράς οφείλεται και στις επεμβάσεις που έχουν γίνει στην ανάρτηση (ελατήρια χαμηλότερα κατά 30 mm και ενισχυμένες αντιστρεπτικές δοκοί εμπρός και πίσω). Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι λοιπόν πιο σφικτή από ό,τι στις ατμοσφαιρικές δίλιτρες εκδόσεις, όμως δεν κουράζει τους επιβάτες και διατηρεί την παρεχόμενη άνεση σε αποδεκτά επίπεδα. Το σύστημα των φρένων είναι πολύ αποτελεσματικό όμως από πλευράς αίσθησης θυμίζει το απλό IS 200 και δε συμβαδίζει απόλυτα με το χαρακτήρα της έκδοσης Compressor. 
Συνολικά πρόκειται για ένα γρήγορο αυτοκίνητο με ασφαλή οδική συμπεριφορά (και σπορ για όσους το επιθυμούν) το οποίο όμως έχει "τσουχτερή" τιμή. Το κόστος αγοράς είναι 48.200 ευρώ και η διαφορά σε σχέση με τις απλές εκδόσεις είναι μεγάλη (11.800 ευρώ έναντι της Classic των 155 ίππων).


Με το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης απενεργοποιημένο το Lexus IS 200 Compressor εμφανίζει εύκολα υπερστροφή σε ολισθηρό οδόστρωμα, γεγονός που απαιτεί εξοικείωση αν και οι διορθώσεις δεν είναι δύσκολες ακόμα και για το μέσο οδηγό.


Στο εσωτερικό δεν υπάρχει καμία διαφορά σε σχέση με τις ατμοσφαιρικές δίλιτρες εκδόσεις.


Ο κινητήρας των 1.988 κ.εκ. με την προσθήκη υπερσυμπιεστή από την ΤΤΕ αποδίδει 191 πραγματικούς ίππους και προσφέρει υψηλές επιδόσεις.