Με τιμή βασικής έκδοσης 17.990 ευρώ το νέο Nissan Primera είναι μία πρόταση μεσαίου κόστους για τα δεδομένα της κατηγορίας. Τί καινούριο έχει να προσφέρει το νέο Primera και ποιά είναι τα μειονεκτήματα και τα πλεονεκτήματα των μεσαίων μοντέλων με παραπλήσια τιμή;
H σειρά Primera, που έκανε την εμφάνισή της το 1990 έχει χαρακτηριστεί για την υψηλή αξιοπιστία, τους ικανοποιητικής απόδοσης βασικούς κινητήρες, την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και τη συντηρητική σχεδίαση. Στον τελευταίο τομέα η Nissan έκανε ένα μεγάλο βήμα, καθώς το νέο Primera δε φέρει κανένα κοινό στοιχείο με το προηγούμενο μοντέλο τόσο όσον αφορά τη σχεδίαση του αμαξώματος, όσο και του εσωτερικού.
Το αμάξωμα του νέου Primera υιοθετεί ένα "μείγμα" απαλών καμπύλων και ακμών, με το τελικό σύνολο να είναι οπτικά ευχάριστο και σύγχρονο από όλες τις πλευρές. Καινοτομικό είναι ανάλογα με τα δεδομένα των προηγούμενων μοντέλων είναι το εσωτερικό του νέου Primera, όπου το βλέμμα επικεντρώνεται στον πίνακα των οργάνων που είναι τοποθετημένος στο κέντρο του ταμπλό, καθώς και στην κεντρική κονσόλα με την οθόνη υγρών κρυστάλλων και τη συστοιχία των διακοπτών κάτω από αυτή.
Νέο είναι και το πλαίσιο, όπως και οι αναρτήσεις των πολλαπλών συνδέσμων που είναι εξελιγμένες στην Αγγλία από το τεχνικό κέντρο της εταιρείας.
Συνολικά το νέο Primera εφοδιάζεται με τρεις κινητήρες χωρητικότητας 1,6, 1,8 και 2,0 λίτρων απόδοσης 109, 116 και 140 ίππων αντίστοιχα. Βάσει της τιμής του, η οποία ανέρχεται σε 17.990 ευρώ με τo βασικό κινητήρα, το νέο μοντέλο της Ιαπωνικής εταιρείας αποτελεί μία μεσαίου κόστους πρόταση της κατηγορίας. Σε χαμηλότερη κλίμακα τιμών συναντάμε μοντέλα όπως τα Daewoo Nubira, Hyundai Elantra, Skoda Octavia και Mitsubishi Carisma, ενώ περισσότερο πολυτελείς προτάσεις της μεσαίας κατηγορίας είναι το Audi A4, η σειρά 3 της BMW, η Lancia Lybra και το VW Passat. Οι άμεσοι ανταγωνιστές λόγω της παραπλήσιας τιμής είναι τα Seat Toledo 1,6, Renault Laguna 1,6 και Toyota Avensis 1,6, τα οποία τα συγκρίνουμε με το νέο Nissan Primera.
Το νέο Primera από τη βασική έκδοση διαθέτει όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, αυτόματο κλιματισμό, οθόνη υγρών κρυστάλλων, ηχοσύστημα με ράδιο CD, ABS και δύο μετωπικούς αερόσακους. Αρχικά το νέο Primera θα εισαχθεί με το σεντάν και στέισον βάγκον αμάξωμα τον τρέχοντα μήνα, ενώ από τις αρχές του καλοκαιριού θα ξεκινήσει η διάθεση της 5θυρης έκδοσης.
Το πίσω τμήμα της 5θυρης έκδοσης του νέου Nissan Primera διακρίνεται για το έντονα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ και τα φωτιστικά σώματα που είναι τοποθετημένα στα άκρα του αμαξώματος.
Η στέισον βάγκον έκδοση του νέου Primera έχει μεγαλύτερο κατά μήκος κατά 108 χιλιοστά από το σεντάν αμάξωμα. Ο χώρος αποσκευών είναι πρακτικός και εκμεταλλεύσιμος, ενώ η χωρητικότητά του είναι 465 λίτρα.
Τεχνικά
Χαρακτηριστικά (Eργοστασιακές
μετρήσεις)
Μοντέλο
Nissan
Primera 1,6
Renault
Laguna 1,6
Seat
Toledo 1,6
Toyota
Avensis 1,6
Κυβισμός
(κ.εκ.)
1.596
1.598
1.597
1.598
Ισχύς
(ίπποι/σ.α.λ.)
109/6.000
110/5.750
105/5.700
110/6.000
Ροπή
(Νm/σ.α.λ.)
144/4.000
151/3.750
148/4.500
150/3.800
0-100
χλμ./ώρα (δλ.)
12,6
11,5
10,9
11,3
Τελ.
ταχύτητα (χλμ./ώρα)
190
195
192
195
Κατανάλωση
(λίτρα)
7,2
7,2
6,9
7,1
Μήκος
(χιλ.)
4.567
4.580
4.439
4.520
Πλάτος
(χιλ.)
1.760
1.750
1.742
1.710
Υψος
(χιλ.)
1.482
1.430
1.452
1.425
Μεταξόνιο
(χιλ.)
2.680
2.745
2.513
2.630
Βάρος
(κιλά)
-
1.290
1.225
1.200
Χώρ.
αποσκευών (λτ.)
450
430
500
500
Eξοπλισμός
- Τιμή (σε ευρώ)
Μοντέλο
Nissan
Primera 1,6
Renault
Laguna 1,6
Seat
Toledo 1,6
Toyota
Avensis 1,6
ABS
l
l
l
l
Αερόσακος
οδηγού
l
l
l
l
Αερόσακος
συνοδηγού
l
l
l
l
Πλευρικοί
αερόσακοι
m
l
l
m
Αερόσακοι
οροφής
m
l
-
-
Ρυθμιζόμενο
τιμόνι
l
l
l
l
Ρυθμ.
κάθ. οδ. καθ' ύψος
l
l
l
l
Ηλεκ.
παράθυρα εμπρός
l
l
l
l
Ηλεκτρικοί
καθρέφτες
l
l
l
l
Κλιματισμός
l
l
l
l
Ηχοσύστημα
l
l
l
l
Τιμή
(ευρώ)
17.990
19.193
16.730
17.726
l : Στάνταρ
εξοπλισμός
m :
Προαιρετικός εξοπλισμός
- : Xωρίς εξοπλισμό
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Νέο Nissan Primera και ο ανταγωνισμός Στη μέση της κατηγορίας