ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
Opel Astra Coupe Turbo - Toyota Celica T-Sport
Στον κόσμο
των αντιθέσεων...
Δύο
αυτοκίνητα που "συναντιούνται" στο γενικότερο
χαρακτήρα (βλ. coupe) αλλά και στο ότι είναι “γόνοι ευγενών
oικογενειών”, με παράδοση στο χώρο. Από εκεί και πέρα,
το Opel Astra Coupe Turbo και η Toyota Celica T-Sport
έχουν να επιδείξουν πολλές διαφορές από τις οποίες προκύπτουν
οι αντιθέσεις στο "χαρακτήρα" τους.
H
αναμονή για το Astra Coupe Turbo τελείωσε, καθώς η διάθεση
του μοντέλου στην ελληνική αγορά άρχισε. Με δίλιτρο 16βάλβιδο
κινητήρα, ο οποίος με τη χρήση υπερσυμπιεστή αποδίδει
-σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις- 190 ίππους και
Coupe αμάξωμα, η νέα έκδοση του Astra αναμένεται να προσελκύσει
αρκετούς ενδιαφερομένους. Ενα ακόμα θέλγητρο για τους
εν δυνάμει αγοραστές του είναι η πληρότητα του εξοπλισμού
του, η οποία "συνδυάζεται" και με τη λογική
τιμή των 9.890.000 δραχμών.
Ολα τα παραπάνω συνθέτουν μια εικόνα για το Γερμανικό
μοντέλο, που κάλλιστα μπορεί να θεωρηθεί ανταγωνιστική
προς το πολύ καλό ανάλογο μοντέλο της Toyota, τη Celica
T-Sport. Με επιπλέον κόστος κάτι περισσότερο από 1 εκατομμύριο
δραχμές, μπορεί να αποκτήσει κανείς το σπορ μοντέλο της
Ιαπωνικής εταιρείας, με το προηγμένο τεχνολογικά μηχανικό
σύνολο των 1,8 λίτρων. Τα κοινά σημεία των δύο μοντέλων
είναι πολύ λίγα και οι αντιθέσεις που εντοπίζονται μεταξύ
τους είναι αρκετές, ορίζοντας με τον τρόπο αυτόν και τις
διαφορές μεταξύ του κοινού όπου το καθένα απευθύνεται.
Η Celica απευθύνεται σε ένα σαφώς νεανικότερο κοινό, το
οποίο προσελκύεται από την επιθετική της σχεδίαση, ενώ
δε δίνει και ιδιαίτερη σημασία στα σκληρά πλαστικά του
εσωτερικού της, των οποιών η συναρμολόγηση είναι άριστη.
Στον αντίποδα, το Astra coupe εκτιμάται από ένα πιο "ώριμο"
οδηγικά κοινό, που θέλει ένα αυτοκίνητο με κορυφαία ποιότητα
κατασκευής και υλικών, χωρίς να δίνει ιδιαίτερη βάση στο
να οδηγεί κάτι ξεχωριστό, καθώς από όποια μεριά κι αν
κοιτάξει κανείς το μοντέλο της Opel θυμίζει έντονα τους
τετράθυρους και πεντάθυρους... "συγγενείς" του.
Ακόμα και η απόδοση της ισχύος των δύο ιδιαιτέρως αξιόλογων
μηχανικών συνόλων, που σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις
είναι παραπλήσια (190 για το Opel και 192 για το Toyota),
είναι τόσο διαφορετική που ανοίγει περαιτέρω το χάσμα
μεταξύ των δύο coupe μοντέλων. Η διαφορά στην ηχομόνωση
αποτελεί ένα ακόμα σημείο διαφοροποίησης και είναι χαρακτηριστική
της άποψης των δύο κατασκευαστών όσον αφορά τον "προορισμό"
των μοντέλων τους. Πιο ενισχυμένη στο Astra Coupe, διατηρεί
τους επιβάτες σχεδόν ανέπαφους από την κούραση που επιφέρουν
οι εξωτερικοί θόρυβοι. Αντίστοιχα, στην περίπτωση της
Celica T-Sport ο ήχος του κινητήρα εισβάλλει... εσκεμμένα
(είναι επιλογή των ιθυνόντων του εργοστασίου προκειμένου
να εντείνεται ο σπορτίφ χαρακτήρας του μοντέλου) στην
καμπίνα των επιβατών, προσφέροντας ένα ενδιαφέρον ακουστικό
ερέθισμα.
Opel
Astra Coupe Turbo - Toyota Celica T-Sport Στον κόσμο των
αντιθέσεων...