Στην κατηγορία των station wagon, που δίνει λύσεις σε όσους ζητούν επιπλέον χώρους και δε θέλγονται από τα πολυχρηστικά μοντέλα, οι κατασκευαστές κύρους έχουν τη δική τους εκπροσώπηση. Προτάσεις αγοράς που συνδυάζουν το κύρος των κατασκευαστών μοντέλων πολυτελείας με την πρακτικότητα των 5θυρων αμαξωμάτων. Από λίγο έως πολύ πάνω από τα 40.000 ευρώ, δυο ξεχωριστές υπερτροφοδοτούμενες station wagon προτάσεις είναι το νεοεισαχθέν Audi A4 Avant 1,8T και το γνωστό και μη εξαιρετέο Volvo V70 2,0T.
Η επιλογή ενός αυτοκινήτου που προέρχεται από κατασκευαστή κύρους και διαθέτει αυξημένους χώρους για τους επιβάτες δεν είναι απλή υπόθεση. Ολοι σχεδόν οι κατασκευαστές κύρους -όπως είθισται να αποκαλούνται- έχουν εκπροσώπηση στην κατηγορία των station wagon αυτοκινήτων. Εχοντας σαν δεδομένο πως η ανάγκη για περισσότερους χώρους χωρίς να γίνουν παραχωρήσεις στους τομείς της ποιότητας και του πρεστίζ ωθεί τους εν δυνάμει καταναλωτές σε ανάλογες αγορές, κάνουμε μια σύγκριση δύο διαφορετικών βάσει κατηγορίας αμαξώματος μοντέλων, που όμως "συγγενεύουν" τιμολογιακά χάρη σε κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά τους.
Με τη μορφή που το γνωρίσαμε στο συγκριτικό μας, το Audi A4 προσφέρεται για οικογενειάρχες με οδηγικές ανησυχίες επιδόσεων. Από την άλλη μεριά, ο Σουηδικός αντίλογος είναι πιο χαμηλών τόνων όσον αφορά τη σπορτίφ αίσθηση αλλά εμβαθύνει περισσότερο στην άνεση κατά τις -γρήγορες- μετακινήσεις.
Αισθητικά και τα δύο μοντέλα αποπνέουν στιβαρότητα, διαθέτοντας διαφορετικά σχεδιαστικά τεχνάσματα. Το Audi έχει αυτήν την οπτική συνέχεια στο σχήμα του με τις καμπύλες να κυριαρχούν και τις φαρδιές πίσω κολόνες να έχουν τον πρώτο λόγο. Η πρόταση της Volvo δεν επιδεικνύει τόσο ραφιναρισμένη κομψότητα όσο το Α4 αλλά σαν σχήμα είναι αρμονική και καλαίσθητη, με high light το κάθετο "κόψιμο" του πίσω μέρους. Το Σουηδικό μοντέλο δεν κρύβει τον όγκο του και οι μεγάλες του διαστάσεις έχουν θετικό αντίκτυπο στους προσφερόμενους για τους επιβάτες χώρους, σε σχέση με τους αντίστοιχους του Α4 και όχι μόνο.
Το νεοεισαχθέν στην ελληνική αγορά Audi A4 Avant, στην έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,8 λίτρων και ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, διατίθεται στην ελληνική αγορά σε κόστος "κοντινό" ως προς του Volvo. Τουλάχιστον όπως το είχαμε στη διάθεσή μας για τη δοκιμή, που περιελάμβανε μεταξύ άλλων το sport pack με επιπλέον κόστος 7.029 ευρώ (σφιχτή ανάρτηση με μικρότερες διαδρομές, ζάντες αλουμινίου 17", επενδύσεις ξύλου στο εσωτερικό, ηλ. ηλιοροφή, ηχοσύστημα Audi Symphony με κασετόφωνο, 6δισκο CD και ηχεία Boss), δερμάτινο σαλόνι (2.201 ευρώ) και ηλεκτρικές ρυθμίσεις καθισμάτων (1.027 ευρώ). Ολα τα παραπάνω αν προστεθούν στην τιμή της βασικής έκδοσης του μοντέλου (35.700 ευρώ) φτάνουν το κόστος στις 45.957 ευρώ.
Με το ανάλογα εξοπλισμένο Volvo V70 να κοστίζει 47.850 ευρώ, το δίλημμα ορίζεται από τις προτεραιότητες του καθενός.
Χωρίς αισθητικές διαφοροποιήσεις είναι το εμπρός μέρος και των δύο μοντέλων σε σχέση με τις τετράθυρες εκδόσεις τους. Τα πολλαπλά κάτοπτρα στα εμπρός φωτιστικά σώματα είναι χαρακτηριστικό και των δύο μοντέλων.
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Audi A4 Avant 1,8T vs Volvo V70 2,0 T Οικογενειακές υποθέσεις